اگر مردم ولی نعمت هستند باید همیشه باشند

نماینده مردم تاکستان در مجلس گفت: ما نباید با کلمات سلیقه‌ای برخورد کنیم یکبار بگوییم مردم باید همه چیز را بدانند و در جایی دیگر بگوییم مردم ندانند، یکبار همه اعتبار نظام به چالش کشیده می‌شود و در جای دیگر مردم را لایق پاسخگوی مطالبات عمومیشان ندانستند. اگر مردم ولی نعمت هستند باید همیشگی باشند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایمنا، بهمن طاهرخانی نماینده تاکستان در نشست علنی امروز دوشنبه (22 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با اشاره به حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی و شهادت همکاران و هم‌وطنان و ابراز تسلیت به مقام معظم رهبری، ملت و دولت، گفت: حادثه پیش آمده از سه منظر قابل بررسی و علی رغم دردناک بودن، فرصت مغتنمی است برای تجدیدنظر در عملکرد گذشته و نگاه به مسائل بین‌المللی، داخلی و حوزه انتخابیه است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل عرصه بین الملل، تصریح کرد: آنچه در هفته گذشته شاهد آن بودیم زنگ خطری برای ما بود که بیش از پیش قدر اتحاد و انسجام ملی را دانسته  و در حفظ و تقویت آن کوشا باشیم، در واقع ترسیم اصول و استراتژی مدیریت بر روابط بین الملل امروزه کشورهای جهان با یکدیگر در تنظیم مراودات، تعاملات و مواضع اتخاذی مبتنی بر حفظ منافع آنان است. هرچند که شیوه های اجرایی آنان از موضع ضعف در مقابل صاحبان قدرت باشد. نمونه آن مسائل آن چیزی است که امروزه در منطقه میان همسایگان ما ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه امریکا و اسرائیل در مسیر منافع خود کشورهای منطقه را به بازی گرفته‌اند، افزود: قلب واقعیتی صورت نخواهد گرفت که سیاست راهبری امریکا برای حضور عینی و میدانی در خلیج فارس با مدیریت پنهان صهیونیست جهانی بر کشورهای منطقه برای حفظ منابع خود و اسراییل است که در حال سردمداران دولت منفعل و قبیله‌ای عربستان سعودی که به گفته ترامپ « به منزله شیر گاو ده قلمداد می‌شوند»، پرچم دارای کشورهای کوچک خلیج فارس و برخی دولت‌های خاورمیانه را برعهده گرفته است.

طاهرخانی ادامه داد: با این حال خودفروختگی از آن مترسکی ساخته برای خوش رقصی که نتیجه مولود ناخلاف آن، فتنه‌ای به نام داعش است، بنابراین باید متوجه باشیم زیرا این دعوا بین همسایگان به تعبیری اختلاف خانوادگی است، حق همسایگی کمک به رفع اختلاف است تا آنجایی که حریم خانه آسیب نبیند که البته مسئولان حوزه بین الملل چه در حوزه سیاست خارجی و امنیت بر این مسائل واقف هستند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه یادآور شد: گام‌های اساسی در عرصه داخلی از مقدمات درست عمل کردن در عرصه بین المللی است، بنابراین نیازمند وحدت و انسجام ملی داریم که از مظاهر این انسجام مطابق اصول 6 و 100 قانون اساسی برگزاری انتخابات است؛ مردم نیز گام اصلی را برداشته و اقتدار و صلابت دینی و ملی را به رخ جهانیان کشیده‌اند.

وی با بیان اینکه فعالان در انتخابات باید گام دوم را بردارند، گفت: با پذیرش مردم باید نیروی خود را تحت هدایت مقام معظم رهبری و در راستای موفقیت بعدی مردم و حمایت از رئیس جمهور منتخب آقای حسن روحانی به کار گیرند و منافع ملی را بر گرایش‌های فردی و گروهی ارجح بدانند لذا نیازمند هماهنگی قواست زیرا اعتماد عمومی در اثر بسیاری از مسئولان صدمه دیده و این می‌تواند مهم ترین چالش و تهدید پیش روی ما باشد که از هر قدرت خارجی مقابلمان خطرناک تر است.

طاهر خانی ادامه داد: ما نمی‌توانیم با کلمات سلیقه‌ای برخورد کنیم در جایی گفته شود مردم ولی نعمت ما هستند و باید همه چیز را بدانند و در جایی دیگر گفته شود که بهتر است مردم ندانند، از سویی در منظر عمومی تمام اعتبار نظام به بدترین وجه ممکن به چالش کشیده می‌شود و در جای دیگر مردم را لایق پاسخگوی مطالبات عمومیشان ندانستند. در حقیقت اگر مردم ولی نعمت هستند باید همیشگی باشند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، گفت: مسیری که طی شده ضمن حصول موفقیت فراوان، نواقص بسیاری را دارد، عمده این نواقص بازگشت به نبود فرایند تعریف شده جهت شایسته سالاری و رشد منابع انسانی است، در کشور مسئولان بسیاری پله به پله مسیر را طی کرده و بر پایه تجربیات به دست آمده به رده‌های بالادستی رسیده‌اند، در واقع هر آنچه مسئولان این مسیر درست و بدون میانبر طی شود، پخته تر و صحیح حرکت خواهند کرد در غیر این صورت برای کشور هزینه ساز می‌شوند.

وی با بیان اینکه تعریف جامعی برای قرار گرفتن افراد در سطوح مختلف نشده است، تصریح کرد: از سوی دیگر در طیف مدیران با سابقه و جوانان با ظرفیت، افراد توانمند رفته رفته از عرصه‌ها کناره گیری می‌کنند که این خطر جدی دیگری است که با آن مواجهیم، در واقع بسیار مسائل همانند رفتارهای انتخاباتی در شان نظام و مردم نیست زیرا ذکر این عدم موارد سبب بروز مسائل بزرگتری خواهد شد. از جمله بیکاری، در معرض خطر بودن نهاد خانواده خلاف اصل دهم قانون اساسی در جامعه اسلامی، فقر و تنگناهای اقتصادی، عدم انگیزه عملی مسئولان پیرامون فرامین رهبری حول اقتصاد مقاومتی و شعاری جلوه یافتن این موارد در میان آحاد مردم به دلیل ناتوانی مردم در عمل بدانها.

طاهرخانی در ادامه مشکلات حوزه انتخابیه خود را یادآور شد و گفت: متاسفانه با بیش از سی تن از نمایندگان هر ساله باید تلاش کنیم تا مشکلات کشاورزان و کل تولیدات کشاورزی در یک بُعد زایل نشود و با یان حال بیش از 150 نماینده از مسائل حیاتی کشور و بین الملل غافل مانده که این موضوع با اصل 84 قانون اساسی انطباق ندارد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تشکیل صندوق کشمش، گفت: این صندوق راه حل اساسی برای نجات کشاورزان خواهد بود، حق آبه کشاورزان حوزه انتخابیه بنده با احداث سد در بالادست قطع و با تعطیلی وضعیت بدی را برای کشاورزان رقم زده است، علاوه بر این بیکاری جوانان، نداشتن مسکن، ناکارآمدی بخش صنعت برای اشتغال جوانان، جلوه‌های نامبارک از مبلمان شهری و روستایی، بی توجهی به راه‌آهن این منطقه، نبود نگاه عادلانه به شهرستان‌ها و روستاها، روند نامناسب پیش گرفته شده در وزارت آموزش و پرورش و تربیت بدنی رایگان که بر خلاف اصل 3 قانون اساسی و منجر به خصوصی سازی شده باید مورد توجه واقع شود.

کد خبر 306577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.