بازدید کمیسیون نظارت شورای اسلامی کلانشهر اراک از محل دفن پسماندهای شهری

کمیسیون نظارت شورای اسلامی کلانشهر اراک طی بازدیدی از محل دفع پسماندهای شهری اراک از شرایط کنونی و نحوه فعالیت کارخانه پردازش دیدن کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از وروانی فراهانی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک ضمن ارائه توضیحات در خصوص چگونگی شرایط پناهگاه حیات و مشکلات و معضلات و نیز ارائه راهکارها جهت برون رفت از مشکلات در خصوص برنامه کاری سرمایه‌گذار کارخانه پردازش توضیحاتی را ارائه داد و افزود: سرمایه‌گذار کارخانه پردازش محل دفع پسماندهای شهری در حال حاضر با توجه به عدم ساخت کارخانه‌ی پالایش و ایجاد بستر مناسب و شبکه هوادهی جهت تولید کود کمپوست عملا اقدام به جمع‌آوری پسماندهای خشک نموده و هدف اصلی ایجاد چنین کارخانه‌ای که مدنظر مجموعه شهرداری و شورای اسلامی کلانشهر اراک بوده محقق نشده است.

وروانی همچنین ادامه داد: با توجه به قرارداد فی مابین شرکت سرمایه‌گذار و شهرداری اراک آن شرکت موظف به احداث کارخانه پالایش نیز بوده و نسبت به تجهیز کارخانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است و به دلیل کم بودن بار پسماندهای خشک هم اکنون از شهرداری غرامت دریافت می‌نماید.

علی وروانی در پایان گفت: بدیهی است ادامه کار با شرایط کنونی و نبود اعتبارات لازم جهت بهبود وضعیت و جلوگیری از انتشار آلودگی در آینده هزینه‌های بیشتری را متوجه شهرداری و شهر اراک می‌کند.

کد خبر 306563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.