لزوم راه اندازی شرکت های تعاونی کارآمد در فریدن

فریدن- فرماندار فریدن گفت: باید تلاش کنیم با راه اندازی شرکت های تعاونی کارآمد زمینه اشتغال را در شهرستان فراهم نماییم .

کمال رضایت در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، حوادث تروریستی اخیر تهران را محکوم و اظهار کرد: بعد از ۱۴ قرن حکومت اسلامی در ایران زمین شکل گرفت و به تعبیر مقام معظم رهبری استقلال، آزادی، مردم سالاری، عقلانیت و استکبار ستیزی از جمله خصوصیات بارز جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان این که ما در همه حال باید روحیه انقلابی گری خود را  حفظ کنیم، عنوان داشت: انقلابی گری روح اصلی نظام و تکامل انقلاب است و  ما باید در همه شرایط انقلابمان را که منبعث از حکومت امیرالمومنین (ع) است  به جهانیان معرفی نماییم.

وی وحدت و همبستگی مردم را خنثی کننده توطئه های دشمنان دانست و افزود: با حفظ روحیه انقلابی این سنگ اندازی های دشمنان اثری در اراده مردم نخواهد گذاشت.

وی در ادامه با مروری بر مسائل شهرستان، به تاکید بر نقش مهم  آموزش و پرورش در تربیت اعتقادی دانش آموزان، افزود: معلمان ما وظیفه دارند دانش آموزان را با مبانی فکری و اعتقادی امام راحل و مقام عظمای ولایت آشنا نموده و این مبانی را ترویج نمایند و تلاش نمایند تا نسل جدید ما افکار بلند امام راحل را بشناسند و در راه اعتلای آنها تلاش نمایند .

فرماندار فریدن در ادامه به بیان مشکلاتی در حوزه های مختلف شهرستان پرداخت و افزود: لازم است تمامی اقدامات انجام شده در خصوص املاک مازاد آموزش و پرورش کارشناسی شده و در هر تصمیمی که در خصوص این املاک گرفته می شود چشم انداز تحول و توسعه روستاها و نفع مردم در آن ها دیده شود و بدون در نظر گرفتن مصلحت مردم و روستا تصمیمی اتخاذ نشود.

وی بر اجرا و نصب سرعت گیرهای روستایی ، فعال سازی گشت تاکسیرانی، اصلاح و تامین روشنایی چراغ چشمک زن ورودی شهرداران، نصب تابلوهای ایمنی و چراغ های چشمک زن در حدفاصل پلیس راه تا پل قفر، لکه گیری جاده بین شهری محله آشجرد تا شهر دامنه و جمع آوری نخاله های ساختمانی تاکید نمود.

رضایت تلاش در جهت توسعه روستاها در تمامی زمینه ها را بسیار مهم قلمداد نمود و گفت: با فرهنگ سازی و ایجاد تحول آموزشی در روستاها می توان بسیاری از مشکلات را برطرف نمود.

وی افزود: متاسفانه با توجه به نقش مثبت تعاونی ها در پیشرفت و توسعه اقتصادی ما در شهرستان با فقدان شرکت های تعاونی کارآمد و توانا رو برو هستیم و باید تلاش کنیم با راه اندازی شرکت های تعاونی کارآمد زمینه اشتغال را در شهرستان فراهم نماییم .

نماینده عالی دولت در شهرستان، اذعان داشت: در زمینه اشتغال با توجه به پتانسیل های منطقه ایجاد و راه اندازی میدان میوه وتره بار و محصولات کشاورزی و شرکت تعاونی صادرات موادغذایی وتولیدی و ایجاد وتوسعه صنایع تبدیلی در شهرستان اهمیت بسزایی دارد.

فرماندار فریدن به بافت فرسوده روستاها و وجود منازل تخریبی اشاره نمود و اظهار داشت:  باید در سیاست های مسکن روستایی بازنگری گردد .

رضایت اظهار امیدواری کرد با انجام اقدامات در خور و شایسته روستاییان عزیز، بتوانیم زمینه بازگشت روستاییان از حاشیه شهرها به موطن اصلی خود را فراهم نماییم.

کد خبر 306488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.