جرعه ای از معرفت شهدا (۲)

بمناسبت اولین سالگرد شهادت ، شهید مدافع حرم عباس دانشگر مروری بر خاطره ای از همرزم این شهید بزرگوار در سوریه خواهیم داشت.

به گزارش گروه پایداری خبرگزاری ایمنا شهید عباس دانشگر از شهدای مدافع حرم در تاریخ ۱۳۹۵/۳/۲۰ در حالی که در جبهه های حق علیه باطل در سوریه بود به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

به مناسبت اولین سالگرد شهادت شهید دانشگر خاطره ای از هم رزم این شهید بزرگوار را در ادامه می خوانیم:

پسر سر به زیر و مظلومی بود ٬ از خط که بر میگشتم هی ازم راجع به اوضاع و احوال خط میپرسید آخه تو واحد آموزش بود و یه دوره تک تیرانداز برا نیروها گذاشته بود ٬ منم خسته و کوفته یه جوابی بهش میدادم اونم پشت سر هم و رگباری سؤال پیچم میکرد ٬ کافی بود یه چیز جدید ببینه یا بشنوه تا تهشو در نمیآورد بیخیال نمیشد. خلاصه خیلی پیگیر موضوعات خصوصا خط مقدم بود. هر وقتم از خط میرفتم پیششون یه چایی و کیک ردیف میکرد برام. یه جا هم گذاشته بود برا استراحتم. تا اینکه با هماهنگی فرمانده تیپ٬قرار شد با تیم تخریب بیاد برا مین گذاری جلوی خط دفاعیمون.

یه چند شبی همراه تیم تخریب بود تا کارشون تموم شد. خلاصه به هر بهونه ای میخواست تو خط باشه هرچند تو کار آموزش تک تیراندازها هم خیلی توان میگذاشت. من دیگه باید برمیگشتم سمت وطن. با همه بچه ها خداحافظی کردم و راهی شدم. بعد دو روز شنیدم تکفیریها زدن به محورمون. بچه های تیپ هم جانانه مقاومت کردن در حالی که جناح راست و چپشون سقوط کرده بود ولی مردونه وایستادن چون خط دفاعی ما تو منطقه حساسی واقع شده بود(روستای قراصی).تا اینکه بعد از یه هفته مقاومت تو یه تک سنگین دشمن خط شکسته شد و یه موشک کرنت خورد کنار ماشین رفیقمون. دو نفر از رفقا زخمی شدن و این عزیزمون شهید شد در سن ۲۳ سالگی و در حالی که دو ماه بود ازدواج کرده بود.

بله این رفیق شهیدمون عباس دانشگر بود که در راه دفاع از حریم اهلبیت جان خودش رو فدا کرد و به مدد اسمش به آرزوش رسید.

روایتگر: صابر. مسئول عملیات تیپ هجومی سیدالشهداء- ریف جنوبی حلب سوریه

کد خبر 306294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.