تهران؛قربانی تروریسم کور/اقدامات تروریستی تاثیری بر اراده ملت ایران ندارد

لنجان_امام جمعه چرمهین گفت:عملکرد نیروهای امنیتی به ویژه نیروهای سپاه در این حوادث بسیار به موقع دقیق و قابل تقدیر بود و باید گفت تلاش کور نیروهای تروریستی نشانه امنیت پایدار جامعه است و خللی در اراده مردم ما در حمایت از حق و مظلومین ایجاد نمیکند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام جعفر غلامی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه چرمهین اظهار کرد: از آن جایی که سبک زندگی هر فردی به فلسفه زندگی او باز می گردد، برای درک سبک زندگی اسلامی از نظر امام حسن مجتبی (ع) نخست باید فلسفه زندگی مسلمان را درک کنیم و بشناسیم. فلسفه زندگی در حقیقت مجموعه بینش ها و نگرش ها و باورهایی است که شخص نسبت به جهان هستی و معنا و مفهوم زندگی انسانی در دنیا دارد.

وی افزود: اگر انسانی آخرت را باور کند و به معاد و حساب و کتاب اخروی ایمان داشته باشد، به طور طبیعی اصالت را به آخرت می دهد و نسبت به دنیا نگاهی پیش نیاز و مقدماتی دارد و آن را مزرعه ای برای آخرت می داند که هنگام دروی محصول نیز آخرت است. اما اگر آخرتی را باور نداشته باشد یا در مقام عمل و عزم با شک و تردید با آن مواجه شود، به طور طبیعی، دنیا و زندگی مادی و دنیوی برایش ارزش پیدا می کند و سبک زندگی اش را بر اساس آن سامان می دهد.

امام جمعه چرمهین تصریح کرد: یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین رفتار اخلاقی در سبک زندگی مسئله اکرام است چراکه اکرام فضلیتی برتر از احسان بوده و اگر در جامعه ای اجرایی شود و به سبک رفتاری و اخلاقی مردم مبدل گردد، تحول اساسی در زندگی ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان معنویت و اخلاص به اوج کمال و ‌نهایت خود می‌رسد، بر لزوم دستگیری و کمک به نیازمندان در این ایام تأکید کرد و گفت: در این ایام به برکت معنویت ماه رمضان عواطف، احساسات، بذل، نیکوکاری و محبت آحاد جامعه نسبت به نیازمندان به اوج رسیده و به عینه دیده میشود.

غلامی با اشاره به وضعیت زمان امام حسن مجتبی (ع) اضافه کرد: وضعیت آن دوران، وضعیتی نبود که امکان داشته باشد امام حسن مجتبی(ع) غلبه پیدا کند. همه‌ی عوامل، در جهت عکس غلبه‌ی امام مجتبی(ع) بود. معاویه غلبه پیدا میکرد؛ چون دستگاه تبلیغات در اختیار او بود و چهره‌ی او در اسلام، چهره‌یی نبود که نتوانند موجه کنند و نشان بدهند.

وی عنوان کرد: اگر امام حسن(ع) صلح نمیکرد، تمام ارکان خاندان پیامبر(ص) را از بین می‌بردند و کسی را باقی نمیگذاشتند که حافظ نظام ارزشی اصیل اسلام باشد.

امام جمعه چرمهین بیان کرد: اگر بنا بود امام مجتبی(ع)، جنگ با معاویه را ادامه بدهد و به شهادت خاندان پیامبر منتهی بشود،  امام حسین(ع) هم باید در همین ماجرا کشته میشد، اصحاب برجسته هم باید کشته میشدند، «حجربن‌عدی» ها هم باید کشته میشدند، همه باید از بین میرفتند و کسی که بماند و بتواند از فرصتها استفاده بکند و اسلام را در شکل ارزشیِ خودش باز هم حفظ کند، دیگر باقی نمی‌ماند. این، حق عظیمی است که امام مجتبی(ع) بر بقای اسلام دارد.

وی خاطرنشان کرد: لذا باید توجه داشت که، صلح امام حسن مجتبی(ع)، همان‌قدر ارزش داشت که شهادت برادر بزرگوارش، امام حسین(ع) ارزش داشت و همان‌قدر که آن شهادت به اسلام خدمت کرد، آن صلح تاریخی نیز همان‌قدر یا بیشتر به اسلام خدمت کرد.

غلامی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در حرم حضرت امام راحل اذعان کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب عقلانیت و انقلابی بودن را لازم و ملزوم هم می دانند یک نکته مهم و عمیقی است که ناشی از نگاه بلند و ژرف ایشان به مبانی اسلام است و کسانی که عقلانیت و انقلابی بودن را در مقابل هم میگذارند و از طریق بلندگوهای خود آنرا تکرار میکنند، با روح و اندیشه های اسلام اشنایی کاملی ندارند.

وی همچنین تلاش مذبوحانه و ذلیلانه عده ای عناصر خودفروخته را برای بر هم زدن امنیت کشور را نشانه شکست آنها دانست و گفت: در دو حمله تروریستی جداگانه که در حرم امام راحل و مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، ۱۲ نفر از هموطنانمان شهید و ۴۲ نفر زخمی شدند و پس از درگیری‌ نیروهای امنیتی با تروریست‌ها هر شش تروریست به هلاکت رسیدند.

امام جمعه چرمهین افزود: عملکرد نیروهای امنیتی به ویژه نیروهای سپاه در این حوادث بسیار به موقع دقیق و قابل تقدیر بود  و باید گفت تلاش کور نیروهای تروریستی نشانه امنیت پایدار جامعه است و خللی در اراده مردم ما در حمایت از حق و مظلومین ایجاد نمیکند.

کد خبر 306112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.