سایه ائمه معصومین(ع) بر سر نمایشگاه قرآن و عترت گسترده است

آیت الله ابوالحسن مهدوی گفت: نمایشگاه قرآن و عترت با توجه و عنایات ویژه ائمه معصومین (ع) برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عضو مجلس خبرگان رهبری ساعتی پیش ضمن حضور در مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت در اصفهان با بیان این مطلب گفت: چهاردهمین نمایشگاه قرآن کریم فال نیکی است که نشان از سایه 14 معصوم بر سر این نمایشگاه دارد.
وی قرآن کریم را کتابی آسمانی و حاوی تمام علوم دانست و گفت: حاوی همه علوم بودن آن به معنی تفسیر تمام معلوم در قرآن نیست که اگر چنین بود قرآن کریم باید هزاران جلد کتاب باشد.
وی خاطرنشان کرد: قرآن با کلامی موجز مطالب متعددی را به ما منتقل می کند. امام باقر (ع) می فرمایند اگر می خواستم می توانستم در مورد آیه «الله صمد» تا روز قیامت تفسیر بگویم. همچنین شبی امام علی (ع) در تفسیر «ب» بسم الله تا نزدیک اذان صبح سخن می گفتند.
وی راه سعادت را در اطاعت از فرامین قرآن و عترت دانست و اظهار داشت: قرآن بصورت کلی به بیان صراط مستقیم می پردازد و جزئیات آن را شرح نمی دهد. صراط مستقیم را باید در سیره کسانی دانست که به صورت جزئی مشخص کننده این راه هستند و ایشان کسی جز اهل بیت(ع) نیستند.
وی هدایت قرآن را به تفسیر مفسران قرآن وابسته دانست و گفت: قرآن برای هدایت همه انسان ها است اما برای فهم همه انسان ها نیست. برخی با درک ناقص خود به درک قرآن رفتند و برخی ایراد از قرآن می گیرند که نشان می دهد انس ما به قرآن معلول درک ما از معارف قرآن است./

کد خبر 305832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.