اگر جامعه شعارهای انقلاب را از یاد ببرد، سقوط می‌کند

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در هیچ مقطعی از تاریخ اسلام در شرایطی به حساسیت اکنون قرار نداشته ایم؛ همه ثمره تلاش پیشینیان بستگی به نوع عملکرد ملت ایران دارد،اگر جامعه شعارهای انقلاب را از یاد ببرد و دچار خوشگذرانی شود سقوط می‌کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی عصر امروز در مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در جمع مردم شهیدپرور اصفهان در گلستان شهدای اصفهان اظهار داشت: بحث اصلی بنده رویش‌ها و ریزش‌ها در انقلاب اسلامی است؛ ما در چهار عرصه انقلاب، امت‌ها، خواص و ملت ریزش و رویش داریم.

وی افزود: انقلاب موسی بن عمران انقلاب برجسته‌ای بود که با همه هزینه‌ها پس از مدتی گرفتار ریزش و ساقط شد؛ امت‌ها هم ممکن است در دوره‌ای از تاریخ بدرخشند ولی بعد از مدتی دچار انحراف شوند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در هیچ مقطعی از تاریخ اسلام در شرایطی به حساسیت اکنون قرار نداشته ایم؛ همه ثمره تلاش پیشینیان بستگی به نوع عملکرد ملت ایران دارد.

سعیدی ادامه داد: اگر جامعه شعارهای انقلاب را از یاد ببرد و دچار خوشگذرانی شود سقوط می‌کند.

وی همچنین گفت: اگر وضع بعضی از خیابان‌های اصفهان، تهران و سایر شهرها از لحاظ حجاب نامناسب است، نشانه ریزش جامعه است و زنگ خطری به حساب می‌آید؛ اگر ملتی به الزامات انقلاب پایبند نباشد آن را از دست می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در دموکراسی غربی خدعه و زور و رقیب هراسی وجود دارد، مطرح کرد: اگر این‌ها در جمهوری اسلامی هم  وارد شد آیا می‌توان گفت ما حافظ امانت امام بوده‌ایم.

سعیدی با بیان اینکه انقلاب ما یکی از رویش‌های تاریخ بشر است، تأکید کرد: امام خمینی(ره) در اوج ناباوری انقلابی را به وجود آورد که در دنیا طوفانی ایجاد کرد و کسینجر، آن کهنه کار یهودی هم می‌گوید که انقلاب ایران یک سونامی بود که دنیا را به هم ریخت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در عرصه های مختلف داخلی، خارجی و منطقه ای رویش داشته است، عنوان کرد: امروز ایران در غرب آسیا و جهان قدرت تأثیرگذار است که اقتدار ایران به عظمت و صلابت مقام معظم رهبری بر می‌گردد؛ در عرصه منطقه‌ای هم شاهد هستیم که بسیج به کشورهای عراق، سوریه، لبنان و فلسطین صادر شده است و در عرصه داخلی هم در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی رویش‌هایی داشته‌ایم

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح کرد: اصل انقلاب ریزش نداشته و با قوت به راهش ادامه داده است؛ البته در دولت‌ها ریزش داشتیم و بعضی از دولتها مشکل داشتند و نتوانستند بار انقلاب را تحمل کنند.

سعیدی اضافه کرد: تفاوت زمان ما با زمان پیامبر(ص) این گونه است که مردم با ایشان بیعت می‌کردند و ایشان فرمانداران و مسؤولان مختلف را مشخص می‌کردند، اما در جمهوری اسلامی به این شکلی که می‌بینید تعریف شده و دموکراسی هم شمشیر دولبه است.

وی با بیان اینکه اگر مردم درست توجه نکنند دموکراسی به ضدش تبدیل می‌شود، ابراز داشت: بیدار باشیم، اگر ما توجه نکنیم ممکن است تاریخ تکرار شود.

وی در ادامه افزود: در امت ما در کلان ریزش نداشته‌ایم و مردم آنجایی که تشخیص دهند انقلاب در خطر است به میدان می‌آیند و خطر را رفع می‌کنند، مثل 9 دی که به صحنه آمدند و به فتنه 88 خاتمه دادند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تهدیدهای پیش روی نظام بعضی آشکار و بعضی پنهان است، تصریح کرد: سند 2030 از کاپیتولاسیون به مراتب بدتر است و خطر آن متوجه اخلاق زدایی از سیستم آموزش و پرورش است.

سعیدی اظهار داشت: چرا خواص و کسانی که باید فریاد بزنند ساکت هستند، این سند پنهانی انجام گرفته و بعضی می‌گویند امضا شده و بعضی هم عکس آن را می‌گویند؛ از طرفی وزیر آموزش و پرورش می‌گوید جلوی اجرای آن را گرفته ایم، اگر امضا نشده پس چرا اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه در خواص ریزش داشته‌ایم، عنوان کرد: انقلاب، امت، خواص و جامعه آن وقتی انقلابی می‌مانند که از ابتدا تا انتها در جاده بمانند، ما چه قدر عمامه به سر و از سیاسیون داشته‌ایم که اول انقلاب یک چیزی می‌گفتند و الآن چیز دیگری می‌گویند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: عدول از ما می‌توانیم به ما نمی توانیم ریزش خواص است، هر مقامی می‌خواهد باشد؛ اگر مسؤولی گفت که چرا با آمریکا طوری حرف می‌زنید که ما را تحریم کند، پس انقلاب چه می شود، اگر آقایان در کربلا بودند به امام حسین(ع) هم همین را می گفتند.

سعیدی تأکید کرد: عدول از مردم سالاری دینی به مردم سالاری سکولار، عدول از شیطان بزرگ به کدخدا در رابطه با آمریکا، عدول از تقابل با آمریکا به سازش با آمریکا و تغییر محاسباتی ریزش خواص است.

وی اعتدال را یکی از مؤلفه‌های انقلاب دانست و عنوان کرد: امروز اعتدال را مقابل انقلابی‌گری قرار داده‌اند، در صورتی که انقلابی‌گری در برابر بی‌تفاوتی و ضد انقلاب است نه اعتدال؛ هر انقلابی معتدل است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ذکر این سؤال که برخورد فرمایشی با فرمان رهبر معظم انقلاب چه معنایی دارد، تصریح کرد: مشکل بعدی ما سکوت در برابر انحراف است؛ چرا خواص در برابر فتنه 88 سکوت کردند، چرا جامعه را به دو جناح تبدیل کردند.

سعیدی با بیان اینکه در جامعه رویش‌های زیادی داشته و داریم، مطرح کرد: گلزار شهدای اصفهان رویش است، جوانان انقلابی ما رویش هستند؛ البته ریزش هم به تدریج شروع می شود، برگزاری جشن بهترین سبزه در اصفهان و جشن برترین مار در شیراز را می‌توان زنگ خطر ریزش دانست.

وی در ادامه به بیان آثار ریزش جامعه اشاره کرد و گفت: تغییر نگرش جامعه نسبت به دشمن، گرایش به عوامل غرب گرا، گرایش به مظاهر غربی، تنوع طلبی در سبک زندگی، ساده‌اندیشی و سطحی‌نگری، رقیب‌هراسی و شایعه‌پذیری و خرافه‌گرایی را می‌توان به عنوان آثار ریزش یک جامعه نام برد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان تأکید کرد: مردم باید بر اساس عقل عمل کنند و نه بر اساس احساس و انفعال، باید تلاش کنیم که میراث امام را حفظ کنیم.

کد خبر 305629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.