شکست لهستان، حسن ختام ایران در هفته نخست لیگ جهانی والیبال

تیم ملی والیبال کشورمان موفق شد با شکست ۳ بر یک لهستان به نخستین برد خود در این دوره از لیگ جهانی والیبال دست یابد.

به گزارش ایمنا، تیم ملی والیبال کشورمان در سومین و آخرین دیدار خود در دور مقدماتی سطح یک لیگ جهانی والیبال سال ۲۰۱۷ از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه امروز به مصاف تیم ملی لهستان رفت و موفق شد این تیم را با نتیجه ۳ بر یک شکست دهد.

ایران در غیاب سعید معروف که به دلیل مشکل گوارشی و تب به این بازی نرسید، با ترکیب فرهاد سال افزون، میلاد عبادی‌پور، سامان فائزی، امیر غفور،  مجتبی میرزاجانپور، مسعود غلامی و مهدی مرندی پا به میدان گذاشت.

ست نخست؛ ۲۵ بر ۱۸ به سود لهستان

ست نخست با برتری لهستان آغاز شد و این تیم با استفاده از آبشارهای قدرتمند چند امتیاز متوالی گرفت. ملی‌پوشان کشورمان در ادامه اختلاف امتیاز را به حداقل رساندند اما لهستان با استفاده از پاس‌های بلند در خط حمله، با برتری ۸ بر ۶ به وقت استراحت فنی نخست رفت.

در بازگشت به زمین لهستان با اتکا به بازی خوب کوبیاک و کنارسکی اختلاف امتیاز را بیشتر کرد و ۶ امتیاز پیش افتاد. درنهایت لهستان با آبشار کوبیاک به امتیاز ۱۶ رسید و با برتری ۱۶ بر ۱۰ به وقت استراحت فنی دوم رفت.

در ادامه نیز لهستان ابتکار عمل را در دست گرفت و اجازه خودنمایی به ملی‌پوشان کشورمان نداد. با وجود تلاش بازیکنان ایران و جبران چند امتیاز، ست نخست با پیروزی ۲۵ بر ۱۸ لهستان به پایان رسید. در اواخر این ست فرهاد سال افزون با برخورد آرنج یار خودی از ناحیه صورت دچار مصدومیت شد که پس از مداوا به زمین بازگشت.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران

ست دوم با پوئن سرویس میلاد عبادی‌پور آغاز شد. ایران در ادامه روند خوب خود را حفظ کرد و هر چند بازی بسیار نزدیک دنبال شد، ایران وقت استراحت فنی اول را با نتیجه ۸ بر ۷ از لهستان برد.

در بازگشت به زمین اما لهستان بلافاصله عقب‌ماندگی خود را جبران کرد و ۱۰ بر ۸ پیش افتاد تا اینکه با خطای دوضرب لهستان، ایران به امتیاز ۹ رسید. در ادامه این ست دو تیم میلیمتری و نزدیک پیش رفتند و در امتیاز ۱۲ مساوی شدند. البته این لهستان بود که زودتر از ایران به امتیاز ۱۶ رسید و با پیروزی ۱۶ بر ۱۵ به وقت استراحت فنی اول رفت.

این برتری لهستان چندان دوام نداشت و ایران در ادامه بهتر از حریف قدرتمند خود عمل کرد و توانست به بازی برگردد. با ورود معنوی‌نژاد به زمین روند بازی به نفع تیم ملی کشورمان تغییر کرد و ایران با اتکا به اسپک‌های خوب خود در این ست، ست دوم با پیروزی ۲۵ بر ۲۳ تیم ملی کشورمان همراه شد. مصدومیت و خونریزی مجتبی میرزاجانپور از ناحیه چشم که در برخورد با دست سامان فائزی به وجود آمد، اتفاق تلخ این ست بود.

ست سوم؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران

اولین امتیاز ست سوم با آبشار سامان فائزی به حساب ایران ریخته شد. با وجود پیش افتادن ایران، این برتری شکننده‌تر از آن بود که قابل جبران نباشد و لهستان در امتیاز ۴ به ایران رسید و در ادامه نیز پیش افتاد. ایران البته دست بردار نبود و بازی دوباره در امتیاز ۷ مساوی شد، هرچند که لهستان با یک سرویس خوب هشتمین امتیاز را به حساب خود واریز کرد.

با وجود عملکرد خوب شاگردان کولاکوویچ، توپ‌های لهستان بیشتر به ثمر نشست و این تیم با پیروزی ۱۶ بر ۱۴ به وقت استراحت فنی دوم رفت.

در ادامه ایران با امتیاز سرویس میلاد عبادی‌پور بازی را در ست سوم به تساوی ۱۷ بر ۱۷ کشاند اما سرویس بعدی او به بیرون رفت. ایران با دفاع خوب امیر غفور و مسعود غلامی به امتیاز ۱۹ در مقابل ۱۸ امتیاز لهستان رسید و پوئن سرویس رضا قرا بیستمین امتیاز را هم برای ایران به ارمغان آورد. وقتی ایران ۲۴ بر ۲۱ پیش افتاد سرمربی لهستان درخواست وقت استراحت کرد که کارساز بود و این تیم به دو امتیاز متوالی رسید. این بار ایران درخواست وقت استراحت کرد و در نهایت این ست با آبشار امیر غفور با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران به پایان رسید.

ست چهارم؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود ایران

ست چهارم با امتیازگیری ایران آغاز شد و ملی‌پوشان کشورمان با سرویس‌های خوب لهستان را دچار آشفتگی کردند و چند امتیاز پیش افتادند. برتری ۸ بر ۳ ایران نتیجه‌ای بود که در وقت استراحت فنی نخست ثبت شد.

در ادامه لهستان کمی بهتر عمل کرد اما اختلاف امتیاز روی عدد پنج ثابت مانده بود. ایران با آبشار قدرتمند محمدجواد معنوی‌نژاد با پیروزی ۱۶ بر ۱۱ به وقت استراحت فنی دوم رفت.

در بازگشت به زمین لهستان چند امتیاز عقب افتاده را جبران کرد و به دو امتیازی ایران رسید تا سرمربی تیم ملی کشورمان مجبور به درخواست وقت استراحت شود. در ادامه ایران موفق شد اختلاف امتیاز را بیشتر هم بکند. در نهایت سرویس بازیکن لهستان به بیرون رفت و ایران با پیروزی ۲۵ بر ۲۲ در ست چهارم، در مجموع موفق شد تیم قدرتمند لهستان را با نتیجه ۳ بر یک شکست دهد.

لیگ جهانی سال ۲۰۱۷ همانند سال گذشته با حضور ۳۶ تیم در سه سطح یک، دو و سه برگزار می‌شود. تیم ملی والیبال کشورمان به همراه تیم‌های ایتالیا، لهستان، صربستان، آمریکا، کانادا، بلژیک، فرانسه، روسیه، بلغارستان و آرژانتین در سطح یک این رقابت‌ها با حریفانش دیدار می‌کند.

هفته نخست این رقابت‌ها از روز جمعه آغاز شده است و امروز به پایان می‌رسد.

کد خبر 305614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.