۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱
 حضرت خدیجه(س) اسوه و الگوی ابدی برای زنان عالم است

لنجان_امام جمعه چرمهین گفت: حضرت خدیجه کبرا خدمت پایدار خود را که موجب استمرار اسلام ناب و پاسداری از معارف اصیل دین گردید را با تربیت امام علی (ع) در دامان پر مهر خود و هدیه حضرت زهرا (س) به جهان اسلام تکمیل کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام جعفر غلامی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه چرمهین با اشاره به سالروز رحلت بانوی اسلام حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها اظهار کرد : پیامبر اسلام (ص) فوق العاده حضرت خدیجه (س) را دوست داشت و محبت و مهروزی به ایشان داشتند و برایش ارزش زیادی قائل می شدند.

وی افزود: پدر حضرت خدیجه (س) از شخصیت های مطرح عرب بودند که بر خلاف رسم آن زمان که دختران را زنده به گور می کردند وی حضرت خدیجه(س) را با افتخار بزرگ کرد وحضرت خدیجه (س) از ابتدا شخصیتی پاک و ظاهری محجبه و انسانی خداپرست بود و آنچه در خصوص حضرت خدیجه باید بدانیم این است که ایشان فرهنگ جاهلی را به فرهنگ عقلانی تبدیل کردند که این مهم از هر کسی ساخته نیست.

امام جمعه چرمهین تصریح کرد: باید توجه داشت که در فرهنگ جاهلیت دلیل تصدیق و تکذیب برهان نیست بلکه قبول و نکول پدران و اقتدا به رسوم گذشتگان ملاک بود در حقیقت فرهنگ جاهلیت فرهنگ تقلید است و در این فضا، حضرت خدیجه(س) برهان عقلی اقامه کرد و حتی قبل از بعثت، محقق بود و موحدانه زندگی کرد و خدا را عبادت می نمود و ولایت را با همه وجود پذیرفته بود.

حضرت خدیجه (س) دارای شخصیت ممتاز و کم نظیر هستند

وی ادامه داد: حضرت خدیجه(س) طرف مشورت رسول گرامی اسلام بود، منزل و بیت رسول خدا(ص) را به درستی اداره می کرد و در شرایط سخت رسول خدا را تنها نگذاشتند، ایشان تحریم و شعب را تحمل کرد و در زمانی که فقط امیر المومنین(ع) شاهد مناجاتهای حضرت رسول در غار حرا بود حضرت خدیجه با پیمودن راه سخت و طولانی برای حضرت غذا می برد و پس از اینکه حضرت رسول(ص) سرپرستی حضرت امیر(ع) را به عهده گرفت حضرت امیر در دامان حضرت خدیجه پرورش یافت.

غلامی اضافه کرد: حضرت خدیجه کبرا خدمت پایدار خود را که موجب استمرار اسلام ناب و پاسداری از معارف اصیل دین گردید را با تربیت امام علی (ع) در دامان پر مهر خود و هدیه حضرت زهرا (س) به جهان اسلام تکمیل کرد و موجب شد نسل امامت از دامان این بانوی بزرگوار عرشی شده و امامت شیعه به عنوان ناقلان دین کامل ، معارف صحیح اسلام را در اختیار مردم قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه زنان جامعه با الگو گرفتن از حضرت خدیجه (س) پایدارتر زندگی کنند، عنوان کرد: حضرت خدیجه (س) در برابر مشکلات زندگی و آزار و اذیت‌های دشمنان اسلام صبر و استقامت بسیاری می‌کردند و این بانوی بزرگ اسلام در بسیاری از سختی‌ها و دشواری‌های زندگی، یار و یاور پیامبر اکرم (ص) بود از این رو.زنان جامعه امروز نیز باید با اقتدا کردن به حضرت خدیجه (س) همسرانشان را در سختی‌ها و مشکلات زندگی یاری کنند تا آنها نیز بتوانند آن مشکلات را به راحتی برطرف کنند.

حضرت خدیجه (س) دارای نگاه عمیق آسمانی و راهبردی بود

امام جمعه چرمهین بیان کرد: حضرت خدیجه (س) به عنوان یک زن که از شرایط مادی ومعنوی قابل توجهی برخوردار بود، بدون توجه به محدودیت های نادرست و با در نظر گرفتن شاَن و ارزش اجتماعی و انسانی خود توانست با مدیریت صحیح و با درک به موقع شرایط ، جنبه های مختلف مکنون در وجود مبارک خود را پرورش داده و ضمن ایفای نقش خاص خود به عنوان یک زن ، در تمامی عرصه های مهم جامعه آن روز جزیره العرب نقش بسزا و در خوری را ایفا کند.

وی اذعان کرد: ایشان در اقتصاد به عنوان تاجری موفق در فرهنگ به عنوان یک زن پیشرو، در اجتماع به عنوان مدافع ارزشهای والای انسانی ، در سیاست حامی مصلح و در خانواده به عنوان همسر و مادری نمونه به ایفای نقش پرداخت لذا زنان جامعه ما با الگوگیری از رفتار فردی و اجتماعی ایشان می توانند راه رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی را پیش روی خود داشته باشند.

غلامی در ادامه با اشاره به سالروز رحلت امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: باید همه به این مهم توجه داشته باشند که تاریخ پر فراز و نشیب اسلام در 14 قرن گذشته ، مشحون از تلاش ها و مجاهدتهای  زنان و مردانی است که با عشق با خدا و محبت پیامبر اکرم (ص) هر انچه را که اسلام برای رشد و نمو خود نیاز داشته در طبق اخلاص گذاشته و برای این شجره طیبه هدیه نموده اند از این رو می توتن گفت که اسلام عزیز ما مرهون بذل مال ، ایثار جان و تحمل سختی های فراوان است.

امام خمینی(ره) ؛ الگوی رهبری در جهان اسلام

وی امام خمینی(ره) را الگوی رهبری در جهان اسلام دانست و متذکر شد: در دوران معاصر نیز ما همه شاهد بودیم که چگونه ابر مردی در سال 42 قیام کرد و مردم را به صحنه اورد و تحمل شکنجه ها و سختی ها انقلاب اسلامی را با کمک مردم به پیروزی رساند و بعد از 14 قرن ، مظلومان را عزت بخشید و الگو جهانیان قرار داد .

امام جمعه چرمهین تاکید کرد: باید به این مهم توجه داشت که روحیه مبارزه و جهاد در راه خدا ریشه در بینش اعتقادی و تربیت و محیط خانوادگی و شرایط سیاسی و اجتماعی طول دوران زندگی امام خمینی(ره) داشته است و رهبری داهیانه حضر آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی) نیز در دوران پس از امام راحل یک رهبری جهانی و در تراز مصلحان و رهبران بزرگ تاریخ است که کشتی انقلاب را در این دنیای پر تلاطم به پیش می برد.

کد خبر 305339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.