فعال‌سازی ۱۵۰ ایستگاه ورزشی تا پایان سال/مزین کردن ایستگاه‌ها به‌نام شهیدان

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان گفت: ایستگاه‌های ورزشی صبحگاهی و عصرگاهی فرصت خوبی برای فعالیت‌های ورزشی، اجتماعی و فرهنگی است و باید با فراهم کردن زمینه ایجاد انگیزه برای قشر جوان آن‌ها را نیز جذب این ایستگاه‌ها کرد.

علی قاسمی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ایستگاه‌های صبحگاهی و عصرگاهی یکی از برنامه‌های ثابت سالیانه سازمان ورزش شهرداری اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه‌های صبحگاهی و عصرگاهی سابقه‌ فعالیت بیش از ۲ دهه در شهر اصفهان دارد، افزود: ایستگاه‌های ورزشی جایگاه و پایگاه اجتماعی خیلی خوبی برای حضور و مشارکت شهروندان است تا از این طریق بتوانند دوستان خوبی پیدا کرده و به موضوعات اجتماعی از جمله کمک به نیازمندان و فقرا، دستگیری از ناتوانان و اقشار ضعیف جامعه و غیره بپردازند و همچنین ویژه برنامه ورزشی برای ارتقای سطح سلامت و نشاط اجتماعی خود داشته باشند.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان تصریح کرد: در سال ۹۶ به طور میانگین در هر منطقه ۱۰ ایستگاه صبحگاهی فعال و راه‌اندازی می‌شود که پیش‌بینی شده تا پایان مرداد ماه ۱۵۰ ایستگاه در ۱۵ منطقه از شهر فعال شود.

قاسمی اضافه کرد: در حال حاضر از ۱۳۲ ایستگاه ورزشی فعال ۳۸ ایستگاه مختص آقایان و ۹۴ ایستگاه مخصوص بانوان است و در اصل ۷۱ درصد از ایستگاه‌های فعال موجود ویژه بانوان و ۲۹ درصد ویژه آقایان است که بانوان به دلیل اوقات فراغت بیشتر ۲ برابر آقایان در فعالیت‌های ورزشی شهروندی حضور و مشارکت دارند.

وی منطقه ۸ با ۱۹ ایستگاه ورزشی، منطقه ۵ با ۱۸ ایستگاه ورزشی و منطقه ۱۰ با ۱۵ ایستگاه ورزشی را به عنوان فعال‌ترین ایستگاه‌های مناطق شهرداری اصفهان برشمرد و افزود: بیشترین تمرکز ایستگاه‌های صبحگاهی و عصرگاهی در حاشیه زاینده‌رود است چراکه در این مسیر از لحاظ طبیعت و فضای سبز موجود بستر خوبی فراهم است و همچنین مخاطبان بیشتری را در اختیار دارد.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان اظهارکرد: در طول سال به طور میانگین حدود ۱۲ میلیون تومان توسط شهرداران مناطق ۱۵گانه جهت تجهیز ایستگاه‌ها صرف می‌شود و امسال نیز رقم بسیار خوبی برای تجهیز ایستگاه‌ها درنظر گرفته شده و پیش‌بینی می شود حدود ۹ میلیون تومان بابت تجهیز و ساماندهی هر ایستگاه ورزشی از جمله محرم‌سازی و چادر برای بانوان، تابلو، کانکس و صوت مورد نیاز هزینه شود که این مبلغ توسط شهرداری‌های مناطق مختلف پشتیبانی می‌شوند.

قاسمی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده به‌طور میانگین در هر ایستگاه ورزشی ۸۰ نفر (حداقل ۴۰ نفر و حداکثر ۱۵۰ نفر) بتوانند حضور مستمر داشته باشند و از امکانات ورزشی استفاده کنند.

وی در خصوص رشد کیفی ایستگاه‌های ورزشی، اظهار کرد: در گام اول و به‌منظور بهبود شرایط کیفی ایستگاه‌های ورزشی در نظر داریم سطح دانش مربیان را از لحاظ دانش روز، نوع و شیوه تمرینات، آشنایی با سبک زندگی سالم، آشنایی با نوع تغذیه سالم ویژه ورزشکاران و افراد میانسال به‌روزرسانی کنیم همچنین سعی داریم مربیان نمونه هر ایستگاه را به‌صورت فصلی شناسایی و از آن‌ها تقدیر به‌عمل آوریم.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان با بیان اینکه باید با فراهم آوردن زمینه‌های انگیزه باعث جذب قشر جوان به سمت ایستگاه‌های ورزشی شد تا تنها مخاطبان این ایستگاه‌ها بزرگسالان و افراد میانسال نباشند، تأکید کرد: از جمله برنامه‌هایی که به منظور این کار درنظر گرفته شده برگزاری رقابت‌های داخلی بومی محلی از جمله طناب‌کشی. بازی‌های محلی، تورهای گردشگری و همچنین تشویق نفرات برتری که به صورت مستمر در ایستگاه‌های ورزشی فعالیت می‌کنند است.

قاسمی کرد: نظارت، کنترل و ارزشیابی ایستگاه‌های ورزشی صبحگاهی و عصرگاهی به‌صورت مرحله‌ای و فصلی توسط کارشناسان انجام می‌شود که مرحله اول آن روز جمعه پنجم خرداد ماه به پایان رسید و وضعیت کلی ایستگاه‌ها، در اختیار داشتن مربی تعداد نفرات. نیاز سنجی و وضعیت خود ایستگاه ها بررسی می شود.

وی گفت: در نظر داریم ایستگاه‌های صبحگاهی و عصرگاهی را در طول روز و به‌ویژه روزهای پنجشنبه و جمعه نیز فعال کنیم به‌این صورت که ایستگاه‌ها را در اختیار مدارس و شورای ورزش محلات قرار دهیم تا آن‌ها نیز از ظرفیت‌های موجود برای برگزاری برنامه‌های ورزشی و رقابت‌های محلی خود استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری اصفهان عنوان کرد: از مربیان ایستگاه‌های صبحگاهی و عصرگاهی که به صورت داوطلبانه جندین سال است با سازمان ورزش شهرداری اصفهان همکاری می‌کنند و مسئولیت ساماندهی، جمع‌آوری، هدایت فنی، جسمی و همچنین موضوعات اجتماعی را برعهده دارند تشکر می‌کنم.

وی اضافه کرد: از دیگر برنامه‌ها در نظرگرفته شده مزین کردن نام ایستگاه‌های ورزشی صبحگاهی و عصرگاهی -علاوه بر نام محلی که دارند- به نام یک شهید نزدیک به آن محل است.

کد خبر 304914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.