موزه مردم شناسی برزک، موزه برگزیده سال 95 شد

شهردار برزُک گفت: موزه مردم شناسی برزُک در بین موزه های دولتی کوچک در آئین برگزاری روز جهانی موزه به عنوان موزه برتر در سال 95 انتخاب شد.

به گزارش ایمنا، سید علی اکبر طاهری شهردار برزک با بیان این مطلب گفت: در این مراسم که با حضور دکتر محمد حسن طالبیان معاون سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، دکتر احمد محیط طباطبایی رییس کمیته ملی ایکوم ، مهندس سید محمد بهشتی رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، دکتر محمد رضا کارگر مدیر کل موزه ها و جمعی از مسئولین و مدیران موزه‌های کشور برگزار شد از موزه مردم شناسی برزک در شاخص معرفی در سال 95 به عنوان موزه برگزیده سال در میان موزه های دولتی کوچک انتخاب شد.
به گفته وی ، موزه مردم شناسی برزک در دیگر شاخص ها از جمله بازدید، گردآوری، استاندارد، آموزش و خلاقیت، نوآوری و کودک و نوجوان شایسته تشکر شناخته شد.
طاهری گفت: موزه مردم شناسی برزک که بیش از 11 سال از تاسیس آن می گذرد در موضوع صنایع دستی، مردم شناسی و گرد آوری اشیای قدیمی فعالیت می کند و دارای بیش از 600 شی تاریخی است که درب مسجد جامع موجود در آن به عنوان قدیمی ترین اثر به تاریخ 705 هجری می باشد.
وی افزود: بنای این موزه با قدمت بیش از 250 سال مربوط به دوران قاجاریه در مرکز شهر برزک و در کنار تپه تاریخی قلعه قرار دارد.
لام به ذکر است،کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم)بزرگ‌ترین خانواده جهانی موزه شناسان و سازمان‌هایی است که به نحوی با تعریف موزه در ارتباط هستد و از نقطه نظر صلاحیت علمی در این زمینه در جهان در جایگاه و مرتبه نخست قرار دارد. شورای بین‌المللی موزه‌ها تنها سازمانی است که اطلاعات مورد نیاز موزه‌ها را ارایه می‌دهد. از سال 1946 سازمان ایکوم با ارایه خدمات به اعضای کمیته موزه‌های سراسر جهان آنان را در زمینه حفظ و حراست از گنجینه‌های ملی‌شان و تبادل تاریخ و فرهنگ یاری رسانده است.
کد خبر 304913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.