بسته اطلاعاتی دستور غذایی عمومی در ماه مبارک رمضان+دریافت فایل

ماه مبارک رمضان، فرصتی است تا از یک برنامه غذایی مناسب پیروی کنیم. در طول ماه مبارک رمضان رژیم غذایی نباید با حالت عادی خیلی تفاوت کند و باید در حد امکان ساده باشد.

به گزارش ایمنا، از آن جا که روزه داران با خودداری از انجام اعمال ناپسند به تهذیب نفس می پردازند، تلفیق این اعمال با خودداری از رفتارهای ناپسند غذایی، به سلامت جسم و روح کمک شایانی می کند. در این ماه عزیز، زمان کم تری برای ریزه خواری و خوردن موادغذایی پرانرژی، اما کم ارزش وجود دارد و به راحتی می توان دریافت انرژی روزانه را کاهش داد. به این ترتیب اگر اضافه وزنی وجود دارد آن را برطرف کرد.

وقتی ماه مبارک رمضان فرا می رسد برنامه های زندگی عوض می شود و همین تغییر برنامه، روح انسان را تازه می کند و به انسان نشاط می دهد. طبق حدیث نبوی، برای هر چیزی زکاتی است و زکات بدن روزه داشتن است. روزه برای انسان فواید جسمی و روحی فراوانی دارد، شفابخش جسم و توان بخش جان است. میان روزه داری با خودداری از تغذیه تفاوت است. روزه داری در معنای علمی آن رعایت کلیه ی اصول اساسی مربوط به تغذیه صحیح در زمانی خاص و پرهیز و دوری از خوردن و آشامیدن در یک فاصله ی زمانی خاص دیگر است که هیچ تأثیری بر کم شدن فهم و قوای شعوری انسان ندارد؛ ولی خودداری از تغذیه یا به عبارتی گرسنگی، موجب پایین آمدن راندمان ذهنی و عقلی فرد می شود؛ چون گرسنگی و خودداری از تغذیه در ساعات شبانه روز به صورت نامنظم و غیراصولی انجام می پذیرد.

دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت در یک پکیج مدون اصول صحیح تغذیه در ماه مبارک رمضان را منتشر کرده است. 

برای دریافت فایل اینجا کلیک کنید.

کد خبر 304504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.