پدیده روابط عمومی مبانی نظری قابل دفاعی دارد

سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: پدیده روابط عمومی مبانی نظری قابل دفاعی دارد و بدون توجه به آن و ابعاد مفهوم روابط عمومی شاید این طور به نظر برسد که روابط عمومی در حد فعالیت های خبررسانی صرف، تنزل مقام پیدا کند.

به گزارش ایمنا، مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان چهارمین جشنواره ستارگان روابط عمومی ایران عصر امروز چهارشنبه سوم خرداد با حضور محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه در سالن مشاهیر کتابخانه ملی برگزار شد.

نوبخت که در این برنامه مورد تقدیر قرار گرفته بود گفت: پدیده روابط عمومی مبانی نظری قابل دفاعی دارد و بدون توجه به این مبانی و ابعاد مفهوم روابط عمومی شاید این طور به نظر برسد که روابط عمومی در حد فعالیت های رسانه ای بنگاهی و خبررسانی صرف تنزل مقام پیدام کند.

وی افزود: بعد از جنگ جهانی دوم تفکری شکل گرفت که چگونه می توانیم آلام و دردهای بشری را کاهش دهیم؛ موضوع توسعه عمدتا با توجه به این رویکرد و تفکر شکل گرفت. بحث توسعه بیشتر معطوف به این بود که اگر یک رشد ۷ درصدی در اقتصاد کشوری شکل بدهیم می توان به این مسئله امیدوار بود. این اتفاق در کشورهایی رخ داد اما آن کاهش آلام و رنج ها صورت نگرفت. بنابراین به این نتیجه رسیدند که رشد باید با عدالت همراه باشد و همه مردم باید از آثار عدالت بهره مند شوند. این اتفاق در برخی کشورها افتاد یعنی توزیع عادلانه انجام شد اما باز هم آن حد اعلی محقق نشد.

سخنگوی دولت در ادامه گفت: نظریه پردازان در ادامه به این نتیجه رسیدند که توسعه مستقیما به انسان وابسته است و این انسانها هستند که باید خودشان حاکمیت و مدیریت امورشان را به عهده بگیرند. به همین دلیل بود که نظام های مردم سالار شکل گرفتند. در این رویکرد مردم حاکمان اصلی جامعه هستند و باید کسانی را که اداره امور را بدست می گیرند انتخاب کنند.

وی افزود: پس در یک جامعه توسعه یافته حتما باید روابط عمومی فعال و شفاف حضور داشته باشد و شفافیت در این زمینه بسیار مهم است. از سوی دولت به شما بگویم که در دولت دوازدهم روابط عمومی به غایت منزل رفیع تری پیدا می کند چون آقای رئیس جمهور در نظر دارد حقوق شهروندی را دقیقا طبق این منشور اجرا کند و اصرار دارد مردم کاملا در جریان امور قرار بگیرند.

کد خبر 304337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.