تسریع در روند اجرای پروژه‌های شهری با وجود مشکلات مالی

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: مشکلات اقتصادی و رکود درآمدها موانعی را بر سر راه تکمیل پروژه‌ها به‌وجود آورده بود اما با همدلی مسئولان و تلاش شبانه‌روزی بسیاری از پروژه‌ها به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایرج مظفر در مراسم افتتاح پروژه های عمرانی منطقه ۳ که در قالب برنامه هر هفته چند افتتاح در کتابخانه مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین دغدغه شورای شهر و شهرداری ساخت پروژه های شهری در کمترین زمان ممکن با صرف هزینه اندک بوده است.

وی با اشاره به اینکه رکود و مشکلات اقتصادی موانعی را برای ادامه فعالیت‌ها و تکمیل پروژه‌ها به‌وجود آورده است، افزود: مدیران شهری با توجه به این موضوع که نباید پروژه‌ای مسکوت بماند، برای اتمام پروژه‌ها تمام توان خود را به‌کار گرفتند.

مظفر با بیان این مطلب که سرعت تکمیل پروژه قطاری بسیار بالا بود، گفت: 40 درصد از هزینه‌های خالص عمرانی به قطار شهری اختصاص یافت، همچنین در کنار طرح های شاخص پروژه‌های محله‌محور و ستادی نیز در حال پیگیری است.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان اضافه کرد: در بخش تقاطع و پل‌سازی نیز رشد فوق‌العاده‌ای داشتیم به طوری که در چند سال اخیر میزان قراردادهای مختص پل‌سازی 100 برابر شده است و پروژه‌هایی که کمتر سراغ آن‌ها می‌رفتند انجام گرفت، پروژه 25 آبان از این قبیل پروژه‌ها بود که توسط متخصصان ایرانی در شهر اصفهان به سرانجام رسید.

وی به اجرای ابرپروژه استقلال اشاره و خاطرنشان کرد: جابه‌جایی تأسیسات در پروژه استقلال را پیش‌بینی می‌کردیم و با مدیریت و برنامه‌ریزی و هزینه 20 میلیارد تومانی این مهم محقق شد.

مظفر ادامه داد: نقدینگی در اختیار نداشتیم اما با ابتکار شهرداری اصفهان در مدت 6 ماه توانستیم 800 متر از ابر پروژه استقلال را جلو ببریم.

وی به دیگر پروژه های عمرانی این منطقه اشاره و عنوان کرد: با تلاش بی‌وقفه در مدت 22 ماه پروژه شهید بالایی و اشکاوند احداث شد که به همراه پروژه‌های آزادسازی در عید سعید فطر به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان افزود: دوربرگردان‌های میدان احمدآباد ظرف سه ماه احداث شد، همچنین تعریض پل فلزی را در این این روزهای اخیر به سرانجام رسانده‌ایم.

مظفر به پروژه احیای میدان امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: تا امروز پروژه احیای میدان امام علی (ع) 65 درصد پیشرفت داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به منابع موجود مالی که در اختیار داشته‌ایم درمرکز همایش‌های بین المللی  16 قرارداد به‌صورت همزمان در حال انجام است  که در صورت مساعدت دولت این‌ پروژه سال گذشته به بهره‌برداری می‌رسید.

مظفری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه لکه‌گیری‌های آسفالتی با رقم بالایی صورت گرفت، تصریح کرد: در سال گذشته  37 پیاده‌روی 44 خیابان سامان‌دهی شده است.

وی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی مسئولان در اجرای طرح های عمرانیاذعان داشت: ساخت مادی‌ها و پروژه‌های محله‌محور نتیجه همدلی و همکاری و صرف وقت زیاد مسئولان بوده است و امیدواریم اصفهان در سال‌های آینده سرآمد شهرها باشد.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه علاوه بر سرعت در بهره‌برداری کیفیت پروژه‌ها نیز درنظر گرفته شده است، گفت: در بخش نرم‌افزاری معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان نیز اقدامات خوبی رخ داده و بایگانی معاونت عمران به صورت کامل الکترونیکی است.

کد خبر 304215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.