حفاظت از میراث فرهنگی فراتر از مرمت ساختمانی و کالبدی است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان گفت: در نوزدهمین نشست از سلسله نشست راهبردهای شهرسازی و معماری با موضوع «حفاظت میراث و برنامه ریزی شهری در هامبورگ آلمان» که۲۶ اردیبهشت ماه برگزار شد، در خصوص مباحث تخصصی حفاظت از میراث فرهنگی بین اصفهان و هامبورگ تبادل نظر صورت گرفت.

سید جمال الدین صمصام شریعت در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: سلسله نشست راهبردهای شهرسازی و معماری از ابتدای سال ۹۴ تاکنون ماهیانه دو بار در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: نوزدهمین نشست از سلسله نشست های راهبردی شهرسازی و معماری با موضوع «حفاظت میراث و برنامه ریزی شهری در هامبورگ آلمان» با حضور اساتید شاخص دانشگاههای داخلی و خارجی و کارشناسان و دانشگاهیان همراه بود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در نشست اخیر انتقال تجارب ارزنده شهرهامبورگ در حفاظت میراث به کلانشهر اصفهان انجام شد، اظهارکرد: این تجربیات برای بهره برداری توسط اداره مطالعات و برنامه ریزی شهری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان جمع آوری و به سازمان های مربوطه ارسال می شود.

وی گفت: در شهرهای مختلف اروپایی حفاظت از میراث وتجدید حیات شهری ازطریق گردشگری وتوریسم و براساس پنج استراتژی مبتنی برتوریسم کسب وکار، استراتژی مبتنی بررویدادها، استراتژی مبتنی برجذابیت های فیزیکی، استراتژی های مبتنی برخرده فروشی و استراتژی های مبتنی برفرهنگ انجام می شود.

صمصام شریعت تصریح کرد: نباید حفاظت میراث را با حفاظت کالبدی و ساختمانی اشتباه گرفت و بدان محدود شود زیرا حفاظت میراث فراتر از مرمت ساختمانی و کالبدی عمل می کند.

کد خبر 303617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.