انتخابات مظهر حضور مردم واحقاق حق/برای پس ازانتخابات ۹۶ طراحی فتنه کرده اند

لنجان_امام جمعه فولادشهر گفت:من احتمال می‌دهم که عده ای بخواهند از رقابتهای انتخاباتی در رسیدن به اهداف خود استفاده کنند و با طرح مسائل پوچ و بی‌معنا، دلها را از یکدیگر جدا سازند و یا با تردید و توهّم و ایجاد ذهنیتها، صحت و سلامت انتخابات را زیر سؤال ببرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام مسعود سرافراز در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته فولادشهر اظهار کرد: امروز روز مهم و سرنوشت ساز برای ایران اسلامی است چراکه دو انتخابات مهم در کشور در حال جریان بوده و الحمدلله ملتِ زنده، شاداب، بانشاط و فهیم ما از صبح تاکنون در عرصه انتخابات حماسه ستودنی را آفریده اند.

وی افزود: ما امروز شاهد شوری وصف ناپذیر در بین مردم ایران اسلامی هستیم وحتمادر باقیمانده روز نیز با حضور خود پای صندوق های رأی همچنان حماسه آفرین و نا امید کننده دشمن خواهند بود و به فضل الهی به کوری چشم دشمنان امروز هم مانند دیگر انتخابات، مردم ایران به تمام شیطنت ها تودهنی محکم خواهند زد.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: در این انتخابات همه آنها که شرکت کردند مأجورند چه کاندیدایشان رأی بیاورد یا نه لذا باید گفت همه کاندیداها پیروز اند چه مردم به آنها رأی دهند یا نه؛ چراکه به وظیفه خود عمل کرده اند. پیروز این میدان ملت ایران است چرا که با حضور خود عزت و اقتدار کشور را بیش از پیش حفظ می کند.

وی ادامه داد: انتظار از عموم ملت این است که پایان انتخابات را پایان رقابت ها و آغاز رفاقت ها ببینند و با وحدت و همدلی به رشد و تعالی ایران اسلامی بیندیشند چراکه در انتخابات مهمتر از رأی آوردن که پیروزی سیاسی است، پیروزی اخلاقی است لذا کاندیداها و هوادارانشان به گونه ای عمل کنند که پیروز اخلاقی انتخابات باشند.

ملت ایران آماده خلق حماسه ای دیگر

سرافراز اضافه کرد: نامزد پیروز انتخابات هر کس باشد، بیش از دیگران نیاز به همدلی و یاری سایر نامزدها و هواداران رقیب دارد. هرگونه جشن پیروزی باید رویکردش به‌سوی نظام جمهوری اسلامی ایران و همه مردم باشد و بگونه‌ای نشود که هواداران نامزدهایی که از آرای کافی برخوردار نبودند، دلسرد و مأیوس از همراهی شوند.

وی عنوان کرد: همه باید بداند برای حل مشکلات عمومی کشور خصوصاً مشکلات اقتصادی، تورم، بیکاری، گرانی و... نیازمند همکاری همه آحاد جامعه است و باید از توانمندی و برنامه‌های همه نامزدها برای حل مشکلات استفاده کند.

امام جمعه فولادشهر بیان کرد: باید تمامی بحث‌های مطرح شده دوره رقابت‌های انتخاباتی را کنار گذاشته و دست دوستی و مودّت به‌سوی سایر نامزدها دراز کند و از همه آنان تقاضای همکاری نماید. انتخابات نیاز به پمپاژ روحیه، هیجان و نشاط مخصوص به دوره خود دارد اما مسلماً این هیجانات لازم است کنترل‌شده باشد و به دوران بعد سرایت نکند. فراموش نشود که جامعه در دوره کار و تلاش بعد از انتخابات برای رسیدگی به مسائل اساسی به آرامش نیازمند است.

وی خاطرنشان کرد: اما دشمن برای پس از انتخابات برنامه دارد تا به بهانه های واهی‌ ایجاد اختلاف کند. باید همه مراقب توطئه‌های دشمن باشند و خدای ناکرده پازل دشمن را تکمیل نکنند.

دشمن برای پس از انتخابات برنامه دارد

سرافراز متذکر شد: من احتمال می‌دهم که عده ای بخواهند از رقابتهای انتخاباتی در رسیدن به اهداف خود استفاده کنند و با طرح مسائل پوچ و بی‌معنا، دلها را از یکدیگر جدا سازند و یا با تردید و توهّم و ایجاد ذهنیتها، صحت و سلامت انتخابات را زیر سؤال ببرند.

وی تاکید کرد:من این افراد را به بخشی از کلام نورانی حضرت امام (ره)  توجه می دهم که ایشان فرمودند مسأله ریاست مطرح نیست، مسأله ریاست جمهور مطرح نیست، مسأله وزارت مطرح نیست، اگر کسی خیال کند این‌ها مطرح هست، اسلام را نشناخته است، شماها شیعه همان هستید که می‌گوید من به اندازه این کفش کهنه‌ای که هیچ نمی‌ارزد، برای امارت شما، به اندازه این، ارزش قائل نیستم، مگر این‌که حقی را ایجاد کند، اگر بعضیها در انتخابات شکست خوردند، این‌ها که قصد خدمت داشتند، نباید یک‌سره ملت را به باد انتقاد بکشند، نباید یک‌دفعه قلمها را بردارند و بر ضد اصل انتخابات چیز بنویسند، به اصل انتخابات حمله کنند. شکایتی دارند، خوب شکایتشان را رسیدگی می‌کنند. هیاهو درست‌کردن، جز این‌که دامن‌زدن به این است که خیانتکارها راهشان باز بشود، چیز دیگری نیست، شما بخواهید برای این‌که شما انتخاب  نشده‌اید، هیاهو کنید که انتخاباتْ انتخابات کذا بوده. این حرف خلاف اسلام است. شکایت اگر هست، شکایت پذیرفته است و مقاماتی که باید شکایتها را بپذیرند، می‌پذیرند، اما هیاهوکردن و فریادزدن و انتقاد بیجا کردن، این برخلاف دستورات اسلام است.

وقتی مراکز قانونی، نتایج انتخابات را اعلام و تأیید کردند، مخالفت با این نتایج، ضد حق الناس است

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری وقتی مراکز قانونی، نتایج انتخابات را اعلام و تأیید کردند، مخالفت با این نتایج، ضد حق الناس است لذا باید گفت حضور پرشکوه ۴۰ میلیونی ملت در انتخابات سال ۸۸ را فراموش نمی کنیم که در آن سال، برخی با حرفهای ناپسند، ادعای تقلب را مطرح کردند و خواستار بر هم خوردن نتایج آرا شدند و آن پیروزی بزرگ نظام اسلامی را به کام همه تلخ کردند و چه خسارتهای زیادی بر ملت و کشور وارد آورد.

وی عنوان کرد: امیدواریم کلیه کسانی‌که در انتخابات به‌عنوان نامزد و طرفدار افراد یا جریانات سیاسی حماسه پرشور و گسترده دشمن‌شکن را رقم زده‌اند، با رعایت قاعده مردم‌سالاری و دموکراتیک، نتایج را پذیرفته و ضمن حفظ آرامش خود و دعوت طرفداران خود به رعایت قانون، فرصت هرگونه سوءاستفاده از سوی دشمن را از بین ببرند.

سرافراز گفت: اگر به قانون تمکین نکردیم و مُرّ قانون را نپذیرفتیم این یعنی عدم التزام به قانون اساسی و ولایت فقیه، همه نامزدهای انتخابات و همه هوادارانشان، خودشان را در مقابل توطئه احتمالی دشمن، مسؤول امنیت بدانند؛ انتخابات را متهم نکنند؛ کسی آب به آسیاب دشمن نریزد، همه باید تسلیم قانون باشند؛ در مقابل قانون تمکین کنند.

وی یادآور شد: مسأله امنیت و آرامش برای این کشور بسیار مهم است و به تعبیر مقام معظم رهبری در انتخابات باید امنیت به‌صورت کامل محفوظ بماند و هر کسی‌که از این‌راه تخطی بکند، قطعا بداند سیلی خواهد خورد.

کد خبر 303548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.