آخرین نسخه باج افزاری "واناکرای" قوی تر است

با توجه به حمله گسترده باج‌افزار wannacry در سطح جهان و شیوع سریع آن و آلودگی کاربران ایرانی به این بدافزار، و از آنجا که نسخه نهایی این باج‌افزار از روش رمزنگاری قوی استفاده می‌کند، به کاربران توصیه اکید می‌شود که منحصرا از روش‌ها و راهکارهای معرفی شده از سوی مراجع شناخته شده استفاده کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ماهر، همچنین تاکید می‌شود که نرم افزارها و وب‌سایت‌های ناشناخته‌ای مانند شکل زیر که گاها در جستجوهای اینترنتی ظاهر می‌شوند، خود منتشر کننده بدافزارهای دیگری هستند که با شناسایی سیستم‌های آسیب دیده وآسیب‌پذیر می‌توانند به آنها از همان طریق ورود این بد افزار نفوذ کرده و سبب ایجاد آسیب‌های بیشتر شوند.

با اینکه در بسیاری از موارد، این باج افزار موفق به رمز گذاری تمام فایل‌ها در  سیستم ‌های قربانی نشده است. اما در خصوص موارد رمزگذاری موفق، تاکنون هیچ روش موثری برای رمزگشایی فایل‌های آسیب دیده در هیچ‌یک از کشورهای مورد حمله یافت نشده است. در صورت پیدا شدن راه حل مناسب، به سرعت و به شکل مطمین، از طریق مرکز ماهر اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

در انتها یادآور می‌شود که در صورت مبتلا شدن به آسیب‌های ناشی از این باج‌افزار، ضروری است تا پس از حذف آن نسبت به حذف دیگر بدافزارهایی که به همراه آن نصب شده‌اند نیز اقدام نمود. اطلاعات تکمیلی در این خصوص در وب سایت مرکز ماهر در دسترس قرار دارد.

کد خبر 303411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.