شهرداری شاهین شهر پیشتاز در استفاده از پساب شهری

معاون خدمات شهری و رئیس هیئت مدیره سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری شاهین شهر گفت: شهرداری این شهر، اولین شهرداری در سطح کشور است که طرح مطالعاتی استفاده از پسای فاضلاب را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدرعلی ربیعی، معاون خدمات شهری و رئیس هیئت مدیره سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری شاهین شهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا سال ۹۲ پارک ها و فضای سبز شهری به عنوان واحدی در معاونت خدمات شهری مشغول به فعالیت بود تا اینکه در همین سال با تصویب وزارت کشور به عنوان یک سازمان آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: به خاطر نبود آب کافی برای  آبیاری پوشش گیاهی این شهر هزینه ای بالغ بر یک میلیارد تومان انجام شد تا فضای سبز شاهین شهر بسیار دیدنی باشد.

وی با اعلام اینکه شهرداری شاهین شهر اولین شهرداری در سطح کشور است که طرح مطالعاتی استفاده از پسای فاضلاب را در دستور کار قرار داده است، گفت: امروزه همراه با آب خام، از پساب  نیز برای آبیاری ۳۰۰ هکتار فضای سبز شهری در نظرگرفته شده است.

ربیعی با اشاره به اینکه ۲۵۰ جلسه طی ۴ سال اخیر به منظور بررسی سود و زیان استفاده از پسای فاضلاب برگزار شده یادآور شد: هیئت مدیره سازمان  پارک ها و فضای سبز با حفظ نگاه  حفاظتی و نگهداری اموال سازمان و حسن انجام وظیفه مدیرعامل، چشم انداز مثبتی را برای آینده شاهین شهر ارزیابی می کند.

وی خاطر نشان کرد: شاهین شهر یکی از شهرهای آلوده استان اصفهان است که فضای سبز آن به عنوان یکی فلیتر عمل می کند اما نمی شود به عنوان منبع درآمدی به آن نگاه کرد.

کد خبر 303214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.