انتخاب من نباید به دیگری تحمیل شود

یک شاعر برجسته مذهبی و آیینی شرط سلامت انتخابات را عدم تحمیل عقیده و رای افراد به یکدیگر دانست.

محمدحسین ملکیان به خبرنگار ایمنا گفت: حضور مردم در انتخابات در درجه نخست نشان دهنده شعور و فهم مردم است، در دوره ای تعدادی تصور می کردند که نباید رأی داد به این ترتیب آنها که نگاه مثبتی داشتند در انتخابات شرکت می کردند اما افرادی که در رأی گیری شرکت نمی کردند، هم سبب انتقال انرژی منفی در سایرین میشدند و هم خودشان را از انتخاب صحیح محروم کردند. اما اکنون این اتفاق نمی افتد چراکه مردم می دانند با شرکت در انتخابات، اول از همه به خودشان و کشورشان خدمت می کنند.

وی افزود: مردم با شرکت در انتخابات، فردِ اصلحِ خود را به عنوان فرد برگزیده در شوراهای شهرها و همچنین ریاست جمهوری انتخاب می کنند و درواقع ایران و حکومتشان را سربلند خواهند ساخت و نشان می دهند آنها همچنان به گذشته خود پایبند هستند.

این شاعر آئینی و مذهبی اصفهان درباره ویژگیهای فرد اصلح گفت: خیلی از بزرگانِ ما فرد اصلح را معرفی و تفسیرهایی نیز در این باره داشته اند، اما ازدیدگاه من نیز فرد اصلح باید کسی باشد که اکثریت را فرابگیرد و نگاهش تنها به اقلیت و صاحبان ثروت و قدرت نباشد و قشر ضعیف جامعه را که در اکثریت قرار دارند نادیده نگیرد. کسی اصلح است که در درجه اول به فکر سربلندی ایران و مستضعفین و افرادی باشد که دستشان از سفره مملکت کوتاه است.

محمدحسین ملکیان با اشاره به اینکه شعر، هنری است که می تواند در انتخابات تأثیرگذار باشد، تصریح کرد: من سعی می کنم از شعر برای تأثیرگزاری در انتخابات استفاده نکنم چراکه اگر از شعر در این مبحث استفاده کنم، ناخودآگاه به این موضوع وارد می شود که انتخاب من چه کسی است و خدای ناکرده سبب می شود که انتخاب من به افرادی که هنر من را می پسندند و یا آنها که تحت تأثیر هنر قرار می گیرند، تحمیل شود، این درحالی است که شاید انتخاب من اشتباه باشد، اما قدرت شعر به حدی است که قطعاً می تواند در انتخابات تأثیر بگذارد.

کد خبر 303207

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.