رصدخانه سنگ را راه‌اندازی کنیم/ناآگاهی از قیمت‌های جهانی

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با انتقاد بر اینکه ما از قیمت های جهانی سنگ ناآگاه هستیم، گفت: ما باید رصدخانه سنگ را در کشور راه اندازی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا عبدالوهاب سهل آبادی ظهر امروز در همایش سنگ و چالش های صادراتی که به بهانه برپایی سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ اصفهان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، با تاکید بر اینکه دیگر نقد دولت کافی است و نبایدانتظار کمک از آن را داشت، اظهار داشت: با توجه به اینکه فعالان این صنعت در اصفهان و کشور با یکدیگر انسجام ندارند این موجب شده در صادرات موفق نباشیم.

وی با اشاره به اینکه کارخانجات سنگ طی دو سال گذشته برای پرداخت نکردن عوارض و مالیات بر ارزش افزوده با تعطیلی واحدهای خود اتحادشان را نشان دادند، پیشنهاد داد: باید اتحادیه صادرکنندگان، سنگ متشکل از تولیدکنندگان، فعالان معدن، سنگ، فراوری سنگ، ماشین آلات سنگ و صادرکنندگان این حوزه در استان تشکیل شود.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با تاکید بر اینکه تعدادی از واحدهای تولیدی سنگ در کشور و استان به روز هستند اما به دلیل عدم انسجام با یکدیگر نتوانسته اند در امر صادرات موفق عمل کنند؛ بیان داشت: در این شرایط دلالان کشورهای هدف از وضعیت بازار ما سوءاستفاده می کنند.

وی با انتقاد بر اینکه ما از قیمت های جهانی سنگ ناآگاه هستیم، تصریح کرد: ما باید رصدخانه سنگ را در کشور راه اندازی کنیم و این برعهده اتحادیه سنگ است.  

سهل آبادی همچنین با تاکید بر اینکه هزینه تبلیغات برای تولیدکنندگان ایرانی در صدا و سیما بالاست، گفت: متاسفانه صدا و سیما در شرایطی که تاکید مقام معظم رهبری بر تولید داخلی است اقدام به تبلیغ برندهای خارجی با توجه به پرداخت های ارزی آنها می کند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه ما به واردات کم و صادرات بالا و باکیفیت توجهی نمی کنیم، افزود: بهره وری پایین در این صنعت موجب کیفیت پایین محصولات سنگی شده است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه با انتقاد بر اینکه متاسفانه قول و فعل صادرات بخش سنگ یکی نیست، تصریح کرد: مسئولان باید نسبت به اجرای آیین نامه ها و قوانین صادرات به خصوص در بخش سنگ توجه ویژه ای داشته باشند.

وی همچنین با بیان اینکه در تامین مالی صاردات صنعت سنگ ضعیف هستیم، تاکید کرد: نبود سیستم قوی بانکی در صادرات سنگ از جمله معضلات این بخش است.

کد خبر 303049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.