صادرات جزیره ای بزرگترین مشکل تجارت سنگ‌های تزئینی

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان اصفهان با اشاره به تعطیلی حدود ۳۴ درصد معادن سنگ‌های تزئینی کشور به دلیل رکود، گفت: تا زمانی که در صادرات سنگ های تزیینی بصورت جزیره ای و یا شخصی عمل کنیم در این صنعت به موفقیت نخواهیم رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا شهرام مبصر ظهر امروز در همایش سنگ و چالش های صادراتی که به بهانه برپایی سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ اصفهان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه در خصوص سنگ های تزیینی کار ما با کل معادن است، اظهار داشت: متاسفانه یک سری چالش هایی در خصوص صادرات سنگ های تزیینی وجود دارد.

وی تصریح کرد: تا زمانی که در صادرات سنگ های تزیینی بصورت جزیره ای و یا شخصی عمل کنیم در این صنعت به موفقیت نخواهیم رسید.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان اصفهان با بیان اینکه ذخایر سنگ های تزیینی دنیا ١٤ میلیارد تن است، تاکید کرد: ایران با داشتن ٤ میلیارد تن از ذخایر سنگ های تزیینی در مقام نخست دنیا قرار دارد.  

وی با اشاره به اینکه ١٥٠٠ معدن سنگ تزیینی در کشور وجود دارد، گفت: متاسفانه به دلیل رکود اقتصادی این صنعت، حدود ٣٤ درصد معادن ما تعطیل شده اند.

مبصر با بیان اینکه در حال حاضر در کشورهای ایتالیا و آمریکا استخراج سنگ های تزیینی به دلیل وجود فرسایش معادن و زمین به صورت زیرزمینی انجام می شود، گفت: ایران نیز در سنگ های مرمریت نیز قابلیت این گونه استخراج را دارد.

وی با تاکید بر اینکه در معادن سنگ های تزیینی ایران هاواچ گران نیست، افزود: عدم استفاده از تکنولوژی های روز دنیا و همچنین بی توجهی به قوانین و آیین نامه های نظام معادن از جمله مشکلات سنگ های تزیینی است.

کد خبر 303045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.