اینبار نوبت زاینده رود است

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت یازدهم مردم را از خطر خشکی دریاچه ارومیه نجات دادیم و اینبار نوبت زاینده رود است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایمنا، به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی در جمع مردم اصفهان اظهار داشت: مردم عزیز اصفهان، جوانان غیور این شهر، حضور شما امروز در میدان نقش‌جهان به معنای پیام شما جوانان اصفهان به همه جهانیان است.

وی با بیان اینکه ما آینده ایران را در اختیار شعار نخواهیم گذاشت، تصریح کرد: مردم عزیز اصفهان ما برای یک تصمیم تاریخی امروز در نگین انگشتر اصفهان جمع شده‌ایم زیرا اصفهان انگشتر جهان و نقش جهان نگین این انگشتر است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ما برای یک تصمیم مهم جمع شده‌ایم، ادامه داد: ما امروز در سایه امنیت هستیم و این امنیت در سایه همه نیروهای نظامی، مسلح و امنیتی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: 10 بار تصمیم گرفتند که همه شبکه‌های مجازی را ببندند اما روحانی بود که با تدبیر خود جلوی آنها ایستاد. مردم ایران رئیس جمهور، رئیسِ شورای عالی انقلاب فرهنگی است و این فضای امنیتی دانشگاه‌ها را از بین برد. سئوال من این است که آیا دانشگاه آزاد می‌خواهیم یا دانشگاه امنیتی؟

کاندیدای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: در سایه حضور مردم در این 3.5 سال، دیوارها را خراب کرده و پل ساختیم و بین نصف جهان و کل جهان با دیوار تحریم فاصله انداختند. در سال 92 کل توریستی که وارد کشور شد 65 هزار نفر بود اما در فروردین امسال، 65 هزار توریست تنها وارد اصفهان شدند.

روحانی به اهداف خود در حوزه توریسم و گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: ما به‌دنبال آن هستیم که همه جهان به اصفهان و میدان نقش‌جهان بیایند تا تعادل میان کویر خشک در شرق اصفهان با ساختن چهارباغ در اصفهان را ببینند.

وی به احیاء دریاچه ارومیه اشاره کرد و افزود: در حالی که این دریاچه به دلیل خشکی خود 14 میلیون ایرانی را تهدید می‌کرد و نمک آن زندگی 14 میلیون نفر در منطقه آذربایجان را تحت تأثیر خود قرار می‌داد، ما این دریاچه را احیا کرده و سپس به سراغ تالاب هورالعظیم رفتیم و حالا نوبت زاینده‌رود است؛ اصفهان به‌زنده بودن زاینده‌رود است و این شهر افتخار تمدن اسلام و ایران به شمار می‌رود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم تعامل سازنده با جهان را ادامه دهیم؛ تمام جمله من همین است که ما به عقب بر نمی‌گردیم زیرا پیشرفت به جلو تا 1400 در نظر ماست نه عقب‌گرد به 91. در این دو سه هفته خیلی گوش کردم، نامزدها بازنویسی‌هایی را از سال‌های 90 و 91 ارائه می‌کردند اما ما به این سال‌ها بازنمی‌گردیم.

وی افزود: سرنوشت ما روز جمعه تبلور خواهد یافت و من روح کامل و نشاط کامل را در این میدان تاریخی می‌بینم و همه مقامات اجرایی کشور، استانداران باید حواس‌شان جمع باشد که نباید از قدرت و تریبون سوءاستفاده کنیم.

وی افزود: من همان طلبه کوچکی هستم که در سال‌های 54 تا 57 در مسجد سید و مسجد حکیم اصفهان در کنار یکدیگر فریاد انقلاب زدیم و می‌خواهم بگویم حفظ برجام سخت‌تر از به دست آوردن آن است و حفظ صلح بالاتر از امنیت است و بدون شک روز جمعه با همین شعار به پای صندوق‌ها می‌رویم. 

کد خبر 303035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.