رایحه درمانی، غذایی برای بدن/مراقب غذای بویایی خود باشید

رایحه درمانی جنبه مثبت غذای بویایی ما به شمار می آید که بسیاری از مشکلات روحی و روانی را درمان می کند و در مقابل بو های مضر مانند بوی سرخ کردنی می تواند باعث ایجاد بیماری شود.

متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با غذاهای گفتاری،  شنیداری و بویایی  گفت: غذای گفتاری با شنیداری رابطه نزدیکی دارند، به طوری که آنچه بر زبان جاری می شود، تبدیل به غذای شنیداری می شود. "زبان" عامل وجودی بسیاری از بیماری ها است و در برخی از مواقع لزوما نباید صرف صحبت کردن، هر گفته ای را بدون خرد و اندیشه به زبان آورد.

رسول حیدری در ادامه افزود: گذشتگان معتقد بودند که حرف را باید مثل پولکی بمکید و بعد بگویید چراکه غالب حرف ها اضافی است.

وی با اشاره به اینکه اغلب کسانی که یوگا کار می کنند، سکوت می کنند و سعی می کنند به جا و به موقع صحبت کنند. نا سزا گفتن و نفرین کردن در بیمار شدن ما نقش دارند و هیچ چیزی مانند کینه، باعث بیماری نمی شود.

حیدری با بیان اینکه ادکلن، اسپری و حشره کش همه در یک مجموعه با اسانس های مختلف  قرار دارند، گفت: استفاده از ادکلن و اسپری باعث سرد شدن مغز و ناکارآمدی آن می شود و درمان سردی مغز هم در غذای بویایی و ریختن چند قطره روغن بنفشه در بینی است.

وی خاطر نشان کرد: در واقع موثر ترین درمان ها برای مشکلات روحی و روانی استفاده از غذاهای بویایی،  شنیداری و گفتاری است و رایحه درمانی یکی از درمان ها در این زمینه است که برای مثال کسی که افسردگی دارد با استشمام عطر گل محمدی و شکوفه سنجد درمان می شود.

این متخصص طب سنتی اظهار داشت : غالب خانم ها و آقایان با بوی سرخ کردنی سر درد می گیرند به دلیل اینکه بوی سرخ کردنی به عنوان یک غذا محسوب می شود، خیلی از سرطان های سینه خانم ها به دلیل بوی سرخ کردنی است.

حیدری توصیه کرد: در خانه ها گل پرورش دهید و گل هایی را نگه داری کنید که گل بدهد و عطر داشته باشد.

وی از دیگر غذاها را غذای انس عنوان کرد و گفت: غذای انس با ارتباطات سالم و یار داشتن حاصل می شود. "ی"  در کلمه یار از یقین پیدا کردن به الهیات و خداوند و "الف" ایمان به خداوند و "ر" رئوف شدن را نشان می دهند ... در نتیجه ابتدا خود باید یار شویم، مهر بورزیم تا یاری پیدا کنیم و غذای انس خود را با ارتباط با پدر و مادر و دوست و خانواده  تامین کنیم.

وی یادآور شد: آرامش و ورزش دو اصل مهمی است که می توانند تعادل را در غذاهای بویایی، شنیداری، گفتاری، پنداری، دیداری ایجاد کند.  

کد خبر 302765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.