وجود تولید و اشتغال در جامعه امنیت پایدار را رقم می‌زند

مدیرکل اطلاعات استان اصفهان گفت: اگرتولید و اشتغال در جامعه فراهم شود امنیت پایدار خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایمنا، تلاش برای حفظ امنیت، آرامش و انسجام ملی و سیاسی کشور و صیانت از سرمایه های اجتماعی، مذهبی، سیاسی و اقتصادی از جمله محورهای راهبردی و ذاتی تشکیلات اطلاعاتی بوده که الحق و الانصاف این مجاهدان عرصه گمنامی با تلاش ها و مجاهدت های خاموش خود با اجرای برنامه های خرد و کلان امنیتی هم در عرصه داخلی و هم در عرصه بین المللی در جهت وصول به این اهداف راهبردی اهتمام داشته اند.

گزافه نیست اگر بگوییم امنیت و آرامش امروز کشور مرهون همین مجاهدت های خاموش در ضل توجهات خداوند متعال و حضرت ولی عصر(عج) می باشد.

امروز به جهت پاسداشت تلاش های مجاهدانه کارکنان وزارت اطلاعات و به منظور کسب اطلاع از راهکارهای وزارت اطلاعات برای سالم سازی اقتصاد کشور و تحقق شعار سال، نقش مردم در برقراری امنیت ایران اسلامی و مقابله با قاچاق مواد مخدر، گفتگویی را با «سلطانی- مدیر کل اطلاعات استان اصفهان» انجام داده ایم که مشروح آن در ادامه از نظرتان می گذرد:

برای سالم سازی اقتصاد کشور و تحقق شعار سال چه اقداماتی توسط اداره اطلاعات استان اصفهان انجام شده است؟

با توجه به توانمندی هایی که در کشور ما وجود دارد، مردم انتظار دارند این توانمندی ها به مقوله ای تبدیل شود که در زندگی آنها ملموس و قابل حس باشد.

کشور ما جزو کشورهای مرفه جهان به شمار می رود؛ البته حق مردم ما بیش از اینهاست و امروز می بینیم که کاندیداهای ریاست جمهوری به این موضوع اشاره می کنند.

وزارت اطلاعات با توجه به مأموریت های خود اقدامات زیادی را برای سالم سازی اقتصاد انجام داده است، اما از آنجایی که بسیاری از این اقدامات با مشارکت سایر سازمان ها انجام می شود، تلاش ما بر این است که آنها اقدامات انجام شده را تبلیغ و اطلاع رسانی کنند.

اگر در این فرصت بخواهم به بخشی از اقدامات انجام شده اشاره کنم، باید اعلام کنم در یک جامعه توأم با اقتصادی سالم مهمترین اقدام این است که فضای کسب و کار برای همه به صورت یکسان وجود داشته باشد، پس ما با رانت خواری، فرار مالیاتی که حق مردم است مبارزه می کنیم.

امروز در استان اصفهان به عنوان استانی که بیشترین مالیات را پرداخت می کند، توانسته ایم به کمک سایر ارگان های مسؤل در این رابطه، افرادی که فرار مالیاتی دارند را معرفی و در این راستا سالم سازی های مد نظر را انجام دهیم.

موفق شدیم اگر کسی بخواهد در فضای کسب و کار وارد شود اما با موانعی برخورد می کند، آن موانع را برطرف کرده و سالم سازی محیط اداری را محقق کنیم.

در خصوص زمین خواری که می تواند فضای غیر واقعی کسب و کار را ایجاد کنند، مقابله کرده ایم به خصوص اینکه در سال گذشته بخش زیادی از زمین هایی که سالها توسط عده ای تصرف شده بود را با همکاری سازمان جهادکشاورزی، دستگاه قضایی و راه و شهرسازی برگرداندیم.

اداره اطلاعات بستر لازم را برای کسب و کار مناسب فراهم می کند.

مردم استان اصفهان عاشق کار هستند و اگر بسترهای لازم فراهم باشد، بهتر برای انجام کار اشرافیت دارند.

مردم هر جا احساس می کنند که یک فسادی وجود دارد که می تواند کسب و کار سالم را دچار خلل کنند، با اداره اطلاعات به شماره تلفن ۱۱۳ تماس بگیرند و مطمئن باشند در موارد کلان، این اداره و در سایر موارد ارگان های مربوطه اقدام خواهند کرد.

در بخش بهداشت و درمان جمله معروفی وجود دارد مبنی بر اینکه «پیشگیری مقدم بر درمان است»، آیا این شعار در راستای مسائل امنیتی و وظایف اداره اطلاعات هم تعریف می شود؟

بدیهی است این یک جمله عقلانی در همه جا کاربرد دارد.

ما در هر جایی که مشارکت مردم را داشته باشیم، پیشگیری هم خواهیم داشت.

در ایام انتخابات دستگاه های مربوطه با سختی های زیادی رو به رو می شوند اما من معتقدم انتخابات فرصت بسیار طلایی است زیرا ما آمدیم تا مردم نقش بیشتری در ایجاد جامعه ای سالم داشته باشند و انتخابات بهترین مسیر است.

ما هر جا توانستیم مردم را وارد صحنه هاکنیم، توانستیم در جنگ پیروز شویم و مشارکت مردم را بالا ببریم، مردم احساس کردند صاحب مملکت هستند بنابراین توانسته ایم از تهدیدات امنیتی دشمنان پیشگیری کنیم.

وزارت اطلاعات اگر اقدامات کنترلی انجام می دهد به خاطر این است که نگذارد فرصت ها  ازدست برود، ما به نوش دارو بعد از مرگ سهراب اعتقادی نداریم و بر خود واجب می دانیم قبل از اینکه آسیب تبدیل به تهدید شود، از آن جلوگیری کنیم.

وزارت اطلاعات با اقدامات کنترلی خود و وجود همکاران خوب در تمام حوزه ها توانسته بسیاری از تهدیدها را قبل از اینکه گسترده شود و مملکت را دچار آسیب کند، خنثی کند.

به همین دلیل تیم های تروریستی قبل از اینکه در کنار مرزها بتوانند وارد کشور شوند، دچار ضربه شده اند؛ البته گاهی ممکن است اتفاقاتی رخ دهد اما اگر بخواهیم از استانداردها سخن بگوییم، در امر پیشگیری موفق عمل کرده ایم.

برای تأمین امنیت انتخابات چه برنامه ای دارید؟

قانون وظایفی را به عهده ما گذاشته است، البته نیروی انتظامی وظیفه تامین امنیت انتخابات را برعهده دارد و با درخواست کمک از نیروهای نظامی، در صحنه انتخابات امنیت لازم را تامین می کند.

تامین اطلاعات بر عهده ما است که ما اطلاعات لازم را از روش های مختلف به دست آورده و در اختیار مسؤلان مربوطه قرار می دهیم.

من به همه مردم توصیه می کنم اگر می خواهید مملکتی داشته باشید که از امنیت آن همه بهره مند شده و به رفاه برسیم راه آن رعایت قانون است، زیرا قانون حد و حدود همه را مشخص کرده است.

امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی می توانند قوانین جدید وضع کنند اما با قوانینی که وجود دارد باید امنیت انتخابات را تضمین کرد.

امروز همه نامزدهای تایید شده برای انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا افرادی هستند که با هدف خدمت وارد این میدان شده اند.

مردم باید بدانند تخریب کاندیداها اقدامی ضد امنیتی است اما دفاع از یک کاندیدا می تواند فضایی را ایجاد کند که هواداران بیشتری جذب آن کاندیدا شوند.

وزارت اطلاعات در امر مبارزه با قاچاق موارد مخدر هم فعالیت دارد؟

متأسفانه ما امروز با معظل مواد مخدر در کشور مواجه هستیم، این موضوع چون دراختیار مافیای جهانی مواد مخدر است و سودی که از این راه حاصل می شود، کلان است علیرغم تلاش دولت ها هنوز به طور کامل ریشه کن نشده است.

البته در این خصوص دولت جمهوری اسلامی ایران صادقانه با تقدیم هزاران شهید توانسته این مشکل را تا حد زیادی حل کند.

پس از اینکه موضوع افغانستان به یک موضوع بین المللی تبدیل شد، با حضور نیروهای بین المللی به سرکردگی امریکا علیرغم اینکه تصور می شد به خاطر یک فضای نظامی ما هم از این موضوع بهره مند خواهیم شد، اما دریافتیم که امریکایی ها هر جا حضور پیدا کنند جز ضرر چیزی ندارند و در افغانستان هم به همین شکل اتفاق افتاد و همه شاهد هستیم تولید مواد مخدر در افغانستان نه تنها کاهش پیدا نکرد بلکه افزایش چشمگیری داشت.

متأسفانه امروز در بسیاری از زمین های افغانستان در سال ۲ بار کشت انجام و تبدیل به مواد مخدری می شود که هم مرز بودن ایران با افغانستان باعث ورود این مواد به داخل کشور می شود.

استان اصفهان هم به لحاظ قرار گرفتن در مرکز کشور متأسفانه از همه تهدیدها بهره مند است اما در حال حاضر در استان اصفهان موفق شده ایم اقدامات فرهنگی زیادی در این راستا انجام دهیم که مبارزه با باندهای بزرگ مواد مخدر یکی از این اقدامات به شمار می رود.

وزارت اطلاعات وظیفه تامین اطلاعات برای سایر دستگاهها را بر عهده دارد اما در خصوص باندهای کلان به دلیل اینکه به صورت پیچیده عمل می کنند، کار اطلاعات پیچیده ای می خواهد.

خوشبختانه باید اعلام کنم که همکاران من در استان اصفهان رتبه های برتر کشوری در رابطه با مبارزه با قاچاق مواد مخدر را به خود اختصاص داده اند.

اما شاید برای مردم این سؤال پیش آید که چرا ما هنوز این موارد را در جامعه حس می کنیم یا چرا هنوز مواد مخدر وجود دارد؟، متأسفانه به خاطر اینکه یک مافیای قدرتمند بین المللی وجود دارد و این جاذبه را می کند که سود سریعی به افراد متخلف می رساند، از این رو برخی از افراد فریب می خورند و تن به این کار می سپارند.

ما البته به این نتیجه رسیده ایم که بهترین راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر این است که مشتریان استفاده از مواد مخدر را توجیه کنیم.

امروز شهرداری اصفهان اقدامات خوبی برای پیشگیری از مصرف مواد مخدر با نصب پلاکاردها در سطح شهر انجام داده که ستودنی است.

علاوه بر کار اطلاعاتی در کنار مرزها، اقدامات فرهنگی بزرگی انجام می دهیم تا خریداران  و مصرف کنندگان مواد مخدر به این نتیجه برسند که استفاده از مواد مخدر به ضرر جامعه است.

با توجه به اینکه بیشترین بارها از استان اصفهان به لحاظ وجود جاده های ترانزیتی مناسب و قرار گرفتن در مرکز کشور انجام می شود، بیشتر مواد مخدر و سایر کالاها نیز از این استان عبور می کند اما با این حال تاکنون درصد زیادی از مواد مخدر کشور در استان اصفهان کشف شده است.

مردم هر زمان تهدیدی در محله خودشان احساس می کنند یا اطلاعاتی دارند با شماره تلفن ۱۱۳ تماس بگیرند و مطمئن باشند ما به صورت جدی با موضوع های مطرح شده آنها برخورد می کنیم.

نقش مردم در برقراری امنیت را چگونه ارزیابی می کنید؟

ما برای اینکه بدانیم در کدام بخش ها ضعف یا قوت داریم سالانه نظرسنجی و تحقیق می کنیم.

ما رابطه مردم با وزارت اطلاعات را مورد ارزیابی قرار داده ایم و امروز می دانیم هر قشر از جامعه را با چه مسؤلیتی می توان در امنیت کشور سهیم کرد.

ما مردم را آموزش داده و همکارانی را از میان آنها انتخاب می کنیم تا به صورت تخصصی با ما همکاری داشته باشند.

امروز بسیاری از مردم در ارتباط با ما، تامین کننده اخبار اولیه ای هستند که اکثر آنها به پرونده های اطلاعاتی تبدیل می شوند.

به عنوان مثال ماجرای نیمروز به موضوع پرونده اطلاعاتی در ابتدای پیروزی انقلاب می پردازد؛ در این فیلم نشان داده که اگر ما در پرونده ای موفق عمل کرده ایم، پشتوانه ما همکاری مردم بوده است.

پرونده های بسیار مهم اطلاعاتی با اعلام گزارش بسیار ساده مردم باز می شود  به همین خاطر سعی داریم با همه اقشار از جمله  دانشگاهیان، اساتید و صنعتگران رابطه های خوبی برقرار کنیم.

اگرتولید و اشتغال در جامعه فراهم شود امنیت پایدار خواهیم داشت.

چون مردم با اداره اطلاعات ارتباط دارند، موفق هستیم، ستاد خبری اطلاعات مرکز اطلاعات مردمی است و ما با اقشار مختلف مردم ارتباط می گیریم تا از کمک آنها بهره مند شویم.

 اگر مردم اداره اطلاعات را باور نکنند، نمی توان امنیت پایدار را ایجاد کرد.

کد خبر 302759

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.