جوان باید در سطح دنیا دیدگاه ایجاد کند

برخی می گویند "جوان است بگذار جوانی بکند" این تعبیر مخصوص فرهنگ غربی است که برای نظام آفرینش هیچ جایگاهی قائل نیستند و زندگی را تنها به خوردن، خوابیدن و در نهایت مرگ می بینند؛ در صورتی که اسلام چنین تعبیری از جوان ارائه نمی کند.

به گزارش ایمنا، کل دغدغه جوانان ما تحصیل، سربازی، اشتغال، ازدواج و همین طور موارد بعدی است، البته این موارد لازمه حیات و خیلی هم خوب است ولی سطح تفکرات یک جوان شیعه باید در سطح جهانی باشد.
جوانان باید در دنیا دیدگاه ایجاد کنند؛ جوان نباید مدام در شبکه های اجتماعی باشد بلکه تفکرات جهانی از وی انتظار می رود.
در روایات از جوانان به یک دنیا تعبیر می کنند، این به معنای آن است که یک جوان می تواند در حد دنیا فکر و عمل کند، اما در جامعه ما به جوانان با دیدهای ناصحیحی نگریسته می شود.
جوانان خیلی باید در دین خود پایبند باشند، در دوران جوانی هر لحظه معادل ۱ سال است و قطعا فعالیت های بیشتری را نسبت به دوران پیری می توان انجام داد.
در دوران فعلی "لایک" و "فالُور" دغدغه جوانان ما شده است، این مباحث نباید به دغدغه اصلی ما تبدیل شود و جوان شیعه باید جهانی فکر کند.
در شب اول قبر اولین سوال این است که دوران جوانی ات را در چه راهی صرف کرده ای و ما واقعا چه جوابی در پاسخ به این پرسش داریم؟
طبق روایات اصحاب حضرت مهدی (عج) جوانان هستند و از این روایت باید بهره برد و خودمان را برای یاری حضرت آماده کنیم.
روایتی مبنی بر اینکه ایرانیان در هر کجا که باشند به ایمان حتی اگر در کهکشان ها هم که باشد دست می یابند وجود دارد و باید دانست قدرت این دستیابی در جوانان بیشتر است اما در جامعه ما جوانان را جاهل فرض می کنند.
از زندگی حضرت علی اکبر (ع) درس های بیشماری می توان گرفت، زندگانی این حضرت سراسر نور بوده است و ایشان مقتدای خوبی برای جوانان ما هستند.
امام حسین به ایشان گفته بودند که در کربلا به قتل می رسیم ولی ما بر حقیم که حضرت علی اکبر پس از شنیدن این سخن خدا را شکر کردند که ما بر حقیم و گفته بودند که در این راه از مرگ هیچ هراسی ندارم.
یکی از مهم ترین جملات امام حسین را خطاب به حضرت علی اکبر جمله "پس از تو دنیا از چشم من افتاد" است این جمله در حالی بیان شد که امام حسین امام زمان حضرت علی اکبر بودند و آیا ما هم چنین هستیم که امام زمانمان نسبت به ما چنین صحبتی داشته باشند؟
شاید این جمله برای برخی تعجب برانگیز باشد، محال نیست که امام غیر از معصوم را دوست بدارند و ما هم می توانیم به چنین درجه ای دست پیدا کنیم.
آیت الله ناصری در دیداری به ما می گفتند که من به شما غبطه می خورم و شما می توانید مسیری که من در ۳۰ سال رفتم را در مدت کوتاهی طی کنید و این سخنان در حالی بود که بسیاری از ما به ایشان غبطه می خوریم.

امام حسین ۳ کد، برای پیدا کردن راه صحیح زندگی جوانی به ما گفته اند، آن ۳ کد عبارتند از اینکه در ظاهر، اخلاق و منطق باید شبیه رسول خدا باشیم که این سه معیار در حضرت علی اکبر به خوبی مشهود بودند./

کد خبر 302423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.