بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساعت آموزش در تیران ارائه شد

تیران گفت: بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای سال گذشته در شهرستان تیران و کرون به مردم ارائه شد.

مهدی شمس در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون با اشاره به تنوع رشته در مرکز آموزشی و مهارتی شهرستان اظهار داشت: با توجه به عدم شناخت و عدم آشنایی مردم با مراکز فنی و حرفه ای، استقبال مردم شهرستان تیران و کرو ن از خدمات این مرکز قابل ملاحظه نیست.

وی افزود: ارائه خدمات آموزشی و مهارتی در مرکز فنی و حرفه ای شهرستان براساس درخواست افراد انجام می شود و با ارائه درخواست از سوی ۱۰ نفر متقاضی کلاس های آموزشی و مهارتی تشکیل می شود.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان تیران و کرون ادامه داد: ۱۰ کارگاه آموزشی و مهارتی در مرکز فنی و حرفه ای شهرستان وجود دارد که دوره های آموزشی متنوعی در این کارگاه ها به صورت رایگان ارائه می شود.

وی ادامه داد: آموزش در رشته ها و زیر رشته های برق صنعتی، برق ساختمان، برق خودرو، مکانیک سبک، کشاورزی، صنایع دستی، کامپیوتر، سیم پیچی، تعمیر خودرو، تعمیر وسایل خانگی و آموزش کلاس های هنری از جمله بافتنی و اشپزی و شیرینی پذیری در مرکز فنی حرفه ای انجام می شود.

شمس با اشاره به اینکه مرکز فنی و حرفه تقاضا محور است، خاطرنشان کرد: دوره های آموزشی بر اساس تقاضای افراد و براساس سطح مختلف کامل و بخشی از استاندارد انجام می شود و در پایان پس از آزمون گواهی صادر می شود.

وی به عملکرد این مرکز در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۱۳۵ هزار نفر ساعت آموزش در مرکز فنی و حرفه ای، ۴۰ هزار نفر ساعت آموزش در روستاها و مناطق عشایری، ۷۵۰۰ نفر ساعت در جوار دانشگاه، ۱۰ هزار نفر ساعت ویژه صنوف و صنایع و ۲ هزار نفر ساعت آموزش در پادگان ها انجام شده است. /

کد خبر 302396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.