کلاهبرداری ۸۰۰ میلیونی صفحه فیشینگ از چهار هزار نفر

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان از کلاهبرداری ۸۰۰ میلیون ریالی یک صفحه فیشینگ از چهار هزار نفر در یکی از شبکه های اجتماعی پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا حین رصد فضاهای مجازی با صفحه فیشینگ در یکی از شبکه های اجتماعی مواجه شدند که با ترفند فروش نرم افزار و نصب شبکه های ماهواره ای بر روی گوشی های موبایل از کاربران کلاهبرداری می کردند.

وی افزود: فرد کلاهبردار در این صفحه اقدام به ساخت درگاه پرداخت الکترونیکی جعلی کرده و از کاربران درخواست پرداخت ۲ هزار تومان برای خریدن نرم افزار مذکور می کرد درحالی که از هر کاربر بدون اینکه وی متوجه شود ۲۰ هزار تومان برداشت می شد و نرم افزاری هم برای آنها ارسال نمی شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مدیر این صفحه در خارج از کشور هدایت آن را به عهده داشت، تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا سریع نسبت به مسدود کردن آن و خارج کردن دسترسی کاربران به درگاه پرداخت الکترونیکی مذکور اقدام کردند و با این اقدام پیش دستانه از بروز کلاهبرداری های دیگر توسط مجرم مذکور جلوگیری به عمل آمد.

برداشت ۸۰۰ میلیون ریال از حساب چهار هزار نفر

سرهنگ مرتضوی اضافه کرد: بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که مدیر این صفحه توانسته بود در مدت کوتاهی بیش از ۸۰۰ میلیون ریال از حساب چهار هزار نفر از شهروندان در نقاط مختلف کشور برداشت نماید.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان با بیان اینکه نباید به هر برنامه تبلیغی در شبکه های اجتماعی توجه داشت، گفت: توصیه ما به کاربران اینترنت این است که نرم افزارهای مجاز مورد نیاز خود را از فروشگاه های معتبر آن لاین که دارای نماد تجارت الکترونیک هستند خریداری نمایند.

وی با اشاره به شناسائی صفحات جعلی درگاه های پرداخت الکترونیک گفت: کاربران می توانند از فروشگاه های مجاز اقدام به خریداری و نصب آنتی ویروس ها و آنتی فیشینگ ها کنند که این نرم افزارها قادر هستند صفحات جعلی و فیشینگ درگاه پرداخت الکترونیک را در هنگام کار با اینترنت برای آنها مشخص نماید ضمن اینکه کاربران باید این آنتی ویروس ها و آنتی فیشینگ ها را مرتب بروز رسانی کنند.

کد خبر 302220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.