استان اصفهان شیوه نامه انتخاب معلمان نمونه را تدوین کرد

مدیر کل آموزش و پروش استان اصفهان گفت: شیوه نامه انتخاب معلمان نمونه توسط آموزش و پرورش استان اصفهان تدوین و به آموزش و پرورش کشور ارائه گردید.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری ایمنا، محمد حسن قائدیها ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و هفته بزرگداشت مقام معلم در جمع اصحاب رسانه با اشاره به دستاوردهای آموزش و پرورش در طول چهار سال اظهار کرد: در این مدت افتخار خدمت گزاری برای فرهنگیان و دانش آموزان استان اصفهان داشتیم و هم اکنون در هفته بزرگداشت مقام معلم هستیم و فردا آخرین روز این هفته خواهد بود.

وی افزود: امسال آغاز هفته بزرگداشت مقام معلم با سفر وزیر آموزس و پرورش به استان اصفهان بود و برنامه اصلی و هدف اصلی حضور وزیر، برنامه جامع تجلیل از معلمان نمونه استانی و مناطق و نواحی استان اصفهان و افتتاح پروژه ها بود.

استان اصفهان و شیوه نامه انتخاب معلمان نمونه

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در مورد شیوه انتخاب معلمان نمونه در سالهای قبل بیان کرد: این کار بر مبنای دستور العمل خاصی بود که به استانها ابلاغ می شد و امتیازبندی انجام می گرفت و در طول ۳۰ سال انتخاب معلمان بر همین مبنا بوده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه سال گذشته استان اصفهان موضوع انتخاب معلمان نمونه را پیشنهاد داد و شیوه نامه ای توسط آموزش و پرورش استان اصفهان تدوین شد و به آموزش و پرورش کشور ارائه گردید و همه استانها از این شیوه نامه استقبال کردند.

قایدیها تصریح کرد: از نگاه ما معلم نمونه دارای شاخص های ویژه ای است و بر مبنای این شاخص ها و رای گیری ها معلم نمونه انتخاب می شود.

وی اضافه کرد: برای بار دوم امسال همان طرح و شیوه نامه سال قبل را به بحث گذاشتیم و با رفع ایرادات با حالت کامل تری اجرا شد و معلمان نمونه نواحی انتخاب شدند و روز ۱۲ اردیبهشت در حضور مقام عالی وزارت آموزش و پرورش کشور تجلیل شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به شیوه انتخاب معلمان نمونه در استان اذعان کرد: شیوه انتخاب بر این مبنا بود که بیشتر خود همکاران نظر بدهند و انتخاب معلم نمونه با رای آنها انجام بگیرد و در هشت گروه معلمان تقسیم بندی شدند، در گروه اول آموزگاران، گروه دوم همکاران شاغل در مدارس استثنایی، گروه سوم دبیران مدارس متوسطه، گروه چهارم هنر آموزان، گروه پنجم مشاوران، گروه ششم مراقبین بهداشت و مربیان بهداشت، گروه هفتم معلمان پرورشی و فعالیت های قرآنی و گروه هشتم برای سایر افراد مشغول به کار در آموزش و پرورش بودند.

۲۶۱ نفر معلم نمونه استانی انتخاب شدند

وی اضافه کرد: سال جاری و سال گذشته نیروهای خدماتی را به عنوان گروه معلم یار در سهمیه انتخاب کردیم که شامل تمامی نیروهای خدماتی مدارس شد و از این برنامه استقبال خوبی هم به عمل آمد.

قائدیها با بیان اینکه سهمیه معلمان نمونه و معلم یاران در هفت گروه معلمان برگزیده منطقه ای و ناحیه ای شهرستانی ۷۶۸ نفر بوده است، تصریح کرد: ۱۳۹ نفر از مدیران سهمیه بندی داشتند که انتخاب شدند و ۹۳ نفر از نیروهای خدماتی نیز به عنوان معلم یار انتخاب که در مجموع یک هزار نفر به عنوان معلمان نمونه معرفی شدند

وی درباره سهمیه استانی معلمان نمونه استانی گفت: در سهمیه استانی ۲۶۱ نفر معلم نمونه استانی انتخاب شدند که ۱۴۴ نفر معلم و دبیر و ۶۴ نفر از مدیران و ۵۳ نفر از خدمت گزاران بودند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید به اینکه سیاست ما امسال در بحث انتخاب معلم نمونه با توجه به اسناد بالا دستی بوده است، اظهار کرد: بر مبنای این سیاست انتخاب معلم نمونه توسط خود معلمان صورت گرفت و برنامه های متنوعی در این هفته اجرا شد و معتقدیم که انتخاب معلم نمونه باید در مدارس انجام شود.

افتتاح بزرگترین کیلینیک دندان پزشکی فرهنگیان در استان اصفهان

وی با اشاره به افتتاح بزرگترین کلینیک دندان پزشکی فرهنگیان  عنوان کرد: وزیر آموزش و پرورش همزمان با بزرگداشت مقام معلم در اصفهان حضور داشتند و افتتاح بزرگترین کلینیک دندان پزشکی فرهنگیان با بهترین تجهیزات را در استان اصفهان داشتند.

قائدیها با ابراز خرسندی گفت: در طول چهار سال فعالیت در حوزه رفاهی و فرهنگی، وضعیت فیزیکی و زیر ساخت ها دو برابر شده و این برنامه ها برای آموزش و پرورش استان اصفهان افتخار بزرگی است.

وی اتفاقات و دستاوردهای بسیار خوبی را در حوزه متوسطه برشمرد و افزود: در طول سه سال گذشته استان اصفهان رتبه دوم و سوم کنکور را به خود اختصاص داده است، علاوه بر این تعداد پژوهش سراهای دانش آموزی در طول این سه سال دو برابر شده و به ۴۰ پژوهش سرا رسیده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان کسب رتبه نخست کشوری توسط معاونت آموزش ابتدایی در توزیع مجلات رشد و افزایش موفقیت و کارایی کلاسهای چند پایه را از دیگر افتخارات آموزش و پرورش دانست و تاکید کرد: موفقیت در مناطق روستایی و عشایری و اجرای درس پژوهی در کلیه مدارس ابتدایی و افزایش جذب دانش آموزان تارک التحصیل، جذب نوآموزان بی بضاعت در پیش از دبستان و موارد دیگر از افتخارات آموزش و پرورش استان است.

رشد ۱۰۰ درصدی اعزام دانش آموزان به اردوی راهیان نور

وی اضافه کرد: استان اصفهان در ستاد خدمات شهری و اسکان مسافران نوروزی امسال هم در رزرو اینترنتی و تعداد پذیرش مسافر و میزان رضایت مندی رتبه اول کشوری را به خود اختصاص داده است. قائدیها ادامه داد: علاوه بر این رشد ۱۰۰ درصدی اعزام دانش آموزان به اردوی راهیان نور و مناطق عملیاتی غرب و جنوب را داشتیم و رشد ۵۳ درصدی حضور دانش آموزان در جشنواره ها علمی مانند جابر بن حیان و رتبه اول شورای آموزش و پرورش به مدت سه سال در کل کشور بر عهده آموزش و پرورش بوده است.

هدایت تحصیلی دانش آموزان برای دومین سال در نظام آموزش و پرورش

وی در زمینه هدایت تحصیلی دانش آموزان اظهار داشت: هدایت تحصیلی دانش آموزان برای دومین سال متوالی در نظام آموزش متوسطه جاری خواهد شد، که امیدواریم آسیب هایی که سالهای قبل در این زمینه وجود داشت برطرف شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان تاکید کرد: امسال تلاش کردیم کمیته ای را در دو حوزه معاونت آموزش متوسطه و معاونت پرورشی تشکیل دهیم تا توزیع متوازن هدایت تحصیلی را بر عهده گیرند و با برگزاری جلسات متعدد برخی از مشکلات سال گذشته کاهش پیدا کند.

کد خبر 302130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.