2030 رسماً ضد دین و باورهای مردم است/آموزش و پرورش سکولار از الزامات 2030

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: سند FATF استقلال ایران را نقض می کرد و یا ثروت ایران را به دست بیگانگان می داد اما تفاوت سند 2030 با نمونه های مشابه این سندها آن است که رسماً ضد دینی و مخالف باورهای مردم است.

محمدصادق کوشکی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری ایمنا، در خصوص هشدار و انتقاد رهبر معظم انقلاب به سند 2030 اظهار کرد: این حرکت یکی از مصادیق نفوذ است که بارها رهبرمعظم انقلاب اسلامی نسبت به آن تذکر دادند و اشکال مختلفی از این حرکت نفوذ فرهنگی را شاهد بودیم که مسئولان غربگرای ما چشم و گوش‌هایشان را می بندند و برخلاف قانون و اختیارات در مجامع بین المللی اسناد و توافق‌نامه‌هایی را امضا می‌کنند که برای کشور تعهد ایجاد می‌کند و برخلاف قانون اساسی و اعتقادات جامعه ماست.

وی با بیان اینکه در این میان نکته جالب توجه این است که این مسئولان دانستن را هم حق مردم می دانند و از شفافیت صحبت می‌کنند، افزود: یکی دیگر از مصادیق نفوذ را می توان به شرکت کردن و پذیرفتن ایران در کنواسیون پکن در زمینه حقوق زنان اشاره کرد که  این کنوانسیون به صراحت اعلام می‌کند که زن چه شوهر داشته باشد یا نداشته باشد می تواند شریک جنسی داشته و هیچ کس این حق را نمی تواند از او صلب کند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: زمانی همین افراد در اجلاسیه دو سال گذشته آمریکا شرکت کردند و در این اجلاسیه ده‌ها نفر از چهره های فمنیستی ایران با بودجه بیت المال به سرپرستی معاونت زنان ریاست جمهوری شرکت کردند و هیچ کجا صحبتی از این موضوع نکردند و در این اجلاسیه موارد مختلفی از مباحثی که به حقوق زن و خانواده و روابط جنسی مطرح شده در حالی که به صراحت خلاف موازین دینی است، شرکت کردند.

وی سند 2030 را یکی دیگر از برنامه های نفوذ دانست و خاطرنشان کرد: سند 2030 یکی دیگر از اقدامات نفوذ است؛ طبق این سند آموزش و پرورش تعهد می دهد که آموزش و پرورش سکولاری و فاقد ارزشهای دینی باشد والبته جزئیاتی دارد که با قانون اساسی و اعتقادات مردم در تضاد است.

کوشکی بیان کرد: جالب است که پذیرش این سند در سکوت مطلق و از طرف دولتی که مدعی شفافیت و مدعی آن است که همه ی مطالب را به مردم عرضه می کند، رخ می دهد؛ اما هم اکنون سندی را که مورد خشم رهبر معظم انقلاب اسلامی واقع شده است و هرانسان آزاده ای که این سند را مطالعه کند به طور یقین خشمگین خواهد شد؛ پذیرفته اند.

وی ابراز کرد: باید از یکی از نامزدهای ریاست جمهوری که متولی پذیرش چنین سندی بوده است پاسخ دهد که آیا زمانی که از شفافیت صحبت می کند آیا منظورشان چنین مخفی کاری هایی است؟ به گونه ای که محرمانه برای عده ای خلاف دین و باورها و خلاف قانون اساسی تصمیم می گیرند و بعد مخفی می کنند و آن گاه از شفافیت هم صحبت می کنند و البته خود را دولت راستگویان معرفی می کنند!

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: اگر اعتراض نخبه های فرهنگی و متدینان جامعه این متن را مشاهده کنند و پاسخ این حرکت را بخواهند بدهند به این نتیجه می رسند که بهترین پاسخ کنار گذاشتن این چهره ها است؛ چراکه این افراد اگر متولی امور کشور باشند باید شاهد پذیرفتن توافق های مکرری شبیه سند 2030 خواهیم بود و دو دستی کشور را به اروپا و آمریکا تحویل خواهند داد و تسلیم اروپا و آمریکا خواهند شد.

وی در خصوص پذیرش سند های مشابه دیگری که توسط این دولت مورد پذیرش واقع شده مانند FATF، عنوان کرد: پذیرش سندهایی نظیر FATF ماهیت اقتصادی، صنعتی و مالی دارد اما سند 2030 در تقابل با ارزشهای دینی است؛ سند های گذشته استقلال ایران را نقض می کرد و یا ثروت ایران را به دست بیگانگان می داد اما تفاوت سند 2030 با بقیه این سندها آن است که این سند رسما ضد دینی و مخالف باورهای مردم است.

کد خبر 302126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.