آمادگی خرید تمام ریل تولیدی ذوب‌آهن اصفهان را داریم

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و راه آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تمام ریل تولیدی ذوب آهن اصفهان را خریداری کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا خیرالله خادمی با اعلام این خبر، اظهار داشت: تولید آزمایشی ریل ملی در ذوب آهن اصفهان آغاز شده، اما هنوز به مرحله تولید انبوه نرسیده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون احداث ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خط آهن در کشور در دست اجراست، گفت: به علت کمبود ریل مورد نیاز بسیاری از پروژه های ریل گذاری در کشور متوقف شده بود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بیان داشت: برای توسعه حمل و نقل ریلی امروز به طور میانگین روزانه بیش از ۵ کیلومتر در کشور ریل گذاری می شود و ما از تولید ریل ملی بسیار خوشحال هستیم و آمادگی داریم برای پروژه های خود از ریل ملی استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: سال گذشته هندی ها خرید ۲ هزار کیلومتر ریل برای ایران را با فاینانس تامین مالی کردند و هم اکنون با ورود این ریل ها پروژه های ریلی کشور بسرعت در حال انجام است تا بتوانیم در آینده ۵ مرکز استان را به شبکه ریلی کشور متصل کنیم.

خادمی با بیان اینکه در دنیا ۵ یا ۶ کشور تولیدکننده ریل هستند، گفت: هرگونه سرمایه گذاری در این زمینه باید صرفه اقتصادی داشته باشد و چون دولت تدبیر و امید توسعه شبکه ریلی کشور را در دستور کار خود قرار داده و مترو کلانشهرها به ریل نیاز زیادی دارند، لذا تولید آن در کشور برای ما اهمیت زیادی پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: زمانی که در کشور سالیانه ۲۰۰ کیلومتر خط آهن ساخته می شد، سرمایه گذاری در این زمینه برای کشور صرفه اقتصادی نداشت، اما هم اکنون توسعه مترو شهری و شبکه ریلی کشور مورد توجه جدی دولت تدبیر و امید است و این امر توجیه اقتصادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با انجام سرمایه گذاری های مورد نیاز تولید آزمایشی ریل در کشور آغاز شده و ما آمادگی داریم تمام ریل تولید انبوه ذوب آهن را خریداری کنیم.

کد خبر 302093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.