کلاهبرداری 3 میلیارد ریالی با فروش مجمسه‌های تقلبی

کارآگاهان پلیس آگاهی استان اعضای باند سه نفره ای را که با ترفند فروش مجسمه‌های طلا و زیر خاکی مبلغ سه میلیارد و 650 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بودند شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، فرمانده انتظامی استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار کرد: به دنبال شکایت چندین شهروند مبنی بر اینکه سه فرد با ترفند فروش مجسمه‌های طلا مبالغی را از آن‌ها سرقت کرده و متواری شده‌اند، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی اصفهان قرار گرفت.
سردار عبدالرضا آقاخانی افزود: در بررسی پلیس مشخص شد این افراد از شش نفر به ترتیب مبالغ دو میلیارد ریال، 400 میلیون ریال، 250 میلیون ریال، 500 میلیون ریال، 300 میلیون ریال و 200 میلیون ریال با ترفند فروش مجسمه‌های طلا زیر قیمت بازار کلاهبرداری کرده‌اند.
وی ادامه داد: کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز کردند و موفق شدند هر سه سارق را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی دستگیر کنند. افراد دستگیر شده هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شدند به کلاهبرداری مبلغ سه میلیارد و 650 میلیون ریال اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و هر سه کلاهبردار جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

آقاخانی با اشاره به اینکه تحقیقات پلیس در زمینه کشف ابعاد بیشتر کلاهبرداری این افراد در دست بررسی است، خاطر نشان کرد: کلاهبرداران طی تماس با شاکیان اعلام می‌کردند تعدادی مجسمه طلا و زیر خاکی پیدا کرده‌اند و آن‌ها را زیر قیمت بازار می‌فروشند و پس از کسب اطمینان، مشتریان خود را پای قرار می‌کشانده و پس از ضرب و شتم، وجوه نقد آن‌ها را سرقت کرده و متواری می‌شدند.
وی به مردم توصیه کرد: فریب این افراد شیاد و کلاهبردار را نخورند و به تماس‌ها و پیامک‌های اغواگرانه توجهی نکنند و افرادی که از آن‌ها به این شیوه کلاهبرداری شده می‌توانند به پلیس آگاهی اصفهان واقع درخیابان قائمیه مراجعه کنند.

کد خبر 301927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.