سایت های آنلاین خرید و فروش خودرو و کسادی فعالان این صنف

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان گفت: طی خرداد ماه امسال از سوی اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان، سایت آنلاین خرید و فروش خودروهای داخلی و خارجی راه اندازی شود که این می تواند موجب رونق کسب و کار فعالان این صنف شود.

مرتضی گل افشان در گفتگو با خبرنگار ایمنا با انتقاد بر اینکه سایت های آنلاین خرید و فروش خودرو شرایط کسب و کار واحدهای صنفی این اتحادیه را کساد کرده اند، تصریح کرد: مطابق قانون هر سایتی که تمایل به فروش خودرو دارد باید مجوزهای لازم را از اتحادیه دریافت کند با این وجود و در حال حاضر سایت های موجود خرید و فروش خودرو هیچ کدام مجوزی از اتحادیه ندارند.

به گفته وی، قرار است طی خرداد ماه امسال از سوی اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان، سایت آنلاین خرید و فروش خودروهای داخلی و خارجی راه اندازی شود که این می تواند موجب رونق کسب و کار فعالان این صنف شود.

وی در خصوص ارزیابی بازار خودرو بعد از عید در اصفهان، اظهار داشت: متاسفانه بازار خودرو در رکود کامل به سر می برد و خرید و فروش بسیار محدود است چرا که مردم به دلیل افزایش نرخ خودرو تمایلی به خرید خودرو ندارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان بیان داشت: در سال جاری خودروهای ایرانی حدود ۵ درصد و خودروهای خارجی به دلیل افزایش تعرفه واردات ۱۰ درصد گران شده اند.

وی با تاکید بر اینکه با این حال مردم تمایل به خرید خودروهای ایرانی دارند، بیان داشت: پرشیا، تندر، پراید، هاچ بک، ساندرا بیشترین میزان استقبال را از سوی مردم برای خرید دارند.

وی افزود: در بین خودروهای ایرانی، پرشیا بیشترین افزایش قیمت را داشته به گونه ای که قیمت آن نسبت به قبل عید از ۳۹ میلیون تومان اکنون به ۴۲ میلیون تومان افزایش یافته که البته از سوی نمایندگی ها اعمال شده است.

گل افشان با بیان اینکه در صنف تاکنون ۴۵۰ پروانه کسب در اصفهان صادر شده است، افزود: علاوه بر این نیز اخذ حدود ۲۰۰ پروانه کسب در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه سه دوره رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان هستم، گفت: طی این سال ها نرخ خودرو روند افزایشی داشته و موجب رکود بازار و به دنبال آن تعطیلی برخی از واحدهای صنفی شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو اصفهان با تاکید بر اینکه از سال گذشته تاکنون حدود ۵۰ واحد صنفی فروش خرید و فروش خودرو در اصفهان تعطیل شده اند، گفت: سال گذشته ۳۰ واحد صنفی و در سال ۹۴ نیز ۲۰ واحد صنفی واحدها به دلیل کاهش فروش و افزایش مالیات دارایی و مالیات بر ارزش افزوده اقدام به تعطیلی واحدهای صنفی خود کرده اند.

وی افزود: در خصوص مساله مالیات بر ارزش افزوده این صنف در حال مذاکره با اداره کل مالیات هستیم چرا که اداره مالیات اعتمادی به دفاتر واحدهای صنفی خودرو ندارد و سلیقه ای میزان مالیات ها را تعیین می کنند.

کد خبر 301855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.