جنجال‌های روزمره انتخاباتی مسئولان را از پرداختن به مسائل اقتصادی غافل نکند

لنجان_امام جمعه باغبادران با اشاره به اینکه جنجال‌های روزمره انتخاباتی مسئولان را از پرداختن به مسائل اقتصادی غافل نکند، گفت: دشمنان ایران اسلامی در طول ۴ سال گذشته مسئولان را به برجام مشغول کردند و کشور دچار یک وضعیت اقتصادی نابسامان ورکودی عجیب وبی کاری شد لذا همه دقت کنندتا در دام دشمن نیفتیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه باغبادران با اشاره به نقش عبادت در زندگی وجلوگیری از اسیبهای اجتماعی، اظهار کرد: یکی از اثار ونقش های مهم عبادت وبندگی ایجاد وتقویت روحیه قناعت ورضایت در زندگی است که به نوعی ارامش در زندگی است.

وی افزود: یکی از سوالهایی که ذهن بعضی مخصوصا جوانان را به خود مشغول کرده این است که چرا باید عبادت کنیم، جواب این است که عبادت یک معجونی است که اثاری زیادی دارد یکی از اثارش ایجاد روحیه قناعت ورضایت در زندگی است که باعث برکات زیادی در زندکی می شود.

امام جمعه باغبادران تصریح کرد: باید توجه داشت ارتباط با خدا انسان را از غیر خدا بی نیاز می کند همانطور که حضرت یوسف به ان دوجوان زندانی دزندان گفت ایا اربابان وخدایان متفرق مایه ارامش شما می شود ویا خدای واحد کدام نیاز شما را رفع می کند ایا وابستگی به اربابان یا ارتباط با خدای بی نیاز و واحد.

یکی از اثار ونقش های مهم عبادت وبندگی ایجاد وتقویت روحیه قناعت ورضایت در زندگی است

وی ادامه داد: خداوند متعال در قران کریم می فرماید ۹۷ من عمل صالحا من ذکر وانثی و هومومن فلنحیینه حیاه طیبه ولنجزینهم اجرهم احسن ما کانوا یعملون،   یعنی هر زن و مردی که عمل صالح انجام دهند در غالب عبادت وبندگی ومومن باشند خدای متعال به انان حیات طیب می دهد در روایت داریم از وجود امیر مومنان که حیات طیب همان روحیه قناعت ورضایت از خدا وداشته ها در زندگی است.

فرهنگ اضافه کرد: پیامبر صلی الله علیه واله نیز فرمودند اگر خواستی بی نیازترین مردم باشی از انچه دست مردم است بی نیاز شو ودستت به خدا خدا باشد، امام صادق علیه السلام  نیز می فرماید در تورات ذکر شده که ای فرزند ادم هر طور می خواهی باش ولی بدان اگر به رزق کم خود قانع بودی خدا به عمل کم تو راضی می شود وقبول می کند واگر به حلا ل کم خود راضی بودی مخارج تو سبک کسبت پاک واز گناهان خارج می شود این از برکات قناعت است که از عبودیت به دست می اید.

وی در ادامه با تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع کارگران عنوان کرد: محور  اول فرمایشات مقام معظم رهبری توصیه پیرامون جایگاه کار وکارگر بود و از این جهت باید توجه داشت ایشان فرمودند برای اقتصاد پیشرفته و مستقل باید به قشر کارگر توجه کرد لذا مسئولان باید به این نکته توجه اساسی کنند.

بیکاری و فقر، اصلی ترین آسیب اجتماعی که باید در اولویت قرار گیرد

امام جمعه باغبادران بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند اگر اشتغال به شکل اساسی حل شود اسیب های اجتماعی از جمله مواد مخدر و...وافات ناشی از بیکاری حل می شود.

وی خاطرنشان کرد: ایشان در سخنان خود فرمودند هر کسی مسئول اجرائی کشور شد از همان روز اول باید همت وتوان خود را برای حل مساله اقتصادی بگذارد حتی یک روز تاخیر هم جایز نیست و با توجه به این سه فرمایش از رهبر انقلاب  بایدگفت اولویت مهم کشور رفع فقر و بیکاری و رکودی است که بر کشور حاکم شده است.

فرهنگ اذعان کرد: مسئولان امر وکسانی که برای انتخابات کاندید  شده اند باید بدانند از کنار این توصیه ها به راحتی نباید گذر کرد چراکه یکی از نقشه های دشمن تغییر اولویت های نظام با مشغول کردن مسئولان به مسائل حاشیه ای وجزئی است.

وی با اشاره به اینکه جنجال‌های روزمره انتخاباتی مسئولان را از پرداختن به اقتصاد غافل نکند متذکر شد: دشمنان ایران اسلامی در طول ۴ سال گذشته مسئولان را به برجام مشغول کردند و کشور دچار یک وضعیت اقتصادی نابسامان ورکودی عجیب وبی کاری شد  لذا همه دقت کنندتا در دام دشمن نیفتیم.

دشمنان ایران اسلامی در طول ۴ سال گذشته مسئولان را به برجام مشغول کردند

امام جمعه باغبادران با اشاره به اینکه محور دوم  مقام معظم رهبری مسئله مهم انتخابات بود، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند بعضی می گویند و می گفتند که ما که امدیم سایه جنگ از سر کشور رفع شد این حرف اشتباهی است حضور مردم در صحنه های مختلف سایه جنگ را از سر مردم بر داشت لذا  کاندیداهای ریاست جمهوری ومسئولان امر دقت کنند چه می گویند فکر نکنند دشمن به خاطر شما کنار می کشد دشمن از اقتدار نظام که در دست توانای مردم وولایت است از جنگ علیه کشور دست برداشته وجرات حمله نظامی ندارد.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری توصیه هایی نیز به کاندیداهای ریاست جمهوری داشتند ایشان فرمودند ملاک اول برای انتخاب اصلح است لذا نیت و اقدام باید خدائی باشد از این جهت کاندیداها باید نیت خود را خدائی کنند بنابر این کسی که از خط قرمز نظام در تبلیغات خود می گذرد و برای جمع کردن رای دست به دامن فتنه گران و سران فتنه می شود باید در نیت خدائی او شک کرد ببینید دشمن برای چه کسی کف می زند.

فرهنگ تصریح کرد: معظم له فرمودند کاندیداها صریح از قشر ضعیف حمایت کنند این هم یک ملاک است برای انتخاب اصلح مردم عزیز بدانید گذشته وعلکرد افراد بهترین راه تشخیص برای این است که چقدر به فکر مستضعفان هستند حقوقهای نجومی مستضعفان را له کرد.

نامزد اصلح برای ریاست جمهوری از نگاه رهبر حکیم انقلاب

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند برای رفع مشکلات اقتصادی کشور شخصی نیاز است که روحیه انقلابی وجهادی داشته باشد اری مسئولی که در رفاه زندگی کند تعطیلاتش را به جای سرکشی به روستاها فقرا مستضعفین بگذراند به مناطق تفریحی که مرفهین می روند می رود او درد مردم را نمی فهمد روحیه جهادی ندارد.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: معظم له فرمودند رای مردم حق الناس است و باید مراقب رای مردم بود حق الناس در انتخابات هم در صیانت از ارا است و هم در مراعات اخلاق در انتخابات تا رای مردم به اشتباه نرود.

امام جمعه باغبادران در ادامه با اشاره به توصیه های امام خمینی (ره) در مورد اخلاق انتخابی گفت:  امام خمینی(ره) فرمودند شیاطین دنبال این هستند که ایجاد اختلاف کنند، بگویند دودستگی هست، البته دو تفکر هست، باید هم باشد. دو رأی هست، باید هم باشد. سلیقه‌های مختلف باید باشد، لکن سلیقه‌های مختلف اسباب این نمی‌شود که انسان با هم خوب نباشد. من عرض کردم مثل طلبه‌ها که با هم مباحثه می‌کنند، آن وقتی که مباحثه می‌کردند، جار و جنجال جوری بود که انسان خیال می‌کرد دشمن هم هستند، وقتی مباحثه تمام می‌شد، می‌نشستند به دوستی‌کردن و انس. اگر در یک ملتی اختلاف سلیقه نباشد، این ناقص است.

اخلاق انتخاباتی در مناظره های رو در رو رعایت شود

وی عنوان کرد: ایشان فرمودند اگر در یک مجلسی اختلاف نباشد، این مجلس ناقصی است، اختلاف باید باشد، اختلاف سلیقه، اختلاف رأی، مباحثه، جار و جنجال، این‌ها باید باشد، لکن نتیجه این نباشد که ما دو دسته (و) دشمن هم بشویم. باید دو دسته باشیم؛ در عین حالی که اختلاف داریم، دوست هم باشیم.

فرهنگ بیان کرد: امام در جای دیگر می فرماید لازم است مطلبی را که گاهی شنیده می‌شود که برای تبلیغات انتخاباتی، بعضی از کاندیداها خدای نخواسته بعضی دیگر را تضعیف یا توهین می‌کنند، در رابطه با آن تذکر دهم که امروز این نحو مخالفتها خصوصاً از چنین کاندیداهایی، برای اسلام و جمهوری اسلامی فاجعه‌آمیز است. اگر فرضاً کسی در دیگری مناقشه دارد، ابراز آن و اظهار در بین مردم هیچ مجوزی ندارد.

وی با اشاره به جایگاه مناظرات، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که مناظرات باعث اگاهی مردم می شود ولی باید از یک مطلب غافل نشد نگفتن دستا وردهای ۴دهه خدمات انقلاب ونظام یک بی انصافی است کاندیداها دقت کنند در گفتن نواقص ومشکلات و جدلها این مطلب فراموش نشود چراکه دشمن، امروز می خواهد از زبان ما بر علیه نظام بهره برداری کند اخلاق رعایت شود.

امام جمعه باغبادران تاکید کرد: مناظره انتخاباتی فرصتی فراهم می کند تا نامزدهای ریاست جمهوری با آگاهی از نقش رسانه و تاثیری که در آرای قطعی مردم برجای می گذارد از برنامه ها و دیدگاه های خود سخن بگویند و البته نباید به گونه ای رفتار کنند که جو عمومی جامعه را به سوی تاثیر منفی روی مخاطب پبش ببرند و افکار عمومی را دچار ناامنی و یاس کنند.

وی متذکر شد: در مناظره های انتخاباتی مردم انتظار دارند نامزدهای ریاست جمهوری واقع بینانه به تحلیل دیدگاه های خود بپردازند و تصمیم گیری نهایی را بر عهده مخاطبان قرار دهند.

فرهنگ تصریح کرد: نامزدها باید در نطر داشته باشند هر سخن و هر حرکت آنها از تیررس مخاطبان فعال دور نمی ماند بنابراین باید با ارائه اسناد متقن و مستدل سخن بگویند چرا که مخاطبان نامزدی را انتخاب می کنند که در ارائه اسناد و ادله موفق بوده و با استناد به منابع محکم و قوی  به مناظره پرداخته و اختلاف نظرها و سلایق گوناگون را با ادله روشن پاسخ می گویند.

     

کد خبر 301677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.