تعیین جریمه 155 هزار تومانی برای هر روز اشتغال اتباع خارجی

گلپایگان- رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلپایگان گفت: براساس مصوبه شورای عالی اشتغال کشور بکارگیری اتباع خارجی برای هر روز اشتغال 155 هزار تومان جریمه تعیین شده است.

میثم سلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان به مناسبت گرامیداشت روز جهانی کارگر اظهار داشت: سال گذشته از سوی دبیرخانه کارگروه اشتغال استان سه هزار و 170 فرصت اشتغال برای شهرستان گلپایگان تکلیف شده بود که یک هزار و 389 فرصت شغلی در شهرستان ایجاد شد.

وی با بیان اینکه با بخشی نگری و جزیره عمل کردن معضل بیکاری برطرف نخواهد شد، گفت: خوشبختانه سال گذشته با تدابیر راهبردی برای صنعت گلپایگان با افزایش نیرو مواجه بودیم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلپایگان بیان داشت: سال گذشته آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری در مقایسه با سال 94 یکسان بوده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح رویداد ایده تاب در دانشگاه جامع علمی کاربردی راهکار مناسبی که با استفاده از نقطه نظرات افراد داری ایده در سرمایه گذاری از سوی صاحبان سرمایه انجام می‌شود، تأکید کرد: باید دستگاه‌های متولی در زمینه آموزش‌های متناسب با بازار کار برای کارآفرینی جوانان اقدام کنند.

سلیمانی اظهارداشت: در اسفند ماه سال گذشته 170 میلیون تومان اعتبار مشاغل خانگی به گلپایگان اختصاص داده شد که با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جهت ایجاد مشاغل خانگی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی اشتغال کشور بکارگیری اتباع خارجی برای هر روز اشتغال 155 هزار تومان جریمه تعیین شده است، کارفرمایان در صورت بکارگیری اتباع خارجی غیر مجاز ملزم به پرداخت جریه هستند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلپایگان نزخ بیکاری در شهرستان گلپایگان را  12.7 درصد اعلام کرد، و گفت:  در حال حاضر 125 کارگاه صنعتی در سه شهرک صنعتی گلپایگان و یک شهرک صنعتی سعیدآباد فعالیت دارد.

وی اظهارداشت: در حال حاضر 18 هزار نفر جمعیت بیمه شده گلپایگان را تشکیل می‌دهند که از این تعداد 12هزار نفر بیمه اجباری و 6 بیمه اختیاری استفاده می‌کنند.

سلیمانی با اشاره به اینکه از تعداد 2هزار و 236 واحد مسکن مهر تاکنون یک هزار و 200 واحد تحویل و مابقی در حال تکمیل است، افزود: 460 واحد مسکن مهر در فاز سوم به علت کمبود عضو در مرحله فونداسین و اسکلت متوقف شده بود که سال گذشته با انعقاد قرار داد با پیمانکار 120 واحد در حال تکمیل است.

وی بیان کرد: سال گذشته با استخدام یک نفر نیروی بازرس تمام وقت در جهت پیگیری مشکلات کارگران شرکت‌های صنعتی شهرستان، 306 مورد بازرسی از صنایع شهرستان انجام شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه شورای حل  اختلاف از سه نفر به عنوان نماینده دولت، سه نفر نماینده کارگران و سه نفر نماینده کارفرما تشکیل شده است، افزود: سال گذشته 889 مورد درخواست شکایت بین کارگر و کارفرما به این اداره ارسال شد که از این تعداد 377 مورد آرا صادر به سازش منهتی شده است.

وی با اشاره به اختصاص 25 درصد از سهم اقتصاد کشور به تعاونی‌ها، افزود: در شهرستان گلپایگان 300 شرکت تعاونی وجود داشت که سال گذشته 50 شرکت تعاونی به دلیل عدم بازده اقتصادی، عدم مشارکت اعضا و عدم فعالیت منحل شدند.

سلیمانی، 5 مورد نظارت بر انتخاب مدیران و بازرسان درمجمع عمومی شرکت‌ تعاونی، 8 مورد بررسی صلاحیت کاندیداهای هیأت مدیره و بازرسان شرکت تعاونی، 40 مورد تغییرات ثبتی، 32 مورد بررسی صورت‌های مالی شرکت‌ها، ثبت یک شرکت تعاونی تولیدی،  828 نفر ساعت آموزش به سهام داران شرکت‌های تعاونی از اقدامات نظارت در حوزه تعاون در سال گذشته عنوان کرد./

کد خبر 301458

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.