با تروریست‌ها باید با زبان زور و قدرت صحبت کرد نه دیپلماسی + فیلم

سخنگوی وزارت خارجه پاسخ اظهارات شهردار اسبق تهران درباره مدافعان حرم را داد و گفت: با تروریست‌ها باید با زبان زور و قدرت صحبت کرد نه دیپلماسی

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز (دوشنبه) در نشست خبری با خبرنگاران ایام شعبانیه را تبریک گفت و همچنین روز خلیج فارس، روز معلم و روز کارگر را گرامی داشت.

قاسمی در پاسخ به سوالی درباره نشست اخیر کمیسیون مشترک برجام در وین  اظهار داشت: بحث‌های زیادی مطرح شد. ایران در خصوص بدعهدی‌ها بخصوص از سوی آمریکا و سخنان ترامپ گلایه‌هایش را مطرح کرد.

وی افزود: از سوی کمیسیون از انجام تعهدات ایران نسبت به آژانس و برجام قدردانی شد. بیانیه پایانی نشست که توسط اشمیت مطرح شد. همه اعضا بر پایبندی ایران و ١+٥ بر تعهدات برجام تاکید کردند. آنها از تفاهم ایران و چین درباره راکتور اراک حمایت کردند و این گامی رو به جلو است.

سخنگوی وزارت خارجه درباره مذاکره بر سر مسائل سوریه ادامه داد: ما هیچ مذاکره ای خارج از موضوع برجام با آمریکا نداشتیم.

وی افزود: در این نشست طرفهای آمریکایی صحبتهایی در حاشیه اجلاس درباره یکی دو نفر که در ایران زندانی هستند داشته‌اند ولی آنچه در کمیسیون برجام مطرح می‌شود فقط مباحث برجام بودن است.

قاسمی تصریح کرد: ما دستورالعملی برای گفتگو خارج از بحث برجام با آمریکا نداریم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره شهادت مرزبانان ایرانی در مرز میرجاوه و پیگیری ها در این زمینه ضمن تسلیت این فاجعه تلخ عنوان کرد: «واقعه تلخی بود و متاسفانه بار دیگر نشان داده شد در مرزهای پاکستان ثبات، امنیت و کنترلی وجود ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان افزود: کشوری که به نوعی خودش را بخشی از گروه ائتلاف علیه تروریسم می‌داند سرزمین خود را در اختیار گروههای تروریستی قرار داده است.امیدوار بودیم و هستیم مرز ما با پاکستان مرز امن و دوستی باشد.

وی گفت: بعد از این حادثه پیگیریها انجام شد ولی ابراز تاسف و همدردی برای امنیت مرزها کافی نیست. این پرونده را باز و مفتوح در وزارت خارجه داریم و هر اقدامی لازم باشد در این راستا انجام می دهیم.

وی ابراز امیدواری کرد که خبر شهادت دهمین مرزبان که در اسارت است درست نباشد.

قاسمی درباره پرونده حمله به سفارت عربستان، بار دیگر این اقدام را ناپسند خواند و افزود: وزارت خارجه خواستار پیگیری این موضوع توسط قوه قضاییه بود و این پرونده نزد قوه قضاییه است. وزارت خارجه هم پیگیر این پرونده است و امیدواریم عاملان این حادثه مجازات شوند.

وی درباره دستگیری یک تبعه ایرانی در ترکیه و ضبط دو موشک به همراه وی گفت: در حال پیگیری آنی موضوع هستیم و موضوع مشکوکی است که باید صحت و سفم آن را بررسی کنیم.

قاسمی افزود: امیدوارم ظرف چند روز آینده در این زمینه اطلاع رسانی شود.

وی هچنین در پاسخ به سوالی گفت که نشست آستانه درباره سوریه را به دلایل اختلاف دیدگاه ها تعطیل نمی‌کنیم.

قاسمی درباره ترور مدیر شبکه جم در ترکیه گفت که موضوع از مجاری دیپلماتیک در حال پیگیری است و رسما از دولت ترکیه خواسته ایم نتیجه تحقیقات را رسما اعلام کند.

کد خبر 301188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.