کارگران سرمایه های انسانی با ارزش جامعه هستند

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: امروزه نباید نگاه سنتی و گذشته را نسبت به کارگران داشته باشیم و به جای آنکه به کارگران صرفا به عنوان نیروی انسانی نگاه کنیم باید آنها را به عنوان سرمایه‌های انسانی ارج نهیم.

به گزارش ایمنا، ناهید تاج الدین صبح امروز در مراسم تجلیل از کارگران استان اصفهان، با اشاره به نقش پررنگ کارگران در توسعه کشور و به خصوص اصفهان، اظهار داشت: با توجه به اینکه اصفهان، یکی از صنعتی ترین استان های کشور است، نقش کارگران آن بسیار چشمگیر است.

وی تاکید کرد: مدیران ما در سطح کلان باید نگاه ویژه ای به کارگران اصفهانی داشته باشند، امروزه نباید دیدگاه سنتی و گذشته را نسبت به کارگران حفظ کرد و آنها را به عنوان سرمایه‌های انسانی ارج نهاده و حفظ کرد.

به گفته وی، تفاوت این دو دیدگاه در آن است که نگاه به نیروی انسانی نگاهی مکانیکی و مباحث مختلفی چون کرامت کارگر، امنیت، رفاه، جایگاه اجتماعی و غیره که در بحث سرمایه انسانی به آن پرداخته می‌شود، نادیده گرفته می‌شوند.

مهمترین مشکل امروزه کارگران نبود امنیت شغلی است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سعی کردیم در مجلس نگاه به کارگران ویژه تر باشد، تصریح کرد: با اجرایی شدن برنامه توسعه ششم و لایحه بودجه در مجلس، نگاه ویژه‌ای به بحث کارگران شده تا شرایط را برای این قشر از جامعه تسهیل کنیم.

وی تصریح کرد: موضوعاتی چون همسان سازی حقوق بازنشستگان و تسهیلات بازنشستگی پیش از موعد از جمله مسائلی بود که نزدیک به یک دهه از آنها گذشته و قرار است در برنامه ششم توسعه عملیاتی شود.

تاج الدین با تاکید بر اینکه مشکلات جامعه کارگری تنها مربوط به سهام عدالت نیست، اضافه کرد: یکی از مهمترین مشکلاتی که امروزه کارگران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، امنیت شغلی است.

وی با اشاره به وضع یکسری قوانین مربوط به جامعه کارگری در مجلس افزود: در این صورت علاوه بر تامین امنیت شغلی، درمانی  می توان برخی از قوانین دست و پاگیر را برطرف کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی همچنین با تاکید بر اینکه اتفاقات بسیار خوبی در سال‌های گذشته در دولت رخ داده است، گفت: دو شبحه بزرگ بر سر توسعه کشور داشتیم که تاثیر مستقیم بر شرایط کارگری داشت که در دولت یازدهم برداشته شد. 

کد خبر 301163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.