اصفهان ۱۴۰۰ شهری بدون دفن پسماند

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: طبق برنامه ۵ ساله شهر، اصفهان در سال ۱۴۰۰ شهری بدون دفن پسماند است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا مصور با حضور در برنامه رادیویی «موج جوانی» اظهار کرد: برنامه های مختلفی برای نکوداشت هفته اصفهان در معاونت خدمات شهری اجرایی شد که نمونه آن برنامه روز جهانی هوای پاک در مناطق ۱۵ گانه شهری است که در آن، فیلترهای سیگار به صورت نمادین جمع آوری شد.

وی ادامه داد: در اصفهان ۳۷۰۰ متر فضای سبز وجود دارد که توسط ۲۵۰۰ نفر کارگر، حفظ و نگهداری می شود که با توجه به فرهنگ بالای مردم در این خصوص، فضای سبز روز به روز در حال گسترش است.

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان اگر فرهنگ بالای اصفهانی ها نبود یک شهر بسیار زشت را شاهد بودیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود، عنوان کرد: تا ۲ سال پیش، اصفهان تنها ۱۰۰ کیلووات انرژی خورشیدی داشت که البته با نصب و کار کرد یک توربین بادی  در کوه صفه این مقدار به ۳۰۰ کلیووات رسید و تاپایان خرداد ماه نیز ۱۰۰ کلیووات به آنها افزوده می شود.

مصور تاکید کرد: انرژی های نو از ضروریات زندگی شهری است که اگر دولت خرید تضمینی آن را تعهد کند، میزان انرژی پاک فعلی به ۸۰۰ کیلووات در اصفهان می رسد.

وی در ادامه با اشاره به تولید هزار تن پسماند در اصفهان گفت: در اصفهان هزار تن پسماند  تولید می شود که ۳۰۰ تن آن پسماند تر است بخشی از این پسماند به تکنولوژی RDF تبدیل و به وسیله نیروگاه هاضم زباله، برق تولید می کند.

این مقام مسئول شهری با اشاره به اینکه آینده شهر در برنامه اصفهان ۱۴۰۰ شهری بدون دفن پسماند است، گفت: در حال حاضر ۶۵ درصد از مواد بازیافتی شهر کاغذ و مقوا است.

وی همچنین در خصوص دیوارنگارهای شهری گفت: تمامی نمادهای اصفهان بر گرفته از هنرهای سنتی و باستانی هستند که این مسأله را به خوبی می توان در ۱۶هزار و ۵۰۰ متر دیوار نگاشته مناطق ۱۵ گانه شهری به خوبی مشاهده کرد.

مصور از ادامه روند تبلیغاتی شهری با روند کنونی خبرداد و گفت: تمامی تلاش خود را برای داشتن شهری آرام، بانشاط و زبیا به گونه ای که همه مفاهیم مهم شهری در کنار هم جمع باشند و گردشگران داخلی و خارجی با فرهنگ شهری آن بهتر آشنا  شوند انجام می دهیم.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا، شبکه اطلاع رسانی و تبلیغاتی شهر نیز بر همین مبنا متمرکز شده اند و به همین دلیل است که زمینه های بروز فعالیت های فرهنگی بیش از پیش در شهر فراهم شده و تمامی تابلوهای شهری نیز در اختیار این موضوعات قرار گرفته است.  

کد خبر 300596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.