۶ تیم و سه معادله مجهول

۲ هفته مانده به بسته شدن پرونده لیگ شانزدهم رقابت بر سر عنوان نایب‌قهرمانی، سهمیه احتمالی آسیایی و البته بقا همچنان به صورت ۲ به ۲ بین ۶ تیم لیگ برتری حسابی داغ است.

به گزارش ایمنا، هفته ماقبل آخر لیگ شانزدهم فردا با برگزاری هشت مسابقه همزمان در ۶ شهر مختلف کشور برگزار می‌شود.

از بین همه معادلات جدول تنها سه معادله حل نشده باقی مانده که رقابت را ۲ به ۲ بین ۶ تیم لیگ برتر داغ نگه داشته است. در ۲ هفته پایانی تراکتورسازی و استقلال رده دومی و سومی برای نایب‌قهرمانی و کسب سهمیه مستقیم آسیایی تلاش می‌کنند، ذوب‌آهن و سپاهان که به ترتیب رتبه‌های چهارم و پنجم را در اختیار دارند بر سر تصاحب جایگاه چهارمی جدول و کسب سهمیه احتمالی پلی‌آف لیگ قهرمانان با یکدیگر در رقابتند و بالاخره صبا و سیاه‌جامگان رده چهاردهمی و پانزدهمی رقابت نفسگیری برای بقا در لیگ برتر و ماندگاری در سطح اول فوتبال کشور دارند.

از بین هشت مسابقه هفته بیست و نهم تنها ۲ بازی جنبه‌ای شبه‌تشریفاتی پیدا کرده است به این معنی که برد یا باخت در آنها احتمالاً تفاوت معناداری در سرنوشت هیچ‌یک از طرفین مسابقه ایجاد نمی‌کند اما ۶ دیدار دیگر با شدت و ضعف متفاوت همچنان حساسیت دارند.

در این بین بازی سپاهان و تراکتورسازی در ورزشگاه نقش جهان به این دلیل یکی از مهم‌ترین دیدارهای هفته ماقبل آخر لیگ برتر است که نتیجه آن برای هر ۲ طرف اهمیت دارد. میزبان اصفهانی برای کسب رتبه چهارمی تلاش می‌کند تا در صورت قهرمانی حریف این هفته‌اش در جام حذفی سهمیه پلی‌آف آسیایی بگیرد. میهمان تبریزی هم درصدد است تا با حفظ جایگاه کنونی خود در رده دوم تا قبل از فینال جام حذفی حضور خود در جدول اصلی لیگ قهرمانان فصل بعد را قطعی نماید.

یکی دیگر از دیدارهای مهم هفته بیست و نهم لیگ برتر هم با محوریت یکی از تیم‌های اصفهانی برگزار می‌شود. ذوب‌آهن که به امید کسب سهمیه پلی‌آف آسیایی در تلاش برای حفظ رتبه فعلی خود در رده چهارم جدول است به مصاف پرسپولیسی می‌رود که از ۲ هفته پیش قهرمانی خود در لیگ شانزدهم را مسجل کرده است. رویارویی پرسپولیس و ذوب‌آهن در ورزشگاه آزادی از این جهت نیز جذابیت دارد که مصاف نمایندگان این فصل فوتبال ایران در لیگ قهرمانان به حساب می‌آید.

البته بازی ماشین‌سازی و سیاه‌جامگان در تبریز و دیدار نفت و صبا در تهران را به خاطر اهمیتی که نتایج‌شان در تعیین سرنوشت میهمانان مشهدی و قمی آن دارند باید حساس‌ترین دیدارهای هفته توصیف نمود. سایپا هم که هنوز اندکی خطر سقوط به دسته پایین‌تر را احساس می‌کند به بازی با پیکان به چشم یک دیدار تشریفاتی نگاه نخواهد کرد.

برنامه کامل رقابت‌های هفته بیست و نهم لیگ برتر به شرح زیر است:

شنبه، نهم اردیبهشت ۹۶، ساعت ۱۸

سپاهان اصفهان - تراکتورسازی تبریز، ورزشگاه نقش جهان

پرسپولیس تهران - ذوب‌آهن اصفهان، ورزشگاه آزادی

پدیده مشهد - استقلال تهران، ورزشگاه ثامن

پیکان تهران - سایپا تهران، ورزشگاه شهدای شهر قدس

نفت تهران - صبا قم، ورزشگاه تختی تهران

استقلال خوزستان - گسترش فولاد تبریز، ورزشگاه غدیر

ماشین‌سازی تبریز - سیاه‌جامگان مشهد، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

صنعت نفت آبادان - فولاد خوزستان، ورزشگاه تختی آبادان

کد خبر 300491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.