مسافرانی از جنس تاریخ

شاخص ترین برنامه فرهنگی هفته نکوداشت اصفهان باید معرف تمامی زوایای شهر اصفهان باشد که گویا برنامه "مسافران تاریخ" تا حدودی در بردارنده تمامی ویژگی های فرهنگی، هنری و تاریخی شهر اصفهان است.

به گزارش ایمنا، در هفته نکوداشت اصفهان تمامی برنامه های این هفته دست به دست هم می دهند تا زوایای پیدا و پنهان یک شهر را به لحاظ تاریخی، فرهنگی و هنری به مردم شهر و حتی کشور معرفی کنند.

از آنجایی که شهروندان نمی توانند در تمامی این برنامه های شرکت کنند و از زوایای مختلف شهر اصفهان بوسیله شرکت در این برنامه ها مطلع شوند، برنامه ای تحت عنوان "مسافران تاریخ" در نظر گرفته شده است که بیانگر هویت شهر اصفهان از تمامی لحاظ است.

"مسافران تاریخ" در نظر دارد با استفاده از تاریخ، فرهنگ، گویش، زبان و سایر ویژگی های یک فرد اصفهانی اصیل، ‌تمامی موارد مذکور را به شهروندان معرفی کند. اما چگونه؟

اگر در روز های چهارم تا نهم اردیبهشت ماه در میدان های آزادی، نقش جهان و احمد آباد و یا خیاباهای چهارباغ عباسی و چهارباغ خواجو و یا حتی اطراف ملک شهر مردانی را با لباس تاریخی و کلاه های بلند همراه با قلم هایی از جنس پر در حال نگارش دیدید تعجب نکنید.

این ها همان مسافران تاریخی هستند که تاریخ این شهر را با آداب خاص خود به مردم معرفی می کنند.

می توان گفت بهره گیری از هنر نمایش، نوع گویش و نوع لباس به خوبی بیانگر تاریخ و فرهنگ این شهر است تا جایی که به گفته مدیر فرهنگی، هنری و تفریحی شهرداری اصفهان این برنامه یکی از شاخص ترین برنامه های این هفته است.

منصور سلطانی زاده در این رابطه گفت: برنامه "مسافران تاریخ" با استفاده از هنر نمایشی هنرمندان شهر و برپایی نمایش هایی که جنبه تاریخی دارد به دنبال معرفی تاریخ گذشته اصفهان است.
وی افزود: در برخی از خیابان های شهر شاهد حضور هنرمندان با لباس های مردمان اصفهان قدیم هستیم که این افراد با حضور در بین اقشار مردم تاریخ این شهر را معرفی می کنند؛ همچنین این برنامه با بهره گیری از هنر نمایش ۲۰۰ هنرمند به اجرا در می آید. 

کد خبر 300058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.