مقدمه درک شب قدر، ماه رجب و شعبان است

کاشان - امام‌جمعه منطقه راوند گفت:مقدمه درک شب قدر، ماه رجب و شعبان است؛ علما برای درک شب قدر یک سال تهذیب نفس می‌کردند.<br />

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن نیکوکلام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه منطقه راوند در آستان مقدس ولی بن موسی کاظم(ع) ضمن دعوت به تقوای الهی در تعریف تقوا اظهار داشت: تقوا به معنی محافظت نفس از مخالفت اوامر و نواهی الهی و جلب رضایت خداوند است، کسی که پرهیزکار است بهترین ذخیره قبر و قیامت را دارد و مهمترین عاملی که ما را به تقوا می‌رساند خداباوری و باور به وجود خداوند است.
وی افزود: علم داشتن به توحید، دلیل خداباوری نیست؛ یکی از راه‌هایی که ما را به خداباوری می‌رساند خودشناسی است و نافع‌ترین علم‌ها معرفت نفس، باید بدانیم که دارای دو بعد روحانی و جسمانی هستیم؛ در صورت مواظبت از بُعد روحانی می‌توانیم به خدا برسیم؛ چون بعد روحانی به خدا متصل است و باید دید چه چیزهایی برای روح ضرر دارد مانند: دروغ و غیبت، مرتکب آن نشویم.
امام‌جمعه موقت منطقه راوند، با انتقاد از برخی مسائل حاشیه‌ای در ایام انتخابات اظهار داشت: چقدر به خاطر حاشیه‌هایی غیبت می‌کنیم که اصل آن منتفی است.
حجت الاسلام نیکوکلام، به شدت از سرکوب کردن رقیب با دروغ‌پراکنی و تهمت انتقاد کرد و احزاب را به خودداری از پیروی از هوای نفس سفارش کرد.
وی، ماه رجب را به خاطر داشتن ویژگی‌های خاص مناسب‌تر برای خودداری نفس از گناه دانست و به نمازگزاران توصیه کرد در این ماه استغفار کنند و ذکر خدا بگویند.
به گفته وی، همه ماه‌ها ماه خداست اما گویا در ماه رجب خداوند یک ویژگی‌ای قرار داده است که انسان زودتر می‌تواند به خدا برسد مثل اینکه همه خاک‌ها را خدا خلق کرده است اما خاک کربلا بر دیگر خاک‌ها برتری دارد، کسی که می‌خواهد خداباوری را آغاز کند از همین ماه رجب شروع کند.
رئیس ستاد نمازجمعه منطقه راوند در ادامه، این ایام را مناسب برای تهذیب نفس دانست و گفت: مقدمه درک شب قدر، ماه رجب و شعبان است؛ علما برای درک شب قدر یک سال تهذیب نفس می‌کردند.
حجت الاسلام نیکوکلام، با توصیه به عمل برای رضای خدا بیان داشت: خوشا به حال کسانی که گزارش آماده برای شب اول قبر دارند.
وی ضمن بیان زحمات بی‌ادعای رزمندگان در جبهه‌ها از تهمت‌های یک عده مدعی انتقاد کرد.
امام‌جمعه موقت منطقه راوند، با اشاره به حضور همیشگی مردم در صحنه به ویژه در نمازجمعه منطقه راوند که نمونه‌ای از آن حضور است، به حضور گسترده توده مردم همیشه صحنه ایران اشاره کرد.
رئیس ستاد نمازجمعه منطقه راوند با اشاره به مناسبت شهادت امام موسی بن جعفر(ع) در هفته جاری شیعه‌گری مردم را مدیون این امام دانسته و امامزادگان به ویژه امام رضا(ع) را خورشیدی در این سرزمین برشمرد و از مردم خواست در روز شهادت این بزرگوار عاشورایی دیگر به پا کنند.
حجت الاسلام نیکوکلام، با ذکر مناسبت 27 رجب مبعث پیامبر(ص) به فلسفه وجودی مبعث و مکارم اخلاق پرداخت و یک شاخه از مکارم اخلاق را خلق محمدی عنوان کرد.
امام‌جمعه موقت منطقه راوند، با اشاره به ایام انتخابات و سخنان رهبر در جمع ارتشیان اظهار داشت: در این مملکت ثابت شده است هر وقت فرزندان زهرای اطهر(امام خامنه‌ای) از مردم مطلبی را خواستند مردم به صحنه آمدند.
مردم در انتخابات دشمن را ناامید خواهند کرد
حجت الاسلام نیکوکلام، از کسانی‌که شورای نگهبان را بر اساس جناح‌بازی زیر سوال می‌برند انتقاد کرد و گفت: این کار با خون شهدا و میثاق با شهدا سازگاری ندارد، چطور هر جا به نفع ما باشد قانون، قانون است و ابراز امیدواری کرد مردم در انتخابات دشمن را ناامید خواهند کرد.
وی با اشاره به یاوه‌گویی رئیس‌جمهور جدید آمریکا که برجام قرارداد خوبی نیست و باید تجدید نظر کنیم گفت: در آنجا قانون جنگل حکمفرماست و از دموکراسی خبری نیست و آحاد ملت ایران شعارشان «مرگ بر آمریکاست».
امام‌جمعه موقت منطقه راوند، انتخابات شوراها را نیز مهم قلمداد کرد و خواستار توجه به نامزدهای انتخاباتی شد که بتوانند مشکلات مردم را حل کنند و اظهار داشت: مشکل کشور ما تنها حقوق شهروندی نیست؛ بحث بیکاری و اقتصاد مهمتر است، نگوییم این کاندید شورا یا ریاست جمهوری کدامشان از حزب و گروه من است، ببینیم کدام می‌توانند مشکل را برطرف کنند و به حرف‌هایشان عمل کنند، بین خود و خدای خود یک حجت شرعی داشته قرار دهیم.
حجت الاسلام نیکوکلام، با انتقاد از چشم‌بستن بر روی اصلحیت کاندیداها اذعان داشت: روز قیامت باید در مقابل خون شهدا پاسخگو باشیم کسی را رئیس جمهور کردیم که به خاطر حب نفس به او رای دادیم، وی افزود: ما علم غیب نداریم اما یک مقداری می‌شود دقت کنیم ببینیم کدام در حد توان به حرف‌هایشان عمل کردند.
رئیس ستاد نمازجمعه منطقه راوند با اشاره به انتخابات شورای اسلامی و حضور کاندیداهای منطقه‌ای در انتخابات، ستاد نمازجمعه و امام‌جمعه را مبرا از حزب‌گرایی دانست و از مردم خواست تا امام‌جمعه را به عنوان محور در منطقه باور داشته باشند.
وی افزود: امام‌جمعه باورشان بر این است که هر کس کارآمدتر باشد به او رای خواهیم داد و کاری نداریم از چه حزب و باندی باشد.
به گزارش ایمنا، در حاشیه نماز جمعه امروز نمایشگاه «راه روشن» با موضوع انرژی هسته‌ای با تصاویر مفهومی و متنی با محتوای هسته‌ای در خصوص چرا انرژی هسته‌ای، پزشکی هسته‌ای، شهدای هسته‌ای و کشاورزی هسته‌ای به همت فرهنگسرای المهدی(عج) سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برپا شد.
02150/131/15
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
کد خبر 279275

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.