سمیرم دست به گریبان بیکاری فصلی/ رونق اقتصاد و اشتغال با صنایع تبدیلی امکان پذیر است

سمیرم- امام جمعه موقت سمیرم گفت: سیب سمیرم امروز یک برند جهانی محسوب می شود اما متاسفانه سود این سرمایه به جیب دلالان رفته و شاهدیم کشاورزان با وجود خشکسالی های اخیر خسارت فراوانی را متحمل شده است.

سجاد زینعلی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم اظهار کرد: پتانسیل گردشگری و کشاورزی شهرستان سمیرم می تواند نرخ بالای بیکاری شهرستان را بهبود بخشد.
امام جمعه موقت سمیرم با اشاره به بیکاری فصلی در این شهرستان افزود: در 6 ماهه دوم سال بیکاری در شهرستان به اوج خود می رسد که باعث مشکلات اجتماعی و اقتصادی می شود.
حجت الاسلام سجاد زینعلی افزود: تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی برای چندمین سال متوالی و همچنین تاکید بر تولید و اشتغال اهمیت این موضوع را به دولت و ملت گوشزد کرده که البته با توجه به تعطیلی کارخانه های بزرگ و کوچک کشور در دو سه سال اخیر این موضوع بیشتر از گذشته اهمیت یافته است.
وی تصریح کرد: بدون توجه به توان داخلی هر کشور نمی توان اقتصاد آن کشور را سالم و پایدار عنوان کرد و حمایت از تولید و تولید کننده داخلی در ایران یک اصل مهم برای نجات اقتصاد کشور می باشد.
سیب سمیرم برندی جهانی است
حجت الاسلام زینعلی سیب سمیرم را یک برند جهانی دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه سود این سرمایه به جیب دلالان رفته و شاهدیم کشاورزان با وجود خشکسالی های اخیر خسارت فراوانی را متحمل شده و حتی محصولات فراوانی از آنان زیر قیمت تمام شده خریداری شده یا از بین رفته است.

رونق بخشی به اقتصاد در گرو ایجاد صنایع تبدیلی
وی با اشاره به نیاز مبرم شهرستان در زمینه ساخت و ایجاد صنایع تبدیلی گفت: خام فروشی مشکل بزرگ کشاورزان سمیرمی بوده که سبب کوتاه شدن زمان عرضه تولیدات و سوء استفاده  دلالان از این فرصت شده است و تنها راه حل این مشکل ایجاد صنایع تبدیلی است.
امام جمعه موقت سمیرم خاطرنشان کرد: کیفیت بالای محصولات کشاورزی در شهرستان سمیرم این امر را می طلبد که مسئولان در جهت ایجاد و ساخت صنایع تبدیلی در شهرستان گامی موثر برداشته و با این کار مشاغلی پایدار فراهم آورند و آمار بالای بیکاری جوانان این شهرستان را کاهش دهند.
گردشگری رونق بخش اقتصاد و اشتغال در شهرستان سمیرم
حجت الاسلام زینعلی در بخش دیگری از صحبت های خود اذعان کرد: وجود نقاط گردشگری فراوان و بی نظیر در سمیرم فرصت دیگری است که با توجه به حضور میلیون ها گردشگر در شهرستان مغفول مانده و متاسفانه از حضور این گرشگران استفاده ای برای ایجاد اشتغال و درآمد انجام نشده است.

حجت الاسلام زینعلی گفت: وجود نقاط گردشگری فراوان در شهرستان سمیرم یک موهبت الهی بوده که متاسفانه از این سرمایه آنگونه که شایسته است استفاده نشده و جا دارد با برنامه ریزی دقیق در این نقاط به عرضه محصولات صنایع دستی و غذاهای بومی محلی پرداخت تا حضور گردشگران در این شهرستان باعث افزایش رونق اقتصادی شود.
وی تصریح کرد: وجود میلیون ها گردشگر در شهرستان سمیرم بدون مدیریت و برنامه ریزی دقیق می تواند باعث ضررهای فرهنگی و زیست محیطی شود و امیدواریم با توجه به شروع سال جدید مسئولان در این راستا بیشتر از گذشته همت کرده و فرصت را از دست ندهند زیرا که با استفاده از این پتانسیل می توان فرهنگ غنی اقوام مختلف شهرستان را معرفی کرد.
امام جمعه موقت سمیرم با اشاره به ساخت پارک های مصنوعی در نقاط مختلف برای جذب گردشگر و درآمد گفت: با وجود نقاط گردشگری طبیعی در سمیرم و وجود گردشگران فراوان مسئولان باید برای ایجاد درآمد برنامه ریزی کنند تا اقتصاد و اشتغال در شهرستان رونق بگیرد.02152/131/10
کد خبر 277835

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.