هنر انقلاب اسلامی ریشه در باور دینی و فرهنگی مردم دارد

20 فروردین ماه، سالروز شهادت سید مرتضی آوینی است که به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نامگذاری شده است.

حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی در گفتگو با ایمنا با اشاره به بیستم فروردین ماه، سالروز شهادت سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی، هنر را بهترین و موثرترین رسانه برای انتقال پیام انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: در سال های اخیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در نامگذاری سال ها اولویت اصلی را به موضوع اقتصاد داده اند ولی همچنان در فرمایشات و بیانات ایشان در طول سال، اساس فرهنگ و توجه به این مقولۀ مهم، مورد توجه و بارز است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: شهید سیدمرتضی آوینی، تمام لحظه های عمر با برکت خود را به ویژه پس از انقلاب اسلامی، در مسیر به فعلیت رساندن ارزش ها و احکام اسلامی در قالب هنر صرف کرد.
وی افزود: شهید آوینی به حق در این راه خدمات ارزنده کم نظیری را در عرصه های گوناگون و گسترده هنر و اندیشه از خود به یادگار گذاشت و از این رو سالروز شهادت این هنرمند فرزانه، به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامیده شده است.
حجت الاسلام ارزانی با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی، یک هنر ناب و خاص است که ریشه در باور دینی و فرهنگی مردم دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانۀ هفتۀ هنر انقلاب و سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی قرار داریم لازم است این هنر و ادبیات پایداری و انقلاب برجسته شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در پایان اظهار داشت: هنر انقلاب اسلامی باید معارف الهی را منتشر کند، باید دقیق و درست بوده و زیبایی ها را تبیین و حقیقت را تبلیغ کند.
12177/135/20
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanew
 
کد خبر 277540

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.