تعبیر "آشتی ملی" با هدف ولنگاری سیاسی مطرح شد/جوسازی سیاسی مانع کار کارشناسی در حل معضل آب است/خط قرمز ما در انتخابات آينده مسئله فتنه است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور شاهد رکود اقتصادی هستیم، گفت: سرلوحه برنامه دولت حال و آینده باید برون رفت از رکود اقتصادی و حل معضل بیکاری باشد؛ که این مستلزم یک برنامه دقیق در این زمینه است.

به گزارش ایمنا، مهمان این هفته برنامه «مسئولان پشت نیمکت ایمنا» آدمی بسیار صریح و در عرصه مطبوعات و قلم دارای سابقه است و همچنین دارای سوابق مبارزاتي بوده و زندان ها و شکنجه های متعدد را از سوی ساواک تجربه کرده است. وی پس از پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي مسئوليت هاي مختلف اجرايي و مدیریتی را تاکنون بر عهده داشته است. می‌گویند در فضای سیاسی افرادی که بالای 3 دوره نمایندگی مجلس رادارند، آدم‌های خاص با ویژگی‌های خاصی هستند و باید با یک نگاه و یک عینک دیگری به آن‌ها نگاه کرد، وی در حال حاضر ششمین دورۀ نمایندگی‌شان در مجلس شورای اسلامی را می‌گذرانند.
 
مهم‌ترین محورهای مطرح‌شده از سوی "حجت الاسلام احمد سالک" در این گفت‌وگو به شرح زیر است:
 
     • در انتخابات گذشته، سلایق اصولگرایی علی رغم تعهدی که داشتند لیست جداگانه دادند
     • عملکرد شورای شهر در نگاه کلی خوب است
     • اختلافات در شورای شهر به مباحث شهری ضربه زده است
     • تفسیر رجل سیاسی را باید شورای نگهبان انجام دهد
     • کشور در حال رکود اقتصادی است
     • سرلوحه کار رئیس جمهور آینده باید برون رفت از رکود اقتصادی و حل معضل بیکاری باشد
     • در بحث مدیریت آب ضعیف برخورد کردیم
     • جوسازی سیاسی مانع کار کارشناسی در حل معضل آب است
     • تعبیر "آشتی ملی" تیغ دو لبه ای است که با هدف ولنگاری سیاسی مطرح شد
     • ملت ایران یکپارچه است ولی هرگز با سران فتنه آشتی نمی کند
     • جریان نفوذ با جذب یک بازیگر زن توانست 15 مدیر را آلوده کند
     • استعمار فکری یعنی تسخیر 15 سانتیمتر بین دو گوش انسان
     • مجمع نمایندگان استان اصفهان در دوره دهم از وحدت خوبی برخوردار است
     • شوراها نیازمند افراد متخصص در مباحث مختلف شهری است


  
حجت الاسلام «احمد سالک» نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس مهمان برنامه نیمکت بودند که در ادامه مشروح گفت‌وگوی وی ازنظرتان می‌گذرد:

ایمنا: هم اکنون شما درحال بستن لیست جبهه ی اصولگرایی هستید؛ در صورتی که هنوز هیچ تاییدی از سوی هیئت نظارت برانتخابات و شورای نگهبان صورت نگرفته است؛ از این رو آیا لیست ذخیره ای هم در نظر گرفته اید؟
تا این لحظه که بنده در خدمت شما هستم، لیستی هنوز برای اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و میان دوره ای مجلس آماده نشده است.
 
ایمنا: فرآیند شکل گیری مجمع اصولگرایان اصفهان و انتخاب اعضای آن به چه صورت بوده است؟
تقریبا از حدود 3 سال گذشته تلاش کردیم مجموعه ای از نیروهای انقلابی را برای حضور در صحنه های مختلف در قالب حرکت اصولگرایی دورهم جمع کنیم؛ که تنها یک ایستگاه آن انتخابات است و بعد از این انتخابات ما این حرکت مجمع اصولگرایان استان اصفهان را ادامه خواهیم داد؛ در این مدت جلسات متعددی داشتیم که برآیند این حرکت به یک اساسنامه رسیدیم و سپس منشوری تنظیم شد و منشور اصولگرایان را مورد بحث قرار دادیم و به شورای عالی تبدیل شد؛ که در این شورا، حضرت آیت الله مهدوی، حجت الاسلام والمسلمین بهشتی نژاد و بنده حضور داریم. این شورا یک شورای هماهنگی است که از مجموعه سلایق اصولگرایی شکل گرفته تا انتخاب کل اعضا؛ و اعضای مجمع هستند ومیدان را بازکردیم که همه بیایند این حرکت دراصفهان تبدیل به یک الگو برای سایرین شد و بعد از آن بقیه ی استان ها هم چنین حرکتی را انجام دادند. حتی می توانیم بگوییم جبهه ی مردمی انقلاب اسلامی هم از ما دراین جهت الگو گرفته است.
 
ایمنا: نخستین تجربه این فرایند اصولگرایان در آوردگاه انتخاباتی را چگونه ارزیابی می کنید؟
 اولین تجربه ما در انتخابات مجلس دهم بود که خوشبختانه به فرآیند خوبی رسید و آن فرایند این بود که کلیه کسانی که برای اصولگرایی اسم نوشته بودند رزومه هایشان را ارائه کردند و هرکدام دریک روز دعوت شدند و 3 تا5 دقیقه ایده هایشان را با ظرفیت هایی که داشتند برای مجلس آینده اعلام کردند و بعد فرم هایی داده شد برای نظرنهایی که 5 نفرانتخاب شدند که بنده و آقایان فولادگر، حیدری، خیام نکویی و نادرالاصلی انتخاب شدیم.

ایمنا: مجمع اصولگرایان همواره لیستی را تحت عنوان اتحاد اصولگرایان ارائه می دهند و بقیه ای که به این حوزه دغدغه دارند اجبار به رای به این لیست می کنند، این موضوع  را چگونه اتحاد اصولگرایی تلقی کنیم؟
این حرکت به معنای واقعی دموکراسی بود. کسی را رد نکردیم. حدود 40 نفر درلیست انتخابات مجلس دهم بودند که دعوت کردیم که تعدادی نیامدند و دلیلی ندارد افرادی که نیامدند انتقادی هم کنند به خصوص به نسل جوان اولویت دادیم که در کانون اندیشه نظراتی را ارائه دادند.
اول اینکه کلیه  سلایق مختلف حضورداشتند بعضی قهر کردند و خیلی با آن ها صحبت شد آن ها گفتند که لیست را بهم بزنید و از اول بنویسید این حرف به نظرم منطقی وصحیح نبود چرا که سه سال زحمت کشیده شده بود عقلای قم دور هم جمع شده بودند وصحبت هایی کرده بودند واین حرکت که لیست را برهم زنیم برای یکسری سلایق خاص صحبت منطقی وعقلایی نبود و اعلام کردیم ایرادات را بیان کنید تا این ایرادات حل شود.
 
ایمنا: چرا در انتخابات گذشته نتیجه ای که پیش بینی می کردید حاصل نشد؟
سلایق اصولگرایی با کمال تاسف علی رغم آن تعهداتی که داشتند لیست جدایی دادند و این حرکت بود که کار را خراب کرد.
این تجربه تلخ تمام انتخابات است. در همه انتخابات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا الان یکی از مسائلی که قاعدتا این آرا را می شکند؛ تعدد این لیست ها است.


ایمنا: نقش و جایگاه مشارکت سیاسی مردم در صحنه انتخابات جمهوری اسلامی ایران چه میزان اهمیت دارد؟
اول آن كه اهميت انتخابات بسيار مهم است. به خاطر آن كه مردم امانت خودشان را به دست وكيل هاي خودشان مي دهند و اين وكيل يا رئيس جمهور است يانماينده مجلس ويا اعضاي شوراي شهر. بنابراين مردم بايد به اين انتخابات اهميت وي‍‍ژه اي بدهند.
دوم حضور مردم در پاي صندوق هاي راي است و اين دشمن كور كن است. از طرفي هم مقوم درون سازماني نظام جمهوري اسلامي است. اين حضور براي بسیاری قيمت دارد.
سوم آن که حضرت آقا فرمودند حداكثر حضور را داشته باشيد و آن رقم نهايي حداكثري براي ما اهميت دارد. اين عدد بسيار قدرتمند است. اینکه به  چه كسي راي بدهند آن مطلب جداگانه اي است.
چهارم نقش رسانه هاست، كه بايد در طول اين مدت آموزش هاي لازم را به مردم بدهند كه براي صدا وسيما ويژه مي گوييم.
پنجم بايد نگاهي به ديدگاه ائمه اطهار وقرآن داشته باشيم، قرآن در گزينش افراد خيلي صحبت كرده است.
جايگاه انتخاب انبياء به دست خدا است مردم در يك جايگاه بسيار مهمي در انتخاب افراد قرار دارند. بايد بدانند اين امانت را به دست چه كسي مي سپارند.
نكته مهم بعدی ديدگاه هاي امام و مقام معظم رهبري در رابطه با انتخابات است که بايد براي مردم روشن كرد.
 
ایمنا: به نظر شما مصوبه ي مجلس مبني بر كاهش تعداد اعضاي شوراي شهر به خصوص در اصفهان چه تاثیراتی را خواهد داشت؟
شوراي شهر اصفهان اگر زير 2 ميليون جمعيت آن را مد نظر قرار بدهيم 13 نفر خواهند بود واگر بالاي 2 ميليون باشند 15 نفرنيازمند است. مردم اصفهان مهم هستند؛ اصفهان هر حركتي درآن بيفتد اثر آن در كل كشور است. در انتخابات مجلس دهم بسيار قوي بود. در اين مجلس اتحاد و وحدت بين نمايندگان اصفهان بسيارخوب است و اجازه نمي دهيم اين وحدت بين نمايندگان شكسته شود واين وحدت آثار وضعي خوبي براي مردم اصفهان در پي خواهد داشت. براي نمونه جهت احياي زاينده رود  19نماينده امضا كردند. كارهاي ملي در اين وحدت شكل مي گيرد.
شورا ها نیز مهم است ومردم بايد به صورت تخصصي راي بدهند. شورا 5 كميته تخصصي دارد. مردم بايد افرادي كه انتخاب مي كنند براي اين جايگاه انتخاب كنند، اميدواريم اصفهان در كل كشور در انتخابات رو سفيد شود.

ایمنا: با توجه به اينكه اکثریت این دوره شورای شهر اصفهان از یک جناح بود ارزیابی شما از عملکرد شورای شهر چیست؟
سه موضوع در این سوال شما است موضوع اول ارزیابی عملکرد شورای شهر اصفهان در نگاه کلان بنده نمره عالی نمی دهم ولی نمره ی خوب را می دهم. چون مصوبات و کارها را در سطح شهرمی بینیم؛ ازاین بابت به نظر بنده خوب کارکردند.
موضوع دوم بحث و اختلافاتی که در شورا مطرح بود برکسی پوشیده نیست؛ باکمال تاسف این اختلاف به مسائل شهری ضربه زد و خود اعضای شورای شهر هم به این مسئله آگاهی دارند.
موضوع سوم ارزیابی آحاد اعضای شورای شهر است؛ در این مورد باید دقت بیشتری کرد که این مسئله نشان می دهد برای شورای آینده مردم چه دقت هایی را داشته باشند.
 البته افرادی که در شورای شهر اصفهان آمدند آدم های وزینی هستند. آدم های اجرایی و در امور اجرايي سابقه دارند و ازجهت جایگاه شخصیتی وحقیقی و حقوقی آدم های خوبی هستند؛ امکان دارد که اشکلاتی را به بعضی داشته باشیم اما به این معنا نیست که حق شورای شهر از بین برود. بنابراین ارزیابی کلی بنده باتوجه به این که پشت نیمکت نشستم نسبت به شورای شهر ارزیابی خوبی است.

ایمنا: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نیز هستیم نظرشما درمورد شاخصه های انتخاب رئیس جمهور اصلح چیست ؟
شاخصه های رئیس جمهور را قانون تعیین کرده است که در قسمتی آمده که باید رجل سیاسی باشد. تفسیر رجل سیاسی را باید شورای نگهبان از نظر قانونی انجام دهد که یکی از مهمترین شرط هاي قانون اساسي است که این شرط باعث می شود که تعداد زيادي که مدعی سیاسی هستند از گردانه خارج می شوند و این مسئله اي  مهمي است، علاوه براین مسئله وظایفی ديگري است كه در قانون به آن اشاره شده است كه مورد مهم بعدي التزام عملی به ولایت فقیه است؛ که این موردی که قانون مشخص کرده و بسیار مهم است. التزام عملی به ولایت فقیه باید در زندگی رئیس جمهور مشهود باشد.
مورد بعد كه در قانون اساسی نوشته شده است رئیس جمهور بعد از مقام رهبری نفر دوم کشور است؛ پس نشان می دهد یک جایگاه بالایی است و هرکسی نمی تواند در این جایگاه باشد. این موارد که 24 مورد است و در قانون نوشته شده است را به مردم باید از طریق رسانه ها همانند صداوسیما، جراید و خبرگزاری ها آگاهی داده شود تا مردم فرد اصلح را برای کرسی ریاست جمهور انتخاب کنند.


ایمنا:رئیس جمهور منتخب باید چه دغدغه هایی را در اولویت برنامه های خود قرار دهد؟
در راهبرد سیاست خارجی برنامه های ریاست جمهوری باید متناسب با شرایط بین المللی که حاکم و اثرگذار بر داخل کشور است. دوم وضعیت درون تشکیلاتی نظام از ابعاد مختلف اقتصادی،فرهنگی،صنعتی، سیاسی است که باید در برنامه ی رئیس جمهور باشد. سوم شناخت مخاطبین خود است؛ اگر واقعا مخاطبین خود را نشناسد و اولویت بندی نکند مخاطبین خود را شاید نتواند نتیجه ای را که بتواند بگیرد.
چهارم مرزهایی که ما از حیث قانون اساسی و نگاه رهبری داریم باید مرزها را بشناسد. خطوط قرمزی داریم که باید خطوط قرمز را رعایت کند.

ایمنا: مهم ترین معضلات اقتصادی کشور چیست؟
الان در کشور شاهد رکود اقتصادی هستیم؛ ما باید از رکود اقتصادی بیرون بیاییم. برنامه های رئیس جمهور آینده یک بخش مهم آن برون رفت از رکود اقتصادی است که این مستلزم یک برنامه دقیق در این زمینه است.
مهم ترین چالش اقتصادی کشور بیکاری است. هم اکنون رشد بیکاری در کشور یک معضل است. به خصوص در قشر تحصیل کرده جامعه و این یکی از مصیبت هایی است که در مقابل رئیس جمهور حال و آینده است.

ایمنا: بیکاری چه تبعات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دیگری را در جامعه دارد؟
مهم ترین مسئله ازدواج است که رابطه مستقیمی به بیکاری دارد و اگر بیکاری باشد، ازدواج حل نمی شود؛ مسکن حل نمی شود. اشتغال به عنوان یک بحث مادر در برون رفت از رکود اقتصادی مطرح می باشد.
پس رئیس جمهوری که می آید باید براساس سیاست های تبیین شده سرلوحه کارهایش برون رفت از رکود اقتصادی باشد.

 
ایمنا: گفته می شود نمایندگان در جریان تصویب قانون بودجه سال 96 در مجلس به موضوع پرداخت حقوق های نجومی چراغ سبز نشان دادند؛ دراين ارتباط نظرتان را مي شنويم؟
سوال خوبي است؛ با اينكه رئيس مجلس روشن گري هايي انجام دادند، ولي چند مطلب در اينجا است. يك آن كه مجلس بعد از فرمايشات مقام معظم رهبری با پدیده حقوق های نجومی برخورد كرد. براين اساس دو طرح آمد. اين طرح ها در صحن علني مجلس راه پيدا كرد. يكي از آن ها مطرح شد؛ اما طرح دوم كامل تر بود و قرار شد كه اين دوطرح به اصطلاح ادغام شوند و يك اصولي پيدا كند، اصولي كه در بعضي موارد مشترك بود. در همين هنگام دولت لايحه اي را آماده وبه مجلس ارائه كرد. اولين كاري كه انجام شد، رئيس مجلس نامه اي به رئيس جمهور نوشت که حقوق وزرا 10 ميليون تومان شود. اين اولين حركتي بود كه مجلس انجام داد. كار بعدي سراغ قانوني رفت كه براساس بند 5 لايحه ي خدمات كشوري به مقامات و مديران مربوط می شود. اين مسئله در كميسيون تلفيق مفصل بحث شد. دو بحث در اينجا مطرح است يكي مقامات كه از رئيس جمهور شروع مي شود كه بعد از آن هم وزرا هستند و روساي سه قوه هستند. مديران زير مجموعه اين مقامات هستند كه قرار براين شد كه حقوق مقامات بين 10 تا 12 ميليون تعیین شود كه اين مصوبه اول بود، اما در كميسيون تلفيق رفت با 30 درصد تغيير تبديل به 60 درصد شد. معناي آن اين بود 60 درصد حقوق مبنا در لايحه ي خدمات كشوري حقوق اين افراد شود كه يك مرتبه با محاسباتي كه اعلام شد گفتند 24 ميليون تومان شد. در اينجا يك ماده واحده بود و يك تبصره، اما جوسازي كه در كشور شد اين بود كه مجلس با حقوق نجومي موافقت كرده است؛ اين دروغ محض بود. حقوق نجومي 100 میلیون و 200 ميليون بود نه 24 ميليون. اين 24 ميليون در كميسیون تلفيق به اين شكل در آمد؛ ولي وقتي كه اين 24 ميليون همراه ماده و تبصره به مجلس آمد و تصويب شد، البته بنده راي ندادم، جوسازي شد كه حقوق نجومي را مجلس تصويب كرد. اين جو سازي ظلمي بود و مجلس را زير سوال بردند. بعد از آن سه پيشنهاد در صحن مطرح شد اول 60 درصد به 30 درصد تغيير پيدا كند. دوم آنكه اين 24 ميليون تبديل شود به 10 تا 14 ميليون تومان، بنابراين حقوق مقامات 12 ميليون خواهد شد؛ اما كار ديگري كه انجام شد، كساني كه حقوق 2 ميليون كارمندي داشتند از ماليات معاف شدند. اين مسئله خيلي مهم بود .اين يعني كاهش درآمد دولت؛ اما اين به نفع مستضعفين و مردم بود. اين كار خوبي بود كه صورت گرفت. اما اين كار خوب را كسي نگفت؛ اما آن مسئله را جوسازي كردند وگرنه نظر مجلس حقوق بين 10 تا 12 ميليون تومان است و تصويب شد.

ایمنا: سال 95 به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده بود، به نظر شما دولت در تحقق این شعار به چه میزان موفق بوده است؟
برون رفت از رکود اقتصادی تحقق اقتصاد مقاومتی است که شامل 24 سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی است . دولت فعلی باید بستر برون رفت از رکود اقتصادی را با تکیه براقتصاد مقاومتی عملیاتی کند که کارهایی انجام شده است و قرار بود تا پایان سال 95 آقای رئیس جمهور کارهایی که در این زمینه انجام شده است را اعلام کنند. اما صحبت هایی که مقام معظم رهبری داشتند این است که نتیجه ی این کارها را مردم در سفره ی خود ببینند. پس مسئله ی بعدی معیشت مردم است که مسئله ای بسیار مهم است.
نکته بعدی تکیه بر منابع اقتصادی است که سوال اینجاست که آیا باز هم می خواهیم بر منابع نفت و گاز تکیه کنند ما باید متکی به منابع غیر نفتی باشیم. و این اتفاق نمی افتد تا وقتی که اقتصاد مقاومتی تحقق یابد. اقتصاد مقاومتی یعنی استفاده از ظرفیت های برون  و درون سازمانی ایران . هم اکنون 9200 واحد صنعتی در استان اصفهان داریم که 25 درصد آن به اصطلاح خوابیده و تعطیل است. بقیه هم زیر 30 درصد اسمی در حال فعالیت هستند. این یعنی توقف ودر مقابل این موضوع واردات گسترده و بی سابقه است که این مسئله باعث بسته شدن کارخانجات شده است؛ بنابراین دولت باید در زمینه واردات کنترل داشته باشد. مقام معظم رهبری فرمودند اگر قاچاق مشاهده کردید آن را آتش بزنید برخورد کنید. مردم نیز باید به کالای ایرانی تکیه کنند تا صنعت و کار و اقتصاد در رونق داشته باشد و در مقابل واردات گرفته شود که این مسائل زنجیره ای است به هم پیوسته است.
 
 ایمنا: امسال در استان اصفهان نهمین سال خشکسالی را پشت سر گذاشتیم، این در حالی است که بیشترین فشار متوجه قشر کشاورزان اصفهان شده است. اقدامات انجام شده در این زمینه بویژه اجرای مصوبات 9 ماده ای را چطور ارزیابی می کنید؟
در استان اصفهان به خاطر خشکسالی زمین های کشاورزی شرق و غرب اصفهان بسیار خسارت دیده است . یک دلیل آن کاهش ریزش نزولات آسمانی است و دیگری مدیریت آب است که در موضوع مدیریت آب ضعیف برخود کردیم. براساس قانون توزیع عادلانه آب عمل نشده است حتی براساس مصوبه ی 9 ماده ای شورای عالی آب هم کمتر عمل شده است واین نکته قابل توجهی است .این آثار خود را گذاشته است. زمانی که در شرق اصفهان می رویم شرمنده مردم هستیم و به ما رسما اعلام می کنند که ما کشاورزی نداریم آب هم که نیست؛ بنابراین باید خسارت بگیریم. الان دختران ما که در سن 15 تا 20 سالگی ازدواج می کردند هم اکنون ازدواج نکردند و این نشان می دهد سن ازدواج بالا رفته است و طلاق هم زیاد شده است و این دو مسئله به اشتغال و آب ومسائل مربوط به آن بر می گردد.

 
ایمنا: برخی از بیرون با عینک برخوردار به اصفهان نگاه می کنند و همین نگاه باعث بروز مشکلات جدی در استان اصفهان شده، شما در مجلس چه اقداماتی برای اصلاح رویکردها نسبت به اصفهان انجام دادید؟
من  اعلام می کنم استان اصفهان و به خصوص شهر اصفهان از یک ظرفیت بسیار بالایی در ابعاد صنعتی فرهنگی اقتصادی و... برخوردار است و در مقابل کمتر توجه به این ظرفیت های درونی اصفهان می شود. مارکی به اصفهان زده اند به نام اصفهان برخوردار که در مجلس بودجه کمتر می دهند و در مقابل اعلام می کنند اصفهان باید مالیات بیشتری پرداخت کند. چرا که می گویند اصفهان برخوردار است . بنده 21 مورد را به عنوان موانع  رشد تولید ملی  نوشته ام که راس این موانع اداره مالیات است که بامردم مدارا نمی کنند، بانک ها هستند که مدارا نمی کنند، بیمه هم است زمانی که صحبت می کنیم اعلام می کنند شما قانون را تصویب کردید. ما قانون را تصویب کرده ایم ولی نه اینکه مردم را اذیت کنید. راه هایی را گذاشته ایم که مردم چرخ زندگیشان بچرخد. الان در دنیا وقتی رکود بود بانک ها از 40درصد سود به 4درصد سود می رسد. پول تزریق می کنند که صنعتشان نخوابد ولی ما در این شرایط عکس آن را عمل می کنیم. هم سود بیشتر ی می گیریم، هم تملک می کنیم، چون عقب افتاد، دیر کرد آن را در یافت می کنیم که دریافت این پول حرام است. زمانی که کارخانه دار این موضوع را می بیند کارخانه را تعطیل می کند و پول را در بانک می گذارد. چرا غصه و ناراحتی بخورد در حالی که بانک ها باید مشوق صنعت باشند، مشوق کار باشند متاسفانه مانع هستند؛ البته بانک ها هم مشکلاتی دارند ولی باید در جای دیگر این موضوع با حضور مسئولین بررسی و حل شود.

ایمنا: اقدامات صورت گرفته در خصوص اجرای مصوبات 9 ماده اي شوراي عالي آب را چطور ارزیابی می کنید؟
ما اعتقاد داريم مصوبه 9 ماده اي شوراي عالي آب بايد با قوت اجرايي شود، قرار دادن كنتورهاي هوشمند در استان های چهار محال و بختياري و اصفهان است از جمله اقداماتی است که از برداشت هاي بي رويه جلوگيري می شود.

ایمنا: در قانون بودجه سال 1396 ردیف بودجه تونل کوهرنگ 3 حذف شده است، نظرتان را در خصوص اين موضوع بفرماييد؟
در خصوص سوال شما بودجه اين موضوع را كنسل نكردند بلکه تامين بودجه تونل سوم را استاني كردند. البته شك دارم ملي-استاني شده است يافقط استاني است كه اگر ملي-استاني باشد خيلي خوب است واگر هم استاني باشد بايد از استان تامين شود. براي بشهت آباد هم دولت مصوبه دارد به مبلغ سه ميليارد ودويست ميليون تومان است. البته اين تونل را قرارگاه خاتم از چرمهين شروع كرده است كه بعد متوقف شد. اميدواريم تا سد آماده مي شود اين موضوع هم تكميل شود؛ اما جو سازي سياسي در اين موضوع خيلي زياد است و نگذاشتند كار به صورت كارشناسي پيگيري و انجام شود. البته وزارت نيروبراي پيشرفت اين موضوع خوب عمل نموده است.
 
 ایمنا: چرا برای نجات زاینده رود از تجربه احیای دریاچه ارومیه استفاده نمی شود؟
براي آن كه كشاورزان بتوانند خوب كشت كنند دو كار انجام داده ايم. يك آن كه طي جلساتي كه با آقاي كفيل فرماندار سابق اصفهان ( كه البته جا دارد بگويم اين تعويض آقاي كفيل يك حركت سياسي و ضربه اي براي ما دراصفهان بود) در جلسات متعدد به دونتيجه رسيديم: يك پيشنهاد که همانند دریاچه اروميه ستاد احياي زاينده رود و تالاب گاو خوني تشکیل شود كه پيشنهاد بنده اختصاص سه هزار ميليارد بود. پیشنهاد بعدی هم ساماندهي زاينده رود بود كه ساماندهي را از قبل شروع كرده بودند. خوشبختانه در اين مورد  تعداد زيادي از بندهاي رودخانه را جمع كردند. نتيجه عملياتي آن اين بود زماني كه آب باز شد با سرعت به سمت ورزنه رسيد، يعني ديگر مانعي نداشتند . برداشت هاي بي رويه را جلوگيري كرده بودند و يك ساماندهي بسيار خوبي انجام دادند. اين نتيجه عملياتي بود 26 ساعت تفاوت رسيدن آب با دفعات گذشته بود. نكته دوم كشاورزان ناظر بر مسئله قرار داده شدند؛ كه صنف كشاورزان در استان اصفهان اين مسئوليت را برعهده گرفت و كشاورزان خود آمدند در ساماندهي رودخانه حضور نظارتي داشتند تا آب به مقصد برسد. نكته سوم زماني كه آب باز مي شود دو الي سه روز طول مي كشد تا به اصفهان برسد. البته کشاورزان اعلام کردند ما آبي را مي خواهیم كه در بند آبشار به ما بدهند. خوشبختانه بعد از كشت پاييزي انتقادي را از سوي كشاورزان نداشتيم. اميدواريم كه پشت سد همواره آب باشد و بارندگي هاي خوبي انجام شود و بتوانيم براي برداشت كشاورزان كه به آب احتياج دارند به كشاورزان برسانيم.
 
ایمنا: وضعیت ذخیره سد زاینده رود چگونه است؟
 هم اكنون 251 ميليون متر مكعب آب در پشت سد زاينده رود موجود است و اميدواريم بارندگي هاي اخير در بالا آمدن آب پشت سد هم كمك كند كه بتواند پاسخگوي خوبي براي 5 ميليون نفر آب شرب داشته باشيم. چون نگران فصل تابستان هستيم وهم بتوانيم بخش دوم رها سازي آب كه قرار است به كشاورزان داده شود، انجام دهيم. ما به دنبال پياده سازي مصوبه 9 ماده اي شوراي عالي آب هستيم.
 

ایمنا: طرح انتقال آب سمیرم به رفسنجان در چه مرحله ای است؟
یک مصوبه قدیمی است كه از آب سميرم برای کرمان و رفسنجان برداشت شود. اين مصوبه متعلق به زمان آقای هاشمي رفسنجاني بوده است. اما الان در شرايط فعلي به گونه اي است كه سميرم هم با كمبود آب مواجه شده است و چگونه مي شود كه اين آب منتقل شود. هم اكنون بحث بين وزارت نيرو و مردم سميرم است كه بايد ديد نتيجه چه خواهد شد.

ایمنا: گفته می شود انتقال آب به یزد باید بعد از افتتاح تونل سوم اتفاق می‌افتاد؛ نظرتان در این مورد چیست؟
خط انتقال آب كه براي يزد كشده شده است قرار براين بود كه از تونل سوم اين لوله كشي انجام شود ولي در زمان دولت آقاي خاتمي از كانال دوم استفاده كردند كه اعتراض مردم بر اين مسئله وارد است و نمي توانيم اين اعتراض را ناديده بگيريم. صحبت اين جاست كه اگر اين مصوبات را قبول داريد قرار براين شد كه وقتي تونل سوم راه افتاد براي يزد آب بدهيد شما آمديد با رانت خواری از تونل دوم اين كار را انجام مي دهيد؛ البته مردم يزد، چهارمحال وبختياري و اصفهان همه مردم ايران هستند كه آب شرب، كشاورزي وصنعت نياز دارند و دولت باید تامين نمايد.

ایمنا: مدتی قبل در فضای سیاسی و سپس رسانه ای کشور طرح آشتي ملي مطرح شد كه واکنش قاطع سران نظام مواجه شد نظرتان را دراين خصوص بفرماييد؟
طرح آشتي ملي را آقاي خاتمي مطرح كرد. من معتقدم آشتي ملي يعني ولنگاري سياسي، باهدف چراغ سبز به دشمن و براي جلب حمايت از دشمن وبستر سازي براي دوقطبي كردن جامعه، آن هم در شرايطي كه انتخابات را در پيش رو داريم. نكته اي كه در سوال شما بود كه مقام معظم رهبري لغو كردند حضرت آقا با قاطعيت برخورد كردند اول آن كه چه كسي با چه كسي قهر است؟ باكسي قهر نيستيم ملت ما يك ملتي يكپارچه است نماد اين يكپارچگي در 22 بهمن ماه، روز قدس و جريانات ديگر نشان داده شده است؛ ولي ما باكساني كه فتنه را ايجاد كردند به هيچ وجه آشتي نمي كنيم. آنها توهين به امام حسين(ع) كردند. آقا فرمودند ما با آنها آشتي نمي كنيم مسئله روشن است. خط قرمز ما در انتخابات آينده مسئله فتنه است. سران فتنه وعناصر فتنه وكساني كه در فتنه نقش داشتند. واين نكته هم روشن است. بنابراين آشتي ملي يك چاقوي دو لبه است. بنده چون مطالعات بيروني داشته ام عرض می کنم، شخصي است به نام جينگ شارپ که مبتكر انقلاب هاي مخملي در دنيا است. در 150 محور بحث مي كند يكي از محورهايي مورد بحث قرار مي دهد این است که تقلب در انتخابات رمز اردو كشي خياباني است. يكي ديگر از محورهاي ديگر طرح آشتي ملي است. آقايان اين صحبت متعلق به خودشان نيست. اين صحبت از جاي ديگر است وتيغ دولبه است. هم فريبكاري مردم است كه ما به ميدان آمديم براي اينكه آشتي كنيم، نگاه كنيد اينها و ولايت فقيه نمي خواهند اين اتفاق بیفتد و گرنه ما آماده آشتي هستيم. عقبه ي كار را نمي گويند كه ما چه هستيم ولي اين مسئله را مطرح مي كنند كه يك ولنگاري سياسي است.


ایمنا: يكي از هشدارها ونكاتي كه مقام معظم رهبري در تاكيدات خود داشتند در مورد نفوذ دشمن است. متاسفانه شاهد بوديم افرادي مانند آلن گودمن كه يك جاسوس شناخته شده سيا است در پوشش علمي وارد چند دانشگاه و مرکز علمی کشور مي شود و مورد استقبال قرار می گیرد. نظرتان در اين رابطه بفرماييد؟
بحث نفوذ يك بحث مستقل ودقيقي است. قبل از انقلاب جريان نفوذ را داشته ايم. در زمان شاه كه مبارزه مي كرديم زمانی که دستگیر شدم و در زندان عادل آباد بوديم، در همان زندان جريان نفوذ بود. شبكه نفوذ قبل از پيروزي انقلاب اسلامي با عناوین مختلف بود، انجمن ايران و آميريكا، انجمن ايران و فرانسه و انجمن ايران و انگليس نمونه آن هستند. اين انجمن ها مراكز جريان سازي نفوذ در داخل كشورما بود. هدف اول شناسايي استعدادهاي فوق العاده، هدف دوم بردن اين استعدادها به كشورهاي خودشان، هدف سوم ساختن مديران باافكارآمريكا، انگليس و فرانسه واسرائيل بود. و سپس ورود به كشور و گرفتن قدرت حكومت، كما اينكه در معماي شاه مي بينيدعامل نفوذي در كنار شاه يك صهيونيست و همه كاره است. اين مطلب روشن است؛ بعد از پيروزي انقلاب اسلامي شيوه اين جريان نفوذ تغيير كرد. در بحث جنگ يك معقوله است؛ بعداز قطعانه 598 معقوله اش شيوه اش عوض شد. اين شيوه دو حركت شكل گرفت يكي حركت فضاي مجازي که الان سايت ها جريان نفوذ را كار مي كنند. ماهواره ها هم به همين ترتيب و ديگري استفاده از افراد و گماشتن آن ها در دستگاه هاي اجرايي وحكومتي. براي واضح تر شدن اين موضوع مثالي مي زنم؛ در بين فتنه 78 تا فتنه 88 يك فاصله 10 ساله است كه در اين فاصله 10 ساله بنياد سوروس فعال مي شود. جهان بكلور آماده مي شود. شيرين عبادي پيدا مي شود، اينها شروع به آموزش دادن مي كنند. بعد كنفرانس هايي در قالب علمي و مطبوعاتي در دنيا برگزار مي كنند. از ايران دعوت مي كنند كه از ايران ابطحي، عطريان فر، سعيد حجاريان دعوت مي شوند وبه كنفرانس ها در قالب پوشش علمی مي روند؛ اما آموزش ها براندازي نظام است كه بعد در ايران جهان بكلور است. بنده ليستي از اينها دارم كه نقش هركدام را مشخص كرده ام. آخرين مرحله ورود شخصيتهايي در قالب دانشمند، پروفسور، اساتيد دانشگاه در قالبي علمی وارد ايران مي شوند. يكي از اين افراد گودمن مي باشد. گودمن يك عنصر بسيار خطرناك و صهيونيستي است و با كمال تاسف وقتي آمد چه استقبال گرمي از وی در دانشگاه های تهران، اصفهان وشيراز كردند و بعد گزارشي نوشت كه ايشان عنصر سازمان سيا بود. اين شيوه ي نفوذ رابراي براندازي مطرح مي كنند كه در بحث هاي جين شارپ هم است و مصداق اين مسئله يك گرجستان وديگري شوروي است. فروپاشي شوروي از اين كار صورت گرفت كه مقام معظم رهبري فرمودن اينها فكر مي كنند اينجا گرجستان است كه با 10 ميليون دلار مي توانند حكومتي را عوض كنند؛ اينجا ايران است.

ایمنا: گویا قرار بود در مجلس استيضاح وزيرعلوم شكل بگيرد و فرآیند جمع آوری امضا در مجلس هم طی شد، می خواستیم كه بدانيم اين استيضاح تا كجا پيش رفت؟
موضوع استيضاح وزير علوم با وساطت آقاي لاریجانی جلساتي با استيضاح كنندگان تشكيل شد. بنده هم استیضاح را امضا كرده بودم. در آن جلسه بحث هاي زيادي صورت گرفت. استيضاح كنندگان موارد استيضاح خود را مطرح كردند. اين روال مجلس است. مجلس به اين وزير مهلت مي دهد، اگر در زمان مهلت اصلاحات انجام شد كه مسئله برطرف مي شود؛ بنابراين استيضاحي نياز نيست، ولي اگر در زمان مهلت اصلاحات انجام نشد و نمايندگان قانع نشدند، پیش می رود. وزير علوم آمد، جلسات تشكيل شد، قول هايي دادند، زمان براي حل موضوع گرفتند. اميدواريم حل كنند؛ البته مواردي كه ما در اصفهان به ايشان گفتيم هنوز حل نكردند.

 
ایمنا: خطر جریان نفوذ دشمن تا چه حد توانسته به دستگاه های مهم اجرایی و تصمیم گیر کشور نزدیک شود و تا چه میزان تاثیر گذاشته است؟
 آخرين مطلبي كه اتفاق افتاد مربوط به خانم آفرين چيت ساز است. این فرد كه شوهر تاجري داشته است وسپس از وی طلاق مي گیرد. بعد با يك هنرمند ازدواج مي كند. بعد از آن به جشنی در سفارت فرانسه دعوت مي شوند. در آن جا دو عنصرسازمان سيا اين خانم را شناسايي مي كنند. به خاطر ظاهر زيبا و... تلفن مي گيرند. اين خانم از اين شوهر هم طلاق مي گيرد. بعد او را به مدت 4 ماه به بيروت مي فرستند كه آموزش ببيند. سپس به اروپا مي آورند و در هلند نیز به مدت یک سال تحت آموزش قرار مي گيرد. سپس وارد ايران مي شود. متاسفانه این خانم توانست 15 نفر از مديران کشور را آلوده کند؛ اين شبكه نفوذ است. و بعد در كنار یکی از روزنامه ها شروع به فعالیت می کند و كميته اي تشكيل مي دهند كه 18 مقاله از خارج كشور براي اين خانم ايميل مي كنند و به نام خودش در این روزنامه به چاپ مي رساند؛ كه يك نمونه آن متعلق به كساني است كه مقابل برنامه برجام اعتراض داشتند. ومسائل ديگر ي هم مطرح مي كنند كه اين جريان نفوذ بسيار خطرناك است. بيشتر جريان نفوذ فكري-فرهنگي است جنگ نرم يعني تسخير 15 سانتي متر بين دو گوش انسان كه اگر اين كار را كردند يعني استعمار فكري است. زيرساخت نفوذ وشبكه هاي نفوذ تسخير انديشه هااست.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
تهیه شده در گروه سیاسی خبرگزاری ایمنا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
/50/122/ 08165/109
 
کد خبر 277006

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.