جزییات شیوه نامه تغییر شاخه یا تغییر رشته دانش آموزان پایه دهم اعلام شد

مدیرکل دفتر متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش جزییات ابلاغ شیوه نامه تغییر شاخه یا تغییر رشته را برای دانش آموزان پایه دهم نظام جدید آموزشی تشریح کرد.

به گزارش ایمنا، قربانعلی افشانی از ارسال شیوه نامه تغییر شاخه یا تغییر رشته برای دانش آموزان پایه دهم نظام جدید آموزشی خبر داد و اظهار کرد: شیوه نامه تغییر شاخه و رشته دانش آموزان پایه دهم نظام جدید آموزشی توسط وزیر آموزش و پرورش به استان ها ابلاغ شد.
وی ادامه داد: دانش آموزان پایه دهم در هر 3 شاخه دوره دوم متوسطه ( نظری با 4 رشته، فنی و حرفه ای با 41 رشته و کاردانش با 153 رشته) می توانند در پایان پایه دهم (پایان خردادماه) طبق شیوه نامه ارسالی رشته تحصیلی خود را تغییر دهند.
مدیرکل دفتر متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: دانش آموزان می توانند پس از پایان پایه دهم با تغییر رشته در مهر سال 96 پایه یازدهم را با رشته جدید ادامه دهند.
لزوم انجام برنامه قبل از آغاز امتحانات خردادماه یا شهریورماه
افشانی با بیان اینکه این دانش آموزان می توانند این کار را قبل از آغاز امتحانات خردادماه یا شهریورماه هر سال انجام دهند، اظهار کرد: دانش آموزان ابتدا باید یک فرم را پر کنند این فرم پس از بررسی توسط مشاوران در مدرسه جهت بررسی علاقه و سوابق تحصیلی آن ها تایید می شود که پس از تایید اداره آموزش و پرورش منطقه، تغییر رشته و شاخه آن ها بلامانع است.
 وی ادامه داد: شرکت در امتحان تغییر رشته در 2 مرحله یعنی در خردادماه و شهریور ماه پایه دهم به عمل می آید و دانش آموز می تواند برخی از دروس را در خردادماه و برخی را در شهریور ماه و یا کل دروس را در خردادماه و یا شهریورماه امتحان دهد و چنانچه در خردادماه در امتحان تغییر شاخه و رشته دروس شرکت کند و موفق به کسب نمره قبولی در آن دروس شود می تواند آن ها را مجددا در شهریورماه امتحان دهد.
شرکت در امتحان تغییر رشته در 2 مرحله
مدیرکل دفتر متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: هر دانش آموز می تواند به هر رشته ای که می خواهد برود به طور مثال اگر مایل به تغییر رشته در شاخه نظری باشد باید 4 درس تخصصی این رشته را امتحان دهد و پس از کسب حد نصاب قبولی  در مهرماه 96 به پایه یازدهم برود.
افشانی ادامه داد: دانش آموز برای تغییر رشته دادن به رشته فنی و حرفه ای باید دروس اختصاصی شامل شایستگی های فنی و غیرفنی را که شامل تئوری و کارگاهی است امتحان دهد همچنین برای رفتن به رشته کاردانش باید شایستگی فنی و غیرفنی و استاندارد مهارت را امتحان دهد.
وی اظهار کرد: برای تغییر رشته و شاخه اگر دانش آموز در درس های مشترک پایه دهم با رشته جدید نمره قبولی دریافت کرده باشد  آن نمره قبولی از او پذیرفته می شود همچنین اگر در آزمون تغییر رشته خود قبول نشود در رشته قبلی باید ادامه تحصیل دهد. /01191/ 142/3
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews 
کد خبر 273835

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.