حضور بیش از 200 داوطلب در کنکور کارشناسی ارشد پیام نور در شهرضا

شهرضا – رییس دانشگاه پیام نور شهرضا گفت: 245 نفر از داوطلبان تحصیلات تحمیلی در هفدهمین آزمون فراگیر مقطع کارشناسی ارشد پیام نور در شهرضا با یکدیگر به رقابت پرداختند.

عباس نعمت‌الله زاده در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، با تأکید بر ضرورت علم آموزی به عنوان مهمترین عامل ایجاد تحول در زندگی افراد، عنوان کرد: دانشگاه و مراکز علمی با اشاعه علم و فرهنگ دانش پژوهی، نقش مؤثری در ارتقاء جایگاه فردی و اجتماعی افراد دارند.
وی، دانشگاه پیام نور را دانشگاهی بزرگ و بین المللی و واجد ویژگیهای منحصر به فرد علمی برشمرد و اظهار کرد: تا حدود 3 سال قبل حدود یک میلیون نفر در این سیستم دانشگاهی تحصیل می‌کردند، اما امروزه با وجود کاهش این تعداد به حدود 500 هزار نفر، باز هم پیام نور به عنوان یکی از ارکان مهم علمی کشور محسوب می‌شود.
نعمت الله زاده شیوه طراحی سؤالات آزمونهای مختلف در پیام نور را یکی از ویژگیهای این دانشگاه برشمرد و افزود: برگزاری آموزینهای جامع از هر درس در هر مقطع و رشته تحصیلی زمینه ایجاد یکی از معتبرترین بانک سؤالات دانشگاهی کشور را فراهم کرده است.
وی در ادامه، تدوین و انتشار منابع درسی در رشته‌های مختلف را از جمله دیگر ویژگیهای این نظام آموزشی دانست و بیان کرد: غنی محتوای برخی از متون درسی این دانشگاه به اندازه‌ای معتبر و قابل استناد بوده است که در برخی از نظامهای آموزشی دیگر از این کتابها به عنوان منبع درسی استفاده می‌شود.
رییس دانشگاه پیام نور شهرستان شهرضا اضافه کرد: با وجود اینکه در برخی از مراکز دانشگاهی، جزوات اساتید هر درس به عنوان منبع درسی پیشنهاد می‌شود، در نظام آموزشی پیام نور منابع درسی کاملاً بر اساس سرفصلهای وزارت علوم تحقیقات و فن آوری ارائه و تدریس می‌شود.
نعمت الله زاده، کاهش ساعات حضور دانشجو در دانشگاه را از نتایج کاهش وابستگی دانشجو به استاد در نظام آموزشی پیام نور دانست و اظهار کرد: شاید حضور دانشجویان در کلاسهای درسی این نظام آموزشی اندک باشد اما دانشجویان می‌توانند با حضور در کلاسهای فراوان فوق برنامه، ارتباط بیشتری با دانشگاه و مسؤولان آن برقرار کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت:دانشگاه پیام نور شهرضا در کنار دانشگاه‌های پیام نور کاشان و نطنز، جزء سه مرکز دانشگاهی برتر پیام نور در استان اصفهان قرار دارد.
رییس دانشگاه پیام نور شهرستان شهرضا تصریح کرد: در سال 95 تعداد 30 درصد از مجموع دانشجویان پذیرفته شده در دانشگاه‌های مادر، از بین افرق التحصیلان دانشگاه پیام نور بوده است.
نعمت‌الله زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری هفدهمین آزمون فراگیر کارشناسی ارشد این دانشگاه، گفت: دانشگاه پیام نور مرکز شهرضا به عنوان یکی از حوزه های برگزار کننده آزمون فراگیر کارشناسی ارشد دوره هفدهم ، میزبان 245 نفر از داوطلبان بود.
وی بیان کرد: اسامی پذیرفته شدگان این آزمون، اوایل اسفند ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود.02149/131/10
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
کد خبر 268454

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.