کارگاه آموزشی تسهیل گران طرح ملی خادم برگزار شد

دوره آموزشی تسهیل گران طرح ملی خادم با حضور مدیرعامل، معاونین، روسای شعب و کارشناسان مربوطه در سالن کنفرانس ستاد جمعیت هلال احمر استان برگزار شد.

به گزارش ایمنا؛ کارگاه آموزشی تسهیل گران طرح ملی خادم، چهارشنبه 29 دی ماه با حضور 70 نفر از تسهیل گران طرح ملی خادم از 7 شعبه پایلوت در نظر گرفته شده در سالن کنفرانس جمعیت هلال احمر استان برگزار شد.
ایران جزء 10 کشور حادثه خیز جهان است
دکتر مومنی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در این کارگاه یک روزه بیان کرد: ایران جزء 10 کشور حادثه خیز جهان است و آمادگی در برابر بلایا و سوانح از اهمیت بالایی برخورداراست. جامعه هدف در طرح ملی خادم خانواده ها هستند و ما باید به سمتی برویم که شاخص آمادگی خانوارهای ایرانی تا پایان سال 1400 به رقم مطلوبی برسد.
وی ضمن بیان مشکلات اجرایی طرح خادم گفت: جمعیت هلال احمر استان از طریق برگزاری نشست هایی با مدیر کل مدیریت بحران استان و فرمانداران شهرستان هایی که به صورت پایلوت انتخاب شده اند، در صدد تسهیل اجرای این طرح و دریافت بازخوردهای اجرای آن می باشد.
نقش رهبران محلی و گروه های مرجع در طرح خادم
رییس کمیته برنامه ریزی و پشتیبانی طرح خادم در جمعیت هلال احمر استان اصفهان خاطرنشان کرد: نقش رهبران محلی و گروه های مرجع در اجرای مطلوب طرح خادم موثر است. بایستی آموزش های لازم به این افراد داده شود تا شاهد تحقق اهداف این طرح ملی در افزایش آمادگی خانواده ها در برابر حوادث و بلایا باشیم .
دکتر مومنی در پایان توجه به نقشه خطرپذیری و شناسایی مخاطرات شهرستان و آموزش بر این اساس در هر شهرستان را مورد تاکید قرار داد.
جلب مشارکت خانواده ها برای یادگیری و یاددهی
بنابراین گزارش، در ادامه این کارگاه آموزشی سرپرست معاونت آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر استان اصفهان هدف کلی طرح خادم را جلب مشارکت خانواده ها برای یادگیری و یاددهی مباحث آموزش همگانی در تحقق جامعه آماده در برابر مخاطرات بیان و تصریح کرد : جامعه هدف و نوک پیکان طرح ملی خادم خانواده های ساکن در استان می باشند.
 جلالیان افزود:  طرح ملی خادم با شعار "خانواده آماده، جامعه آماده" و اینکه ما خدمت را پیش مردم می بریم  با هدف آماده سازی خانواده ها در برابر حوادث، ارتقاء توانمندی آنان برای مقابله با مخاطرات و افزایش تاب آوری جامعه به اجرا در می آید و براین اساس خانواده ها برای آموزش انتخاب شدند. به طور یقین خانواده هسته اصلی تشکیل اجتماع و پایدارترین و تاثیرپذیرترین بخش از جامعه می باشد.
دبیر کمیته برنامه ریزی و پشتیبانی طرح خادم درجمعیت هلال احمر استان اصفهان اظهار امیدواری کرد: نقش مطالبه گری و مدافعه گری هلال احمر به عنوان یک سازمان مردم نهاد و داوطلب محور و نقشی که در آموزش همگانی بر عهده دارد ، قابل انکار نیست. با اجرای این طرح می توانیم جامعه ای ایمن در برابر مخاطرات و بلایا داشته باشیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح، دو نفر از تسهیل گران جمعیت هلال احمر با مراجعه به درب منازل هموطنانمان در سطح شهرستان هایی که به صورت پایلوت در نظرگرفته شده اند ، اقدام به ارائه مطالب آموزشی مرتبط با ایجاد آمادگی جهت مواجهه با وقوع حوادث طبیعی و غیر طبیعی خواهند کرد.
گفتنی است در این کارگاه آموزشی شرکت کنندگان مباحثی همچون کلیات و تشکیلات اجرایی طرح، مراحل و شیوه نامه اجرایی برنامه آماده در مخاطرات، شیوه نامه آموزشی و ارزیابی آمادگی خانواده ها، شاخص ها و شیوه پایش ارزیابی برنامه و ... فرا گرفتند.01191/142/3
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews 
کد خبر 265592

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.