اردوهای راهیان نور نقش مهمی در زنده نگهداشتن یاد شهدا دارد

لنجان_بخشدار مرکزی شهرستان لنجان گفت: تاریخ هشت سال دفاع مقدس، گنجینه عظیمی است که ملتهای آزاده جهان می ‌توانند با درک و تعمق در آن، توشه ‌ای ارزشمند را به ارمغان ببرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، ناصر حسینی منجزی در نشست ستاد راهیان نور شهرستان لنجان اظهار کرد: تاریخ هشت سال دفاع مقدس، گنجینه عظیمی است که ملتهای آزاده جهان می ‌توانند با درک و تعمق در آن، توشه ‌ای ارزشمند را به ارمغان ببرند و باید گفت رمز پیروزی رزمندگان در جنگ تحمیلی، داشتن نیروی ایمان قوی و اخلاص بود و امروز نیز می توان با تاسی به همان ارزشها و باورها را به جامعه تحویل داد.
وی ادامه داد: راهیان نور متعلق به همه مردم است و هوشمندانه از این اقدام اثرگذار استقبال می کنند و امروز با عنایت خداوند راهیان نور به اوج خود رسیده است و همه دست اندرکاران این عرصه با توجه به فرمان رهبر معظم انقلاب جهت اجرای این موضوع اهتمام بخشیده اند.
بخشدار مرکزی شهرستان لنجان با اشاره به تلاش بی وقفه دشمن در ایجاد انحراف در خط سیر انقلاب اسلامی و تهاجم فرهنگی، تصریح کرد: اردوهای راهیان نور چندسالی است که برای دانش آموزان به همت سپاه و با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود و این حرکتی عظیم فرهنگی و مهم بشمار می رود که بدون شک می تواند اغازگر یک تغییر و تحول در دانش آموزان و نسل جوان جامعه باشد، تغییری که در جنگ نرم امروز بسیار حیاتی و ضروری است.
وی با اشاره به اینکه شهدا گردانندگان واقعی اردوهای راهیان نور هستند ادامه داد: خنثی کردن نقشه های شوم آنان با تقویت برنامه های فرهنگی از قبیل اردوهای راهیان نور و انتقال ارزشهای انقلاب به نسل جدید میسر می شود  از سوی دیگر اردوهای راهیان نور فرصتی مغتنم برای «شناختن» است و امتیاز و فرصت طلایی است که شهدای هشت سال جنگ تحمیلی به عاشقانشان می دهند تا با خودشناسی به خداشناسی برسند.

حسینی منجزی اضافه کرد: انتقال و گسترش فرهنگ شجاعت، فداکاری، از خودگذشتگی و رشادت به نسل های جوان از مهمترین اهداف برپایی این اردوها است و این اردوهای معنوی از مهمترین مولفه های ترویج فرهنگ شهادت در جامعه است و راهیان نور درحقیقت یعنی ورود به سرزمینی که عطر بهشت دارد و قداستش به سرزمین کربلای حسین است و در یک کلام راهیان نور یعنی انقلابی بودن و انقلابی ماندن.
وی ادامه داد: دنیای امروز دنیای جنگ و نبرد است و در گوشه و کنار این دنیا ناامنی و جنگ بیداد می کند، با این حال ایران اسلامی توانسته اقتدار و صلابت خود را حفظ کند و رسیدن به این مرز از امنیت را مرهون و مدیون ایثارگری ها و فداکاری های شهدای هشت سال جنگ تحمیلی هستیم بنابر این باید با پاسداری و قدردانی از این موهبت ها یاد و نام شهدا را حفظ کنیم که یکی از راههای مهم رسیدن به این هدف استفاده از بستر راهیان نور است.
بخشدار مرکزی شهرستان لنجان در ادامه به جنگ نرم دشمنان ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: باید توجه داشت که جنگ نرم در پی از پای درآوردن اندیشه و تفکر جامعه هدف می باشد تا حلقه‌های فکری و فرهنگی آن را سست کند و با بمباران خبری و تبلیغاتی در نظام سیاسی اجتماعی حاکم تزلزل و بی‌ثباتی تزریق کند.

وی عنوان کرد: این موضوع ،علیه ایران از گستره و عملکرد وسیعی برخوردار می باشد چرا که دشمنان قسم خورده این آب وخاک که دست پلیدشان از منابع این مملکت بریده شده است می خواهند جامعه ما را به بن بست کشیده تا از این رهگذر به اهداف شوم خود دست یابند.
حسینی منجزی بیان کرد: راه‌اندازی پروژه جنگ نرم علیه ایران در مقطع کنونی را باید ناشی از گسترش حس تنفر از امریکا در جهان دانست که به نظر سران کاخ سفید،ایران مرکز اصلی ایجاد این تنفر و گسترش آن است.
وی اذعان کرد: پدیده جنگ نرم که هم‌اکنون به عنوان پروژه‌ای عظیم علیه جمهوری اسلامی ایران در حال تدوین است در شاخص‌هایی ماننده ایجاد نابسامانی اقتصادی، شکل دادن به نارضایتی در جامعه،جنگ رسانه‌ای و ...از طریق روش‌های مدنی و ایجاد ناتوی فرهنگی متبلور می‌شود.
بخشدار مرکزی شهرستان لنجان متذکر شد: در مقابله با جنگ نرم بیش از هر چیز باید قواعد مقابله را شناخت چراکه قواعد مقابله نرم با قواعد مقابله سخت تفاوت دارد از سوی دیگر مختصات مبارزه نیز متفاوت است و باید گفت در مواجهه نرم لزوما دشمن در طرف مقابل دشمن نایستاده است.
وی خاطرنشان کرد: از این رو همان گونه که واکسینه کردن کودکان جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ ضروری است، واکسینه کردن نسل‌های جدید در برابر خطرات برنامه‌های رسانه‌ای و برنامه‌های جنگ نرم دشمن نیز ضروری است.
حسینی منجزی تصریح کرد: برنامه‌های زودهنگام تربیتی و فرهنگی‏ پیشگیری زودهنگام بویژه برای دانش آموزان مدارس و موسسات آموزشی و دانشگاه‌ها بسیار موثرتر از درمان بعد از دچار شدن افراد به عارضه است از این رو ترویج فرهنگ قرآنی و سخنان اهل بیت (ع) به عنوان مهمترین موانع در مقابل نفوذ و تاثیر برنامه‌های دشمنان بر قلب و عقل جوانان و ملتمان به شمار می‌روند.

وی اضافه کرد: باید توجه داشت که فرهنگ پوچ غرب در قلب و عقل جوانی که مملو از قرآن کریم، سخنان پیامبر اسلام (ص)، امام علی (ع) و احادیث سایر اهل بیت (ع) و فرهنگ ایثار و شهادت باشد؛ نمی‌تواند به راحتی نفوذ کند از این رو جا دارد که در راستای تحکیم این فرهنگ تلاش شود.
در ادامه این نشست مصطفی حبیب الهی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنجان اظهار کرد: نفوذ جمهوری اسلامی ایران در جهان امروز بدلیل رهبری حکیمانه امام خمینی(ره)و مقام معظم رهبری و همچنین رشادت‌های شهیدان است، لذا نقش شهیدان و دفاع مقدس یک نقش کلیدی است و زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و باید این فرهنگ را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.
وی افزود: امروز با توجه به هجمه‌های سنگین دشمنان باید تلاش کنیم تا با احیاء، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طلبی، زنده نگهداشن یاد شهیدان و حفظ آثار آنان،‌ تجلیل و تكریم از خانواده‌های معظم شهیدان و بسیج امكانات نظام به منظور پراكندن عطر ملكوتی شهادت را در جامعه‌ محور فعالیت‌های خود قرار دهیم تا نسل جوان ما با فرهنگ شهدا آشنا شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنجان تصریح کرد: ارودهای راهیان نور دریچه‌ای برای ترویج ایثار و شهادت به جامعه است و باید تلاش کنیم تا به نحو احسن از این ظرفیت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه استفاده شود چرا که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و برای مقابله با تهاجم فرهنگی موضوعی است که باید به آن نگاهی ویژه داشت. 
وی خانواده های شهدا و جانبازان را بزرگترین سرمایه جامعه دانست و ادامه داد: خانواده های معظم شهدا و ایثارگران سرمایه‌های معنوی انقلاب و نظام به‌شمار می‌آیند و باید مورد تکریم و دلجویی قرار گیرند چرا که ارزش، عظمت، صبر و بردباری خانواده های شهدا، همسان و هم اندازه خون پاک شهیدان است.
حبیب الهی با اشاره به اینکه شهدای ما الگوی جوانان و شهدای امروز کشور هستند، عنوان کرد: دیروز رزمندگان با استفاده از فرهنگ والای ایثار و شهادت در جغرافیای ایران از حریم ولایت و امامت و ارزش‌های اسلامی دفاع کردند و امروز رزمندگان در مرزهای اعتقادی و منطقه مقاومت با عناصر تکفیری که در پی تخریب چهره اسلام رحمانی

هستند و چهره اسلام را خشن جلوه داده و در پی امنیت رژیم غاصب اسرائیل هستند، مبارزه می‌کنند و شهدای هسته‌ای و مدافعین حرم با الگوپذیری از امام حسین(ع) و شهدای ایران اسلامی به این درجه رفیع نائل آمدند.
وی یادآور شد: شهدا در طول جنگ تحمیلی با الگوپذیری از امام حسین (ع) به‌خوبی نشان دادند که با خودباوری و ولایت‌مداری خود تمامی تهدیدات دشمن را خنثی می‌کنند و بر همین اساس آشنایی آحاد مردم بخصوص نسل جدید با شهدای هشت سال دفاع مقدس امری ضروری به‌حساب می‌آید.
02116/131/15
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
کد خبر 264437

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.