ساخت محافظ گوش آکوستیک از سوی محقق اصفهانی

سرپرست گروه پژوهشی شرکت دانش بنیان طراحی سمعک اگوستیک گفت: یک گروه پژوهشی موفق به طراحی و ساخت یک محافظ گوش اگوستیک شده اند که در برابر نمونه های خارجی مقرون به صرفه تر و بسیار پیشرفته تر است.

مهدی شفایی فر در گفتگو با خبرنگار ایمنا اعلام کرد: در حالیکه بیش از 30 درصد عوامل اکتسابی کم شنوایی مربوط به شنیدن صداهای ناهنجار هچون صداهای مخرب صنعتی است، محافظ آکوستیک گوش که تولید آن انحصارا در ایران انجام خواهد شد صداهای مخرب محیط صنعتی را تا 28 و دو دهم دسی بل کاهش می دهد و این درحالی است که صداهای مفید هچون مکالمات شنیده می شوند.
وی افزود: در صورتی که این محافظ گوش در صنعت استفاده شود تا پنج سال آینده، آسیب های شنوایی کشور تا یک سوم کاهش می یابد.
وی گفت: این محافظ از نوعی آکرلیک پزشکی همراه با ماده موثره ویژه ساخته شده که ضمن اینکه حساسیت پوستی در مجرای گوش ایجاد نمی کند، باعث تعریق هم نمی شود.
وی تاکید کرد: این محصول ویژگی های خاصی نسبت به محصولات قبلی خود دارد، به گونه ای که محافظ در حین محافظت از گوش در برابر صداهای صنعتی، مانع رسیدن صداهای مکالمه ای به گوش نمی شود که این امر موجب بالا رفتن ضریب ایمنی کارکنان بخش صنعت می شود.
همچنین این قالب به دلیل راحتی و خاصیت ضد تعرق خود باعث تمایل کارگران در استفاده در ساعت های طولانی کار می شود.
سرپرست گروه پژوهشی آراد شنوا واقع در شاهین شهر اصفهان با اشاره به اینکه استفاده از این محافظ باعث ایجاد درد در گوش نمی شود، افزود: از دیگر ویژگی مهم این محافظ  استفاده از آن به عنوان قالب های گوش سمعک است.
مخترع فوق پیشرفته ترین قالب ضد صدا در دنیا اضافه کرد: این اختراع در طی سه سال و نیم تحقیق بر روی انواع محافظ های گوش و کار بر روی ضعف های آنها ساخته شده است و حق ثبت اختراع آن منحصرا در ایران است.
شفایی فر در خصوص قیمت این محصول با بیان اینکه محافظ های پلاستیکی موجود در بازار  وارداتی هستند گفت: نمونه های خارجی بین قیمت متوسط 10 تا 60 هزار تومان موجود است در حالیکه محافظ گوش آکوستیک، با قیمت 100 هزار تومان عرضه می شود.
این محقق جوان اضافه کرد: نمونه های موجود در بازار دوام یک ماه تا یک سال دارند در حالیکه این نمونه 8 سال ماندگاری دارد.
وی گفت: در صورت استفاده از این نوع محافظ به عنوان قالب گوش سمعک سالانه تا 50 میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهد شد.
محافظ گوش آکوستیک دارای تاییدیه گروه مهندسی صدا و ارتعاشات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کارگروه علمی تخصصی پارک علم و فن آوری خراسان رضوی و گواهی ثبت اختراع به شماره 83987 است. پنج پژوهشگر  از جمله دو  کم شنوا در مدت دو ونیم سال برای تولیداین محصول تلاش کردند.
11130/130/4
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
کد خبر 263645

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.