مرحومه دباغ ولایت را تا پایان حیات خود درک کرد/ حدیدچی؛ الگوی زن مسلمان فعال

وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس با بیان اینکه مرحومه دباغ تا پایان حیات خویش ولایت فقیه را درک کرده و به آن التزام داشت، گفت: خانم حدیدچی نشان داد اسلام، تدین و حجاب هیچ مانعی برای کار یک زن مسلمان نیست و می توان در سخت ترین صحنه ها حاضر بود و وظیفه خود را به خوبی انجام داد.

محسن رفیق‌دوست وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره مرضیه حدیدچی دباغ اظهار کرد: خانم دباغ از مبارزان پیش از انقلاب بوده و حتی مدتی را در خارج از ایران فعالیت های انقلابی داشت.
وی با بیان اینکه خانم دباغ در بهمن 57 با امام خمینی(ره) به ایران بازگشت، افزود: من با ایشان آشنایی داشتم اما این آشنایی از زمان تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیشتر شد چراکه با یکدیگر همکار بودیم.
وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس با اشاره به اینکه خانم حدیدچی یک زن پرکار، زحمت کش و مبارز بود، تصریح کرد: ایشان یک ویژگی برجسته داشت که از ابتدای مبارزه تا پایان زمان حیات خویش ولایت فقیه را درک کرده بود و به صورت کامل به آن التزام داشت؛ هم پیرو امام خمینی(ره) و هم پیرو رهبر معظم انقلاب تا پایان عمر خویش بود.
وی درباره اینکه چرا مرحومه حدیدچی در سالهای پایان عمر خویش از فعالیت و اظهارنظر سیاسی دوری کرده بود، ابراز کرد: در این مورد من اطلاعی ندارم اما آنچه به خوبی می دانم این است که خانم دباغ از تظاهر بیزار بود و به تنها به خاطر خدا –و نه برای مطرح شدن- کار می کرد اما در بزنگاه ها همواره در صحنه بود؛ هرچند در اواخر عمر خویش از نظر جسمی رنجور شده بود.
رفیق‌دوست در توصیف مرحومه دباغ گفت: در توصیف ایشان همین بس که امام خمینی(ره) برای نوشتن نامه گورباچف سه شخص را به عنوان نماینده خود انتخاب می کند و این سه شخص آیت الله جوادی آملی، علی اکبر ولایتی به عنوان وزیر امور خارجه وقت و خانم دباغ هستند.
وی با بیان اینکه این انتخاب امام خمینی(ره) هم مسئله اهمیت زنان در جامعه و هم ویژگی های بارز شخص خانم دباغ را نشان می دهد، اشاره کرد: خانم دباغ نشان داد مسلمان بودن، متدین بودن و با حجاب بودن هیچ مانعی برای کار یک زن مسلمان نیست و می توان با همه این مسائل در سخت ترین صحنه ها حاضر بود و وظیفه خود را به خوبی انجام داد و همه اینها در حالی است که خانم حدیدچی مادر 8 فرزند بوده و در این زمینه نیز مادری نمونه بود و ایشان می تواند الگوی خوبی برای دختران و زنان متدین ما باشد که حجاب را مانع کار خود ندانند.
به گزارش ایمنا طاهره دباغ با نام اصلی مرضیه حدیدچی زندانی سیاسی، فعال مبارزه مسلحانه در زمان حکومت پهلوی و قبل از انقلاب اسلامی و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و بنیان‌گذاران سپاه پاسداران بود که در روز پنجشنبه 27 آبان ماه سال جاری دار فانی را وداع گفت.122/20/08193
کانال اطلاع رسانی: https://telegram.me/imnanews
 
کد خبر 256399

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.