رونمایی از المان کتاب شهرضا+تصاویر

شهرضا–مراسم رونمایی از المان کتاب شهرضا با حضور مردم و مسئولان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، رحیم جافری شهردار شهرضا در «مراسم رونمایی از المان کتاب شهرضا» ب اشاره به نامگذاری 24 تا 30 آبانماه به عنوان »هفته کتاب و کتابخوانی» عنوان کرد: در وصف ارزش کتاب و اهمیت کتابخوانی سخنان زیادی گفته شده و همگان به این مسئله واقف هستند، از این پس باید اقدامات زیربانیی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه انجام شود.
وی اظهار کرد: ما در حکومتی اسلامی زندگی می‌کنیم و نمادها و المانهای شهرهای ما نیز باید منطبق بر مضامین اسلامی و آیات قرآنی باشد.

شهردار شهرضا گفت: شهرضا شهر علما و حکما و ادبای بزرگ بوده و از گذشته‌های دور تاکنون به علم دوستی و عالم پروری معروف بوده است به همین جهت المانهای شهری نیز باید معرف این ویژگی مردم شهرستان باشد.

جافری با اشاره به نقش و اهمیت مهم المانهای شهری در هدیت بخشی به فضای شهری عنوان کرد: در شهرضا سه المان مادر به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س)، المان میزان در میدان هفت تیر منطقه سروستان در نزدیکی دادگستری شهرستان و المان کتاب در میدان شهید باهنر ایجاد شده تا معرف موقعیت محل و نیز روحیات دینی و فرهنگی مردم شهرستان باشد.

وی با اشاره به معرفی سه اثر ازشمند «حکیم محی الدین مهدی الهی قمشه‌ای» در المان کتاب شهرضا، اظهار کرد: این دانشمند بزرگ شهرضایی در ردیف معروفترین دانشمندان جهان اسلام است که با راهنمایی امام جمعه شهرستان آثاری از این دانشمند بزرگ انتخاب و در این المان معرفی شد.

شاکرم فرهمندیان – عضو شورای اسلامی شهر شهرضا نیز در این مراسم، با تأکید بر ضرورت مشارکت شهرداری و شورای اسلامی شهر در ترویج فرهنگ کتابخوانی، عنوان کرد: با وجود مشکلات مالی که برای همه شهرداریها و شوراهای دور چهارم در تمام مناطق وجود وجود دارد و نیز تعداد زیادی از پروژه‌های نیمه تمامی که از گذشته با شورای دور چهارم شهرضا به ارث رسید، باز هم فعالیتهای فرهنگی از دستور کار نمایندگان مردم خارج نشد و با جدیت دنبال شد.


وی بیان کرد: شهرضا شهر ادبیان  و علمای بزرگ است و به همین دلیل موضوعات زیادی برای ساخت المانهای شهری در آن وجود دارد که باید از آن استفاده و در مناطق مختلف شهر نصب شود.

سید مصطفی مهدی نیا – مسئول واحد زیباسازی و مبلمان شهری شهرداری شهرضا نیز در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در شهرستان شهرضا، عنوان کرد: المان کتاب شهرضا با تلاش واحد زیباسازی و مبلمان شهری و اختصاص مبلغ 200 میلیون ریال در مدت یک ماه با استفاده از توان و امکانات هنرمندان شهرضایی ساخته شد.

به گزارش ایمنا، المان کتاب شهرضا نمایی است از 2 اثر ترجمه از «حکیم محی الدین الهی قمشه‌ای» با عناوین «صحیفه سجادیه» ،«مفاتیح الجنان» و همچنین «دیوان اشعار حکیم الهی» که به صورت افقی بر ستونی به ابعاد 2*2 قرار داده شده و بر فراز آن نیز نمادی از یک قرآن گشوده به صورت عمودی و نمایش سوره «والعصر» و ترجمه آن بر اساس ترجمه حکیم الهی، قرار داده شده است.

در قسمت پشت این المان که در «میدان شهید باهنر» شهر شهرضا قرار دارد، کتیبه‌ای حاوی بخشهایی از زندگینامه و معرفی آثار حکیم الهی قمشه‌ای نصب شده است.02149/131/10
کد خبر 256207

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.